|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julen 2025I dag var jeg på Elkjøp og mannen foran meg i kassen kjøpte seks like steamere, og var meget fornøyd med at nå var han ferdig med julehandelen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Julen 2025På Selveste Luciadagen lurer jeg på dette: Er det bare jeg som ikke synes safran er så veldig godt? Nå spiser jeg ikke lussekatter, men jeg liker ikke safran i middager heller. Har aldri likt det noe særlig. Tidenes mest oppskrytte (autocorrecten rettet det til «kloakkrotter»!! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Sv: Julen 2025Vi skal bake julens kaker med ungene på søndag, men med solid forfall blir det bare eldste og jeg. Vi har bestemt oss for at det er fint, for da bestemmer vi.
|
|
|
#5 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Julen 2025Vi har feber i hus. Jeg håper det ikke sprer seg. Noen gaver er handlet, bare det å være i gang hjelper.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Julen 2025
Vi setter oss i bilen for å kjøre 430 km hver vei i morgen med retur søndag, og nå er visst 17 åringen på vei hjem fra skolen fordi han ikke er i form. Hurra....
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julen 2025Jeg er godt i gang med julegavene, har bare noen få igjen. Har bakt en sort julekaker, og tror jeg skal lage kakemenn i dag.
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Julen 2025Gutta boys har stått for to konfektslag mens jeg har vært på jobbreise. Vi er i gang!
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Julen 2025Jeg får ei travel helg, må få ferdig julegavene som jeg skal ha med til resten av familien, når jeg reiser nedover for å feire mammas bursdag neste fredag. Kan selvsagt bruke dagene i løpet av neste uke også, men har ambisjoner om å være ferdig i løpet av helga, for dagene går fort. I morgen skal jeg på julebord, så jeg må passe på at jeg ikke er for redusert på lørdag (tåler lite alkohol før neste dag er ødelagt). Men heldigvis er vel butikkene åpne på søndag også. Og julemarkedet er i gang, så det kan være mulig å finne noe der også. Hvis ikke har man det i det minste hyggelig mens man leter.
|
|
|
#11 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Julen 2025Vi kjøpte lassevis med tyske julekaker og julegodteri da vi var på flere julemarkeder i Sør-Tyskland forrige uke. Jeg må bake et par sorter likevel fordi det gir meg julestemning, men de tyske julekakene er virkelig SÅ mye bedre, så jeg er glad for alt vi fikk kjøpt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julen 2025God bedring til de med sykdom i hus. Det er mye ute og går for tiden, både i familien (har hatt 2 stykker med omgangssyke de siste par ukene), blandt kollegaer og kjente. Håper vi slipper unna mer, ihvertfall nå før og i julen.
|
|
|
#13 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Julen 2025God bedring til alle syke. Bedre å få det må enn i julen!
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Julen 2025Vi er i Gøteborg i helga for å samle litt julestemning på Liseberg. Vi var her i fjor også, men da var det veldig kaldt og vi hadde litt for dårlig tid. Selv om det ikke er noe snø her, så gleder jeg meg. Heldigvis ikke så kaldt i år. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Julen 2025Da er 98% eller noe deromkring av gavene pakket inn.
|
|
|
#16 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Julen 2025Jeg har ikke kommet i gang med noe som helst enda jeg. Første året siden 2019 jeg jobber fullt. Det er visst grenser for kapasitet etter arbeidstid.
|
|
|
#17 |
|
Sv: Julen 2025
Så lenge de er mat de spiser ja. Jeg husker også slike matkasser som kunne komme fra jobben eller vinnes på julefester, og de inneholdt somregel en del sære ting som kanskje aldri ble spist av mange av mottakerene, og det er jo litt dumt.
|
|
|
#18 |
|
Sv: Julen 2025Jeg har levert fra meg 3 poser og en eske med julegaver, og fått i retur tre poser og en eske med julegaver. So far, so good.
|
|
|
#19 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julen 2025Jeg har fått et julekort i postkassen i dag! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Julen 2025Snuppas julekalender i år er "pakkekalender for fattig student". Den inneholder massevis av ting man uansett ville kjøpt, men som hun nå ikke trenger å bruke penger på. Eks: tannbørste, deodorant, kjøkkenklut, zalo, gulost (måtte stå i kjøleskapet). I tillegg er det noe julegodteri og litt julepynt. Nå er hun riktignok bare på luke 8, men hun har vært veldig takknemlig så langt.
|
|
![]() |
|
|