|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Unpopular opinion-tråd
Ja, men det spørs jo hva man regner som øde. Tromsø er en by, tross alt. Det er noe annet enn å bo på i en kommune i gokk og kreve eget sykehus til 25.000 personer. Hvordan tør man i det hele tatt å føde på en fødeavdeling med under en fødsel i uka?
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 19-02-23 kl 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og siden jeg bor i en by med 25000 som mister sykehuset sitt er jeg sykt uenig. Sånn at jeg nesten blir forbanna.
![]() |
#3 |
|
Det skjønner jeg faktisk veldig godt, jeg ville aldri bodd uten nærhet til et sykehus selv. Problemet er at vi ikke kan politisk vedta at folk skal ønske å jobbe ved slike mikrosykehus, og det er jo veldig tydelig nå at alt for lite helsepersonell vil det.
![]() |
![]() |
#4 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes bøtene for mobilbruk i bil godt kan være så høye som de er, og det samme gjelder for å kjøre for fort. Jeg er også motstander av legalisering av narkotika.
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg støtter dagens ordning for fødselspermisjon og synes vi kanskje til og med burde gått enda lengre mot en 50/50 deling fra et likestillingsperspektiv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg er for minst mulig fast pappaperm. At hele skal være valgfritt.
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådLokalsykehus ja. Det kan non jeg også miste gangsynet. Vårt fantastiske lokalsykehus har betydelig færre enn 25.000 folk i nedslagsfeltet altså. Og behandler i utgangspunktet ikke barn under 12 år. Men vi har gått i fakkeltog for sykehuset før og gjør det igjen om det trengs.
![]() |
![]() |
#10 |
I mål
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes for mange voksne er altfor opptatt av å få trent nok. Jeg er for en aktiv livsstil som overføres til barna og at man holder seg i god form, men jeg tror ikke det er sunt for barna når foreldre er ekstremt opptatt av å få gått nok på trening. Da tror jeg det er sunnere for barna at man rekker å være mer sammen og at det er mer rom for å signalisere at det er mye annet enn trening som er minst like viktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg tror ikke jeg har så mange virkelig upopulære meninger, de er mer i retning av uforståelige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådKjøret mot rødt kjøtt irriterer meg helt vanvittig. Vi skal altså redde verden med å spise grønnsaker. Men INGEN tørr å adressere transport og da særlig flytrafikken som er et uendelig mye større problem. Men nei da. Vi skal ha statlige anbefalinger om hvor mye salami du skal ha på skiva. Men ingen ting om at du kanskje bør begrense flyturene til hvert femte år.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg syns at foreldre som har fri, kan gi barna fri også, innimellom i allefall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
Joda. Men det er jo ikke nytt at det finnes kontroversielle meninger på FP. Det er bare langt mer sjelden at folk ytrer dem. Jeg synes denne tråden er litt befriende, sådan.
![]() |
![]() |
#17 |
finner ut av mye
|
Enig. Vi vil alltid ha ulike meninger om ting, og man kan lære av det hvis man lytter og respektere hverandre. Og i denne tråden får man virkelig sett hvor mange ulike meninger folk har.
![]() |
#18 |
Shake it out!
|
Som er nyttig. Og jeg mener at folk bør bli flinkere til å tenke :whatever: og ikke ta ting personlig. Mulig det også er en unpopular opinion.
![]() |
#19 |
I mål
|
Så er det jo også sånn at mange har jo plukket fram noe litt upopulært til denne tråden. Det betyr ikke at alt som står her er noe man går rundt og tenker på hele tiden til vanlig eller til stadighet ytrer seg rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes det generelt er ille at sykkelveier blir prioritert foran alt annet. Det er flere trafikanter enn bare syklister.
![]() |
|
|