|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
One of These Days
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Skrev om Tora-triologien til Herbjørg Wassmo. Fikk også 6. Skrev også en oppgave om vindretninger og effekter det har på klimaet med spesiell vekt på passatvindene rundt ekvator og fikk 6. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev ikke særoppgave siden jeg tok artium som privatist, men jeg måtte legge opp fem bøker som særpensum og ble hørt i disse muntlig. Husker ikke alle, men det var i hvert fall Jenny av Sigrid Undset og Juvikingar av Olav Duun (tror ikke det var hele trilogien). Gjorde det uansett ikke spesielt bra (4) - tror ikke en gang jeg hadde lest alle. Var en skikkelig slakking den gangen.
|
|
|
#3 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Ibsen. Kan faktisk ikke huske hva jeg fikk. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om ungdomslitteratur, og sammenlignet typisk ungpikelitteratur med realistisk ungdomslitteratur fra seint 70-tall. Fikk 5.
|
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?
|
|
|
#7 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Nå kom jeg på at vi hadde særemne i andre fag enn norsk også. Da jeg gikk siste året om igjen, gikk jeg på reiselivslinjen, og da skrev jeg reiselivsprosjektet mitt om Slovenia som turistland, om vinterferie, sommerferie og storbyferie i ett og samme land. I og med at jeg ville skrive om ett så sært land (ifølge klassekameratene mine), så slapp jeg heldigvis gruppearbeid. Fornøyd ja!
|
|
|
#8 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg har rett og slett fortrengt hva jeg skrev særoppgave om, jeg... og ikke aner jeg hva jeg fikk i karakter heller.
|
|
|
#9 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om Bjørg Vik,husker ikke karakter.
|
|
|
#11 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Gerd Brantenberg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Den skrev jeg en oppgave om (opp til flere ganger) også, men kalte vi det særemne? Jeg begynner å bli gammel kjenner jeg.
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Uhm, bør jeg huske det?
|
|
|
#15 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Kvinneskikkelser i Herbjørg Wassmos forfatterskap. En ganske flytende problemstilling, kan man vel si.
|
|
|
#18 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om Anne Karin Elstad og 4 eller 5 av hennes bøker. Mener det var alle Folket på Innhaug-bøkene, samt Maria, Maria. Husker ikke hva jeg fikk, men mener det var 4 eller 4+. Ble litt slapp på slutten og orket ikke å lese hele Maria, Maria ..... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Ja, vår klasse hadde også et fellesopplegg, noe om mannsrollen i norsk litteratur som egentlig hørtes morsomt ut, men jeg ville heller jobbe med mitt eget. De av oss som skrev "egne" oppgaver ble bedt om å gi en presentasjon for klassen; jeg husker at min gikk unna i rasende tempo fordi jeg (til stor overraskelse for alle som kjenner meg, antar jeg
|
|
|
#20 |
|
Øyboer
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?jeg skrev pm 1337 og sms språk.. angret etter hvert. |
|
|
|
![]() |
|
|