|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Peppy!
|
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?
Hva skjer med den om det blir kaldere? Fryser den til is og skader bilen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Ja. Det er akkurat det som skjer.
![]() |
![]() |
#84 |
can-jur
|
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Spylervæske er ikke noe du trenger i streng kulde.
![]() |
![]() |
#85 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Vi har mindre enn femten minus store deler av vinteren. Det er ikke spesielt kaldt og det går helt fint med både biler og andre ting. Ta det med ro, den kulden som kommer nå, er ikke farlig så lenge du ikke bor utendørs og den kommer ikke til å vare mange dagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Re: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?hos oss er det spådd ned mot minus 25 to dager og oppunder minus 20 to andre dager. Jeg må ut både torsdag og fredag så satser på god forvarming av bil. Jeg går alltid i ull om vinteren uansett, men finner fram barnehagedressen, votter og tjukklua til utebruk,og ullhals, tykkgenser og tykke mormorstrikkede ullsokker til innebruk. Sist redigert av m^2 : 02-01-24 kl 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Det blir spennende å se hvor kaldt det faktisk blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg gjør egentlig ingen andre forberedelser enn å sette fram innedoen til utekatten (han er ikke særlig glad i temperaturer under ti minus). Og så har jeg også funnet fram en panelovn til et soverom vi til nå ikke har hatt ovn på i anledning oppussing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Dragedytteren
|
Det varierer. Man kan kjøpe spylervæske som er sterkere konsentrert, og så blande ut så den fungerer i ulike temperaturer. Det viktigste er å sjekke når man kjøper, så man vet hvilken temperatur den fungerer i.
![]() |
#90 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Spylervesken har jeg aldri tenkt på, det har gått fint de 27 åene jeg har bodd i Trondheim, og vi her ned mot 20 hver vinter. I dag er det minus 10 her nede i fjæra, men helt klart, det er det jo når det er såpass kaldt. Jeg tror det er kjennes svinkaldt ut da, for jeg hører vinden. Sønn (18) fnøs av meg når jeg sa at lue og votter var lurt i dag ... Og ull driver han ikke med. Men det var visst noen som skulle kjøre til skolen.
![]() |
#91 |
Medlem siden: Oct 2006
Jo, nå er det det, men kulden skal visst komme til helgen.
![]() |
#92 |
intro
|
Ja, bare -11 og nordavind fra alle kanter i Oslo-området nå. Fredag og lørdag skal det bli -30 utenfor byen.
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Snø rundt huset er for øvrig isolerende og holder på varmen. Så lenge grunnmuren tåler mye vann når snøen smelter så er det bare å måke snø mot huset (tror jeg, er ikke teknisk kyndig, men ut i fra hva jeg har hørt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?I dag melder Iphones innebygde varsel - 11 i Oslo, men det står at det føles som - 19 pga vind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
Her vi bor har vi brøytekanter som er like høye som meg. Og jeg er 157 cm. Jeg elsker det!
![]() |
![]() |
#97 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg husker ikke hele historien, men vi kjøpte ny bil en vinter, som hadde stått en stund hos forhandleren. Bilen hadde tydeligvis spylervæske i bilen fra Tyskland, tror jeg, og det frøs, slik at ingenting kom ut. Jeg trør vi kjørte i sørpeføre, så det var ganske uheldig. Løsningen var å sende den tilbake til forhandleren til tining og påfyll av spylervæske tilpasset norsk temperatur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Veldig fornøyd med å ha planlagt en vestlandsuke fra i morgen.
![]() |
|
|