Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mange pølser spiser du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mange pølser?
Ingen!! 6 5,66%
1 15 14,15%
2 64 60,38%
3 25 23,58%
4 6 5,66%
Flere enn fire 4 3,77%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-22, 14:04   #81
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pølser spiser du?

Jeg er skeptisk til buffet og selvbetjening. Skal alle stå der og fikle med pølseklypa og slippe pølsebrødsmuler nedi vannet, eller setter dere en person der til å dele ut pølser? (en som ikke klør seg i øret eller pusser nesa eller fikler med alt mulig annet mellom kundene)

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 14:16   #82
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting jeg har lært etter mange år på FP: Ikke la det beste bli det godes fiende. Gjør noe dere faktisk får til og tjener penger på, selv om det sikkert finnes enda bedre måter å dra det i land.

Gammel 16-03-22, 14:23   #83
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Lapskaus kan jo gjøres ganske enkelt da. Frosses lapskausblanding, pølsebiter, vann og buljong (og litt posepotetmos for å tykne den). Vi lagde det på stevner i den forrige rideklubben.

Og kan serveres i store pappkrus eller papptallerkener. Men pølser er nok langt enklere.

Jeg hadde spist det jeg kunne få kjøpt siden det er i middagstid. Mine to er ikke særlig glad i pølser mer, men de hadde spist en hver tenker jeg og heller mer kake.

Gammel 16-03-22, 14:24   #84
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg er skeptisk til buffet og selvbetjening. Skal alle stå der og fikle med pølseklypa og slippe pølsebrødsmuler nedi vannet, eller setter dere en person der til å dele ut pølser? (en som ikke klør seg i øret eller pusser nesa eller fikler med alt mulig annet mellom kundene)

Man kan jo gjøre klar et par fat med pølser i brød og et par med pølser i lompe. Hvis det er såpass mange som kommer går det nok unna.

Gammel 16-03-22, 14:55   #85
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg er forresten overrasket over hvor mange negative og problemorienterte tanker folk har om servering, både form og innhold, i tråden her.

Enig! Lurer litt på hva folk rundt om egentlig er vant med av servering, menyvalg etc på kulturskolearrangement og tilsvarende. For min del er jeg stort sett vant med kake og kaffe, til nød vafler, så pølser i tillegg er en bonus. Det er stort sett ikke maten folk kommer for. Gjør det enkelt. Totalpris for buffet, pølse i brød er tipptopp, det er frivillig å spise. Eventuelt selvbetjening med tillitsbasert vipps-betaling og stykkpris for pølser, kaker, kaffe og saft. En noenlunde oppegående voksenperson med normal hygiene, bevæpnet med pølseklype, som fisker opp pølse til alle. Det får være måte på hvor mye man skal problematisere, dette har da funket på de aller fleste 17.mai-arrangement, bursdager og juletrefester de siste 100 år. Til og med før vipps ble oppfunnet.

Sist redigert av My : 16-03-22 kl 15:32.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 14:56   #86
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

En ting jeg har lært etter mange år på FP: Ikke la det beste bli det godes fiende. Gjør noe dere faktisk får til og tjener penger på, selv om det sikkert finnes enda bedre måter å dra det i land.

Ja, og dette.

Gammel 16-03-22, 14:58   #87
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det egentlig så mye negativitet, da? Jeg tar alltid på meg å representere matallergikerne og de med lavere budsjett enn de fleste, det er jo for å hjelpe arrangører til å favne flest mulig?

Gammel 16-03-22, 15:14   #88
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Lapskaus kan jo gjøres ganske enkelt da. Frosses lapskausblanding, pølsebiter, vann og buljong (og litt posepotetmos for å tykne den). Vi lagde det på stevner i den forrige rideklubben.

Til 400 mennesker lagd på dugnad antagelig rett fra jobb, og så må ting vaskes etterpå? Jeg hadde steilet om noen hadde forventet det. Antar jo også at blant barna går pølsene atskillig raskere unna.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 15:19   #89
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Til 400 mennesker lagd på dugnad antagelig rett fra jobb, og så må ting vaskes etterpå? Jeg hadde steilet om noen hadde forventet det. Antar jo også at blant barna går pølsene atskillig raskere unna.

Ja, og spesielt siden det er spredt ut over flere timer. Mye lettere å regulere mengden med pølser, de kan oppbevares i fryser og bare puttes oppi vannet etter hvert som det blir tomt. De ubrukte pølsene forblir frosne og kan brukes senere. Hvis det er mange barn på arrangementet (som jeg regner med) tror også jeg at det er mer populært med pølser enn med lapskaus.

Gammel 16-03-22, 15:20   #90
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det tar vilt mye tid å koke opp så mye suppe, om man ikke har koketopper med mye futt, er min erfaring.

Gammel 16-03-22, 15:20   #91
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden vi avsporer fra pølser, dersom lapskaus skal serveres i store mengder anbefaler jeg BAMAs ferdige, vakumert i pose og bare å varme i vannbad eller convectionovn.
De har også div. supper og vegetar/vegan i utvalget sitt på storhusholdning.

Gammel 16-03-22, 15:47   #92
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg er forresten overrasket over hvor mange negative og problemorienterte tanker folk har om servering, både form og innhold, i tråden her.

Når det spørres om man ville betalt for dette, er det jo naturlig å svare ærlig. Jeg spiser aldri wienerpølser og jeg synes 50 kr er høy nok sum å betale for inngang.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 15:57   #93
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte på spørsmålet om antall pølser og pris. Det kan sikkert oppfattes som negativt at jeg ikke ville gått for "full pakke", men jeg er av typen som har spist før jeg møtte opp. Jeg foretrekker å kjøpe akkurat den tingen jeg vil ha.

Gammel 16-03-22, 15:57   #94
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja det blir ikke lapskaus eller inngangsbilletter.
Selv om jeg personlig fortrekker lapskaus for pølser any day.
Men jeg har fått gode svar på det jeg lurer på. Nemlig at tre pølser pr person er rikelig og at 100 for pølse, saft, kake og kaffe for voksen er helt greit. 50k for barn og makspris på 300kr for familie. Da tjener vi på det og det blir blir overkommelig for de fleste.
Stkpris vil kanskje gi mer penger. 25 for kaffe, for pølse og for kake er ganske billig og blir dyrere i snitt for folk. Men da snakker vi kanskje 1000 transaksjoner. Mot 3-400 med totalpris.
At folk griser i en buffét eller forsyner seg for mye er viktige poenger. Men ikke egentlig vår utfordring. Synes man det er ekkelt lar man vær å handle og vi skal nok greie å begrense de ungene som er helt uten brems. Jeg har en slik selv.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 16:22   #95
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Når det spørres om man ville betalt for dette, er det jo naturlig å svare ærlig. Jeg spiser aldri wienerpølser og jeg synes 50 kr er høy nok sum å betale for inngang.

Ja, det var ikke svar med "null pølser" og "prisen er for høy", som overrasket meg, men mer problematisering av pølsebuffet som sådann, scenarier med fomling og pølsebrødsmuling i gryta, barn som forsyner seg med mye mer enn de spiser, uhygieniske forhold, ville heller hatt lapskaus eller suppe, grøssing over den ene eller den andre typen pølse ...

Så mitt svar ble at jeg hadde betalt såpass for mat, først og fremst med tanke på å støtte teatergruppa, hadde trolig forsynt meg med to pølser (avhengig av hvor sulten jeg var), ett kakestykke og en eller to kopper kaffe. Andre ville latt være å kjøpe mat, og bare deltatt på konserten, enten fordi de synes det er for dyrt, eller fordi de ikke kan/ønsker å spise det alternativet som er tilgjengelig, eller har spist/har andre matplaner. Det er jo helt greit. Arrangementet er gratis, og det er frivillig å kjøpe mat, så det ekskluderer ingen. Helt greit opplegg i seg selv.

Muligens ville dere få inn mer penger med stykkpris, muligens mindre. Hvem vet. Dere får uansett en viss inntekt til teatergruppa, og man kan aldri gjøre alle fornøyd.

Sist redigert av My : 16-03-22 kl 16:29.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 16:26   #96
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 59
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Det My sa.

Fakern, nå ble jeg fysen på pølsefest jeg egentlig.

Gammel 16-03-22, 16:33   #97
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine (i alle fall da de faktisk var unger) spiser nok heller pølser enn lapskaus. Og det blir kanskje mer pappsøppel av lapskaus?

Edit: Hadde gått glipp av en hel side da jeg skrev det over.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 23:52   #98
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfattet innlegget i HI, pluss innlegg to, kombinert med spørsmålsstillingen i pollen som «det skal selges mat på arrangement og vi har ikke erfaring med hvordan man gjør det best mulig, innspill?», basert på hashtagbruk, konseptet «hvor mange pølser spiser du?» og oppfølging om det ville være ok å betale for «fullpensjon» og stilet svar deretter med grunnlag i noen års erfaring med forskjellige aspekter ved arrangementsvirksomhet, både profesjonelt og via fritidsaktiviteter/FAU, og bemanning av lignende ressursbehov med frivillig eller profesjonelt personale.

Om det oppfattes negativt så var ikke det intensjonen.

Svar på poll: Jeg spiser helst ikke wienerpølser, mine barn ville spist muligens to hver. (6, 16 og 18.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 23:57   #99
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Buffét av dette kaliberet, enten det serveres pølser eller noe annet, er problematisk for meg, pga. smittevern. Eller mangel på sådan. Svaret mitt bærer gjerne preg av det, jeg har sett for mye rart til å være komfortabel med at folk forsyner seg selv.

Gammel 17-03-22, 00:36   #100
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg oppfattet innlegget i HI, pluss innlegg to, kombinert med spørsmålsstillingen i pollen som «det skal selges mat på arrangement og vi har ikke erfaring med hvordan man gjør det best mulig, innspill?», basert på hashtagbruk, konseptet «hvor mange pølser spiser du?» og oppfølging om det ville være ok å betale for «fullpensjon» og stilet svar deretter med grunnlag i noen års erfaring med forskjellige aspekter ved arrangementsvirksomhet, både profesjonelt og via fritidsaktiviteter/FAU, og bemanning av lignende ressursbehov med frivillig eller profesjonelt personale.

Om det oppfattes negativt så var ikke det intensjonen.

Svar på poll: Jeg spiser helst ikke wienerpølser, mine barn ville spist muligens to hver. (6, 16 og 18.)

Ja, jeg skjønte det, og det var mange konstruktive tilbakemeldinger, jeg ble mest av alt overrasket over at konseptet ble såpass problematisert som det ble. Jeg er vant med at den slags foregår omtrent på den måten og med det innholdet som ble skissert (med visse variasjoner), at selvbetjening fungerer og at pølser og kake er grei skuring for de fleste.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.