Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julen 2025

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-25, 21:24   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julen 2025

I dag var jeg på Elkjøp og mannen foran meg i kassen kjøpte seks like steamere, og var meget fornøyd med at nå var han ferdig med julehandelen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-25, 21:37   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Steamer ja, den kunne je tenke meg å oppgradere til noe mer effektivt enn den jeg har.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-25, 11:01   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Selveste Luciadagen lurer jeg på dette: Er det bare jeg som ikke synes safran er så veldig godt? Nå spiser jeg ikke lussekatter, men jeg liker ikke safran i middager heller. Har aldri likt det noe særlig. Tidenes mest oppskrytte (autocorrecten rettet det til «kloakkrotter»!! ) krydder.

Kom på det i morges da jeg fant ut at den eksklusive kalendersjokoladen inneholdt safran og kardemomme. Den var ikke så veldig god.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-25, 08:47   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal bake julens kaker med ungene på søndag, men med solid forfall blir det bare eldste og jeg. Vi har bestemt oss for at det er fint, for da bestemmer vi.

Gammel 04-12-25, 08:11   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har feber i hus. Jeg håper det ikke sprer seg. Noen gaver er handlet, bare det å være i gang hjelper.

Gammel 04-12-25, 12:22   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi har feber i hus. Jeg håper det ikke sprer seg. Noen gaver er handlet, bare det å være i gang hjelper.

Vi setter oss i bilen for å kjøre 430 km hver vei i morgen med retur søndag, og nå er visst 17 åringen på vei hjem fra skolen fordi han ikke er i form. Hurra....

Gammel 04-12-25, 22:06   #7
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

God bedring!

Gammel 04-12-25, 08:42   #8
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er godt i gang med julegavene, har bare noen få igjen. Har bakt en sort julekaker, og tror jeg skal lage kakemenn i dag.

Vi har 2 julekonserter (Ulrikke Brandstorp og Rene Andersen) og et show på Stavangeren før jul, noe som blir koselig.

Gammel 04-12-25, 10:39   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutta boys har stått for to konfektslag mens jeg har vært på jobbreise. Vi er i gang!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-25, 10:45   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ei travel helg, må få ferdig julegavene som jeg skal ha med til resten av familien, når jeg reiser nedover for å feire mammas bursdag neste fredag. Kan selvsagt bruke dagene i løpet av neste uke også, men har ambisjoner om å være ferdig i løpet av helga, for dagene går fort. I morgen skal jeg på julebord, så jeg må passe på at jeg ikke er for redusert på lørdag (tåler lite alkohol før neste dag er ødelagt). Men heldigvis er vel butikkene åpne på søndag også. Og julemarkedet er i gang, så det kan være mulig å finne noe der også. Hvis ikke har man det i det minste hyggelig mens man leter.

Har også lyst til å bake noe i helga, både for å ha selv, og for å ha med til mamma. Mulig det blir fløtekarameller, og kanskje brune pinner. Det er jo veldig enkelt. Har også lyst til å prøve å lage slike gule bomber, det har jeg ikke prøvd før, men de ser jo innmari gode ut ...

Gammel 04-12-25, 12:17   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte lassevis med tyske julekaker og julegodteri da vi var på flere julemarkeder i Sør-Tyskland forrige uke. Jeg må bake et par sorter likevel fordi det gir meg julestemning, men de tyske julekakene er virkelig SÅ mye bedre, så jeg er glad for alt vi fikk kjøpt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-25, 13:02   #12
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

God bedring til de med sykdom i hus. Det er mye ute og går for tiden, både i familien (har hatt 2 stykker med omgangssyke de siste par ukene), blandt kollegaer og kjente. Håper vi slipper unna mer, ihvertfall nå før og i julen.

Gammel 04-12-25, 13:44   #13
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

God bedring til alle syke. Bedre å få det må enn i julen!

De to siste julene har samtlige i hus, inkludert gjester, fått omgangssyke i romjulen. Det har ingen her hatt siden vi hadde barnehagebarn. Jeg lurer på om det er noen av gjestene vi har på julaften som har hatt det med seg. Veldig kjipt uansett og nå tør vi nesten ikke spøke om det blir en slik runde tredje år på rad.

Gammel 05-12-25, 18:19   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er i Gøteborg i helga for å samle litt julestemning på Liseberg. Vi var her i fjor også, men da var det veldig kaldt og vi hadde litt for dårlig tid. Selv om det ikke er noe snø her, så gleder jeg meg. Heldigvis ikke så kaldt i år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 01:12   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er 98% eller noe deromkring av gavene pakket inn.

Uka som kommer inneholder både en jobbreise og en bakedag, så når skal jeg egentlig få gjort kontorarbeid?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 13:07   #16
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke kommet i gang med noe som helst enda jeg. Første året siden 2019 jeg jobber fullt. Det er visst grenser for kapasitet etter arbeidstid.

Ungene har flyttet og har ikke fått kalender i år. De har ikke fryktelig mye julepynt heller. Så jeg har kjøpt et par veldig søte nisser til de hver, også skal vi handle en del dagligvarer og julete dagligvarer til de. Som de muligens ikke kjøper seg selv. Så skal vi overraske de med et lite besøk nå før jul. Høres det greit ut?

Husker det var en tradisjon for sånne gaveesker med matvarer da jeg var lita. Pappa pleide å få det fra jobben husker jeg. Vi tenkte i hvert fall at det er en praktisk og hyggelig gest til de unge som ikke har flust av penger å rutte med. Og mat er dyyyyrt om dagen.

Gammel 08-12-25, 13:23   #17
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har ikke kommet i gang med noe som helst enda jeg. Første året siden 2019 jeg jobber fullt. Det er visst grenser for kapasitet etter arbeidstid.

Ungene har flyttet og har ikke fått kalender i år. De har ikke fryktelig mye julepynt heller. Så jeg har kjøpt et par veldig søte nisser til de hver, også skal vi handle en del dagligvarer og julete dagligvarer til de. Som de muligens ikke kjøper seg selv. Så skal vi overraske de med et lite besøk nå før jul. Høres det greit ut?

Husker det var en tradisjon for sånne gaveesker med matvarer da jeg var lita. Pappa pleide å få det fra jobben husker jeg. Vi tenkte i hvert fall at det er en praktisk og hyggelig gest til de unge som ikke har flust av penger å rutte med. Og mat er dyyyyrt om dagen.

Så lenge de er mat de spiser ja. Jeg husker også slike matkasser som kunne komme fra jobben eller vinnes på julefester, og de inneholdt somregel en del sære ting som kanskje aldri ble spist av mange av mottakerene, og det er jo litt dumt.

Gammel 08-12-25, 13:22   #18
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg har levert fra meg 3 poser og en eske med julegaver, og fått i retur tre poser og en eske med julegaver. So far, so good.

Hjem fra den turen hvor disse utvekslingene skjedde, hadde jeg også med meg en febersyk mann, så vi er tidlig på an med sjukestue -delen av juleforberedelsene i år.

Gammel 08-12-25, 13:26   #19
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg har fått et julekort i postkassen i dag!

Jeg har ikke engang tenkt tanken på å sene noen selv.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 14:28   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppas julekalender i år er "pakkekalender for fattig student". Den inneholder massevis av ting man uansett ville kjøpt, men som hun nå ikke trenger å bruke penger på. Eks: tannbørste, deodorant, kjøkkenklut, zalo, gulost (måtte stå i kjøleskapet). I tillegg er det noe julegodteri og litt julepynt. Nå er hun riktignok bare på luke 8, men hun har vært veldig takknemlig så langt.

Knerten har sjokoladekalender i år, men sier at han ønsker seg sånn kalender neste år hvis han har flyttet ut. Han så på alt som jeg pakket inn, og nikket anerkjennende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.