|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du bestemt deg? | |||
| Selvsagt, jeg skal stemme RV |
|
3 | 2,24% |
| Selvsagt, jeg skal stemme SV |
|
29 | 21,64% |
| Selvsagt, jeg skal stemme AP |
|
27 | 20,15% |
| Selvsagt, jeg skal stemme V |
|
13 | 9,70% |
| Selvsagt, jeg skal stemme SP |
|
3 | 2,24% |
| Selvsagt, jeg skal stemme Krf |
|
2 | 1,49% |
| Selvsagt, jeg skal stemme H |
|
19 | 14,18% |
| Selvsagt, jeg skal stemme Frp |
|
5 | 3,73% |
| Jeg skal stemme annet parti enn nevnte over |
|
1 | 0,75% |
| Nei, jeg tviler fortsatt jeg.... |
|
32 | 23,88% |
| Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Valg 07, har du bestemt deg?Jeg fikk også høyt på KrF på denne. Det er ikke så veldig rart, for V og KrF er jo enige i en rekke enkeltsaker. Men verdisynet mitt umuliggjør KrF. Egentlig er jeg motstander av så åpenbare særpartier som Sp og KrF.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Valg 07, har du bestemt deg?
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 27-08-07 kl 22:17. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Sv: Valg 07, har du bestemt deg?Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal stemme i år. Men alternativet manglet i pollen! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Hjemmesitterne har her, som IRL, ikke noe de skulle ha sagt.
|
|
|
#7 |
|
Ustabil
|
Nei da har du misforstått og de ganske grundig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Valg 07, har du bestemt deg?Jeg har ombestemt meg.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Nei, gud forby at man skal bruke litt krefter selv for å forandre noe. Det er jo en mye bedre løsning å bare holde kjeft og ikke si noe om hva man er misfornøyd med, hva man vil ha forandret og heller la dem som har engasjement gjette litt!
|
|
|
#11 |
|
Ustabil
|
Som Mim var inne på i et tidlig innlegg - stemmer du Venstre i Oslo så blir din stemme tatt til inntekt for FrP. Og så kan du stå der med skjegget i postkassen og vite at dette var du med og stemte på. Jeg vil også tro at mange av de som stemte Sp ved forrige stortingsvalg ergrer seg over at deres stemme blir tatt til inntent for den politikken som føres av regjeringen i dag. Og DA har du i hvertfall ikke noe du skulle ha sagt, for du har jo selv stemt på dem. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Det kommer helt an på. I Frogner bydel er det bare 5-10 % som ikke stemmer. I Grünerløkka bydel er det 30 - 40 % som ikke stemmer.
|
|
|
#13 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Valg 07, har du bestemt deg?Hjemmesitting har ikke så mye for seg, men drar man ned til stemmelokalet på valgdagen og legger en blank seddel der, er det ett statement. Hadde 30% av Oslos innbyggere stemt blankt, ville det vært ett tydelig signal til politikerne om manglende tillit. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Nåja, blir ikke blanke stemmer bare pælma og ikke telt?
|
|
|
#15 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Javel, det må være nytt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ustabil
|
Nei, Mim. Folk har omsider gjennomskuet det der. Det er ikke nok å gi folk en følelse av at de betyr noe og er viktige. De vil FAKTISK være viktige, de ønsker å VIRKELIG bety noe. Folk vil bli hørt og tatt på alvor. De fleste politikere tror at de er politikere for sin egen del og for partiets del. De har glemt at det er innbyggerne de er der for, selv om innbyggerne ikke en gang har stemt på dem. Ordføreren skal være ordfører for alle, ikke bare for de i sitt eget parti. Politikerne skal jobbe for innbyggernes beste, uansett parti-tilhørighet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Ja, det er alvorlig når halvparten ikke gidder og forventer at alle andre bare skal fikse ting for dem uten at de engang gidder å fortelle hva de er misfornøyd med.
|
|
|
#18 |
|
Ustabil
|
Det er vel snarere sånn at halvparten har innsett at uansett hva du stemmer så må du likevel fikse det meste sjøl. Når man likevel må ta ansvar for alt fra fartshumper i gata til å starte privat barnehage - så har man jo ikke mye igjen for å stemme på noen som helst. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Valg 07, har du bestemt deg?Nei, jeg har ikke bestemt meg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Sv: Valg 07, har du bestemt deg?Skulle vært egne kommunevalgomater!
|
![]() |
|
|