|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du en høflig bilist?
Jeg tror det er nok til å gjøre meg kvalm i en stresset situasjon. Mye fram og tilbake med hodet. Mye mer enn når man sjekker speil under kjøring.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men du må jo rygge UT igjen da? et er jo mye mer stress, der er jo potensielt andre biler som beveger seg og greier da.
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg vil for øvrig kommentere at om jeg skulle blokkere eller et eller annet dumt, så er det aldri av egoistiske grunner, altså. Da har jeg bare feillest situasjonen. Da ønsker jeg meg et sånt "sorry"-skilt.
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg blir kvalm av å rygge ut også noen ganger. Men det er i alle fall noe jeg KAN. Må bare få tatt meg på tak og sette av tid og finne et sted hvor jeg kan øve på å ryggeparkere uten for mye stress og uten at noen ser på meg.
|
|
|
#6 |
|
saftig
|
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg vet ikke helt, men jeg får litt inntrykk av at Maverick har hatt en dårlig dag i trafikken?
Haha, sånn tenker jeg også noen ganger. Men én ting vet jeg - at om du har en dust på hengerfestet ditt på motorveien, så kan du spyle rutene foran. Hvis viskerene begynner å gå på bilen bak, så bør han ta poenget.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg merker at når jeg kjører den lille, supersøte bilen, så er folk ekstra greie i trafikken - tror de blir blide av den oransje, ille erten, de også.
|
|
|
#8 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Er du en høflig bilist?Lukeparkering er ganske enkelt når man er nær nok bilen man skal rygge inn bak, har riktig vinkel og gjør det sakte. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Nei.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Tror det er noe med å vite når man er nær nok og hva som er riktig vinkel som gjør at det er mange som ikke synes det er så enkelt
|
|
|
#12 |
|
Klar
|
På samme måte som jeg lukeparkerer uten å være flink, og overhodet ikke skjønner hvorfor jeg alltid ender på halv tolv en halvmeter fra fortauskanten! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg lærte i sin tid at når du rygger inn (alltid rygge!) så skal du rette opp når du ser halvparten av enden på bilen bak i bakvinduet. Det funker. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Er du en høflig bilist?Divine, du må flytte til et sted med gateparkering, da slipper stresset taket etter at du har tvangsøvd på lukeparkering hver gang du kommer hjem.
|
|
|
|
#15 |
|
Textrovert
|
Ja, drømmen min er å flytte til Majorstua. Men jeg ser for meg at bankrådgiveren får sitt livs latterkrampe om jeg skulle foreslå dette. Uansett, der trenger jeg jo ikke bil – so problem solved.
|
|
|
#16 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Er du en høflig bilist?Er høflig, bruker blinklys og blir utrolig provosert av de som ikke gjør det og de som ikke hilser.
|
|
|
#17 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en høflig bilist?Kjører stort sett bare på smale vestlandsveier, og da hilser jeg alltid, og jeg er rask med å slippe frem andre. Anser meg selv som en meget høflig bilist. Og jeg takker alltid med et blink med blinklyset når jeg blir sluppet forbi.
|
|
|
#18 |
|
Tatt på
|
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg smiler, hilser og bruker ALLTID blinklys.
|
|
|
#19 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Jeg er sikker på at noen tar skjermen min hver uke, men med tuting har jeg klart meg. Mistenker at enkelte vil spare et minutt i kø, men å skifte fil i svingen ut og uten å sjekke at det er ledig.
|
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
Sv: Er du en høflig bilist?Og blinklys må man bruke. Særlig i rundkjøringer, både til venstre og høyre. Jeg hadde en passasjer en gang, som tydeligvis syns jeg blinket litt for tidlig. "Åååå, så fliiink du er til å blinke!" (les med dustestemme). Men jeg setter alltid på blinklyset 5-8 sekunder før jeg sakker farten.
|
![]() |
|
|