|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor mange pølser? | |||
| Ingen!! |
|
6 | 5,66% |
| 1 |
|
15 | 14,15% |
| 2 |
|
64 | 60,38% |
| 3 |
|
25 | 23,58% |
| 4 |
|
6 | 5,66% |
| Flere enn fire |
|
4 | 3,77% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
heimføing
|
Sv: Hvor mange pølser spiser du?Jeg er skeptisk til buffet og selvbetjening. Skal alle stå der og fikle med pølseklypa og slippe pølsebrødsmuler nedi vannet, eller setter dere en person der til å dele ut pølser? (en som ikke klør seg i øret eller pusser nesa eller fikler med alt mulig annet mellom kundene) |
|
|
|
|
|
#82 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor mange pølser spiser du?En ting jeg har lært etter mange år på FP: Ikke la det beste bli det godes fiende. Gjør noe dere faktisk får til og tjener penger på, selv om det sikkert finnes enda bedre måter å dra det i land.
|
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange pølser spiser du?
Og kan serveres i store pappkrus eller papptallerkener. Men pølser er nok langt enklere.
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Man kan jo gjøre klar et par fat med pølser i brød og et par med pølser i lompe. Hvis det er såpass mange som kommer går det nok unna.
|
|
|
#85 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Enig! Lurer litt på hva folk rundt om egentlig er vant med av servering, menyvalg etc på kulturskolearrangement og tilsvarende. For min del er jeg stort sett vant med kake og kaffe, til nød vafler, så pølser i tillegg er en bonus. Det er stort sett ikke maten folk kommer for. Gjør det enkelt. Totalpris for buffet, pølse i brød er tipptopp, det er frivillig å spise. Eventuelt selvbetjening med tillitsbasert vipps-betaling og stykkpris for pølser, kaker, kaffe og saft. En noenlunde oppegående voksenperson med normal hygiene, bevæpnet med pølseklype, som fisker opp pølse til alle. Det får være måte på hvor mye man skal problematisere, dette har da funket på de aller fleste 17.mai-arrangement, bursdager og juletrefester de siste 100 år. Til og med før vipps ble oppfunnet.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-03-22 kl 15:32. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Semiaktiv
Ja, og dette.
|
|
|
#87 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvor mange pølser spiser du?Er det egentlig så mye negativitet, da? Jeg tar alltid på meg å representere matallergikerne og de med lavere budsjett enn de fleste, det er jo for å hjelpe arrangører til å favne flest mulig?
|
|
|
#88 |
|
I mål
|
Til 400 mennesker lagd på dugnad antagelig rett fra jobb, og så må ting vaskes etterpå? Jeg hadde steilet om noen hadde forventet det. Antar jo også at blant barna går pølsene atskillig raskere unna. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Semiaktiv
Ja, og spesielt siden det er spredt ut over flere timer. Mye lettere å regulere mengden med pølser, de kan oppbevares i fryser og bare puttes oppi vannet etter hvert som det blir tomt. De ubrukte pølsene forblir frosne og kan brukes senere. Hvis det er mange barn på arrangementet (som jeg regner med) tror også jeg at det er mer populært med pølser enn med lapskaus.
|
|
|
#90 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor mange pølser spiser du?Og det tar vilt mye tid å koke opp så mye suppe, om man ikke har koketopper med mye futt, er min erfaring.
|
|
|
#91 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hvor mange pølser spiser du?Siden vi avsporer fra pølser, dersom lapskaus skal serveres i store mengder anbefaler jeg BAMAs ferdige, vakumert i pose og bare å varme i vannbad eller convectionovn.
|
|
|
#92 |
|
Drømmer
|
Når det spørres om man ville betalt for dette, er det jo naturlig å svare ærlig. Jeg spiser aldri wienerpølser og jeg synes 50 kr er høy nok sum å betale for inngang. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg svarte på spørsmålet om antall pølser og pris. Det kan sikkert oppfattes som negativt at jeg ikke ville gått for "full pakke", men jeg er av typen som har spist før jeg møtte opp. Jeg foretrekker å kjøpe akkurat den tingen jeg vil ha.
|
|
|
|
#94 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#95 |
|
Semiaktiv
Ja, det var ikke svar med "null pølser" og "prisen er for høy", som overrasket meg, men mer problematisering av pølsebuffet som sådann, scenarier med fomling og pølsebrødsmuling i gryta, barn som forsyner seg med mye mer enn de spiser, uhygieniske forhold, ville heller hatt lapskaus eller suppe, grøssing over den ene eller den andre typen pølse ...
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-03-22 kl 16:29. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor mange pølser spiser du?Ungene mine (i alle fall da de faktisk var unger) spiser nok heller pølser enn lapskaus. Og det blir kanskje mer pappsøppel av lapskaus?
|
|
|
#98 |
|
|
Sv: Hvor mange pølser spiser du?Jeg oppfattet innlegget i HI, pluss innlegg to, kombinert med spørsmålsstillingen i pollen som «det skal selges mat på arrangement og vi har ikke erfaring med hvordan man gjør det best mulig, innspill?», basert på hashtagbruk, konseptet «hvor mange pølser spiser du?» og oppfølging om det ville være ok å betale for «fullpensjon» og stilet svar deretter med grunnlag i noen års erfaring med forskjellige aspekter ved arrangementsvirksomhet, både profesjonelt og via fritidsaktiviteter/FAU, og bemanning av lignende ressursbehov med frivillig eller profesjonelt personale. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mange pølser spiser du?Buffét av dette kaliberet, enten det serveres pølser eller noe annet, er problematisk for meg, pga. smittevern. Eller mangel på sådan. Svaret mitt bærer gjerne preg av det, jeg har sett for mye rart til å være komfortabel med at folk forsyner seg selv.
|
|
|
|
#100 |
|
Semiaktiv
Ja, jeg skjønte det, og det var mange konstruktive tilbakemeldinger, jeg ble mest av alt overrasket over at konseptet ble såpass problematisert som det ble. Jeg er vant med at den slags foregår omtrent på den måten og med det innholdet som ble skissert (med visse variasjoner), at selvbetjening fungerer og at pølser og kake er grei skuring for de fleste.
|
![]() |
|
|