Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 09:30   #81
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Svært lite, bortsett fra barnepass i ny og ne.
Vi kommer ikke spesielt godt overens, hun drikker for mye og da vil ikke jeg ha kontakt.

Gammel 29-08-07, 09:31   #82
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hun vasker ofte klær for oss og tørker de, nå mens vi driver å pusser opp og bygger om.. De bor i blokk og har tilgang på sånn svæææær vaskemaskin og så har de det diiigre tørkeskapet.

Vi har bare plass til et tørkestativ inne nå, og ute er det ikke noe tørkevær lengre hehe.

Hun støk brudekjoln min og skjorta til mann i fjo da vi giftet oss.

Ellers gjør jeg mye for henne. Legge opp bukser, legger opp gardiner osv
Og kjører henne til byen hehe

Både mamma og svigermor holder oss med strikkede klær.
Jeg strikker jeg og.. Men er ofte mamma som må avslutte strikkingen min Hehe...

Sist redigert av Honda : 29-08-07 kl 09:47.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 09:51   #83
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Moren min bor langt unna, så hun gjør vel egentlig ikke så mye for meg lenger. Dessuten kan hun kan hverken sy, strikke eller gjøre annet håndarbeid, så der er det svigermor som trår til.

Men hun stiller opp når jeg virkelig trenger henne. Da mannen min var innlagt på sykehus i ukesvis, tok hun seg ferie og var hos oss i over en uke slik at jeg kunne reise alene og besøke han. Det var jeg svært takknemlig for.

Gammel 29-08-07, 11:21   #84
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Mamma: "Ja, jeg skjønner at dette er leit, vennen, men jeg skjønner ikke helt hva du mener at jeg kan gjøre med det?"
Jeg: "Du skal si 'trøst, trøst', så klart, og synes synd på meg!"
Mamma: "Så klart, vennen. 'Trøst, trøst'. Er det bedre nå?"
Jeg: "Jaaa." : snufs:

Herregud, det er AKKURAT sånn samtalene mellom moren min og meg er! Ja, når jeg synes synd på meg selv, da. Hun er praktiker og lurer på hva jeg mener hun skal gjøre med det, jeg vil bare ha trøst. Jeg tror ikke hun noen gang kommer til å skjønne det fullt ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:43   #85
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min pappa (han hører jo egentlig inn i den andre tråden) blåser alltid på det stedet der jeg eventuelt har slått meg, f.eks. en tå. Det hjelper.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:51   #86
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg tenkte at det handlet om ting som man ikke kan selv, og må få hjelp av moren sin til. Moren min gjør stadig noe hyggelig for meg eller noen i familien, selv om jeg bare trakk fram heklekantene i denne sammenhengen.

Sånn oppfattet jeg det også.

Mamma stryker bunadsskjorta, pusser sølvtøy (det går fort da) og setter inn glidelåser.

Gammel 29-08-07, 13:16   #87
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingenting.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:23   #88
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma trøster når jeg er syk. Det er hun verdens beste til. Hun holder også greie på slekta for meg. Er hun her når bunaden skal brukes så stryker hun for meg. Og så vasket hun stekeovnen for meg da hun var på barselbesøk denne gangen.

Svigermor baker og fyller fryseren vår. Og tar over både unger og kjøkken når hun er her.

Jeg tror ikke mamma sluttet med å renske fisken for meg ved middagsbordet før jeg var over 25 og en kjæreste reagerte...

Gammel 29-08-07, 13:25   #89
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Herregud, det er AKKURAT sånn samtalene mellom moren min og meg er! Ja, når jeg synes synd på meg selv, da. Hun er praktiker og lurer på hva jeg mener hun skal gjøre med det, jeg vil bare ha trøst. Jeg tror ikke hun noen gang kommer til å skjønne det fullt ut.

Akkurat der er mamma perfekt. Masse trøst og så praktiske råd: Legg deg! Drikk sånn og sånn! Ta en sånn! Stakkars!

Gammel 29-08-07, 13:27   #90
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Hun strikker gensere, luer eller annet til gutta. Hun kan hjelpe meg med det meste, men ofte gir hun med råd så fikser jeg biffen selv. Hun sier aldri nei, hvis jeg spør om noe. Eller jo, i fjor sa hun nei til å stryke bunaden min, så da gjorde jeg det selv. I år tilbød min mormor seg, så hun hjalp meg denne gangen. Vi skal i dåp til helgen, derfor bunad nå.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:45   #91
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moren min døde for tre år siden. Før den tid var hun ikke opptatt av hva hun kunne gjøre for andre.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:52   #92
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Moren min bor langt unna, men når hun er her på besøk vil hun gjerne hjelpe til. Sist vasket hun vinduer.

Da jeg var innlagt på sykehus etter hjerneslaget, tok hun velferdspermisjon og kom for å avlaste mannen. Hun passet de eldste, vasket, laget mat, handlet osv. slik at mannen og snuppa kunne være mest mulig på sykehuset hos meg. Det er godt å vite at de stiller opp når man virkelig trenger det.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 15:15   #93
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hun har derimot, etter at jeg fikk barn, begynt å gjøre ting for meg. Være en god mormor. Sy bunad og dåpscape til Lille, passe Lille i noen uker av og til, jeg vet ikke, være omsorgsfull på en helt annen måte enn hun noen gang har vært etter at jeg ble voksen. Det er fint.

Kan signere dette, sånn omtrentlig.
Mamma er en god mormor, supermormor faktisk.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 15:20   #94
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Nysgjerrig på en liten ting: Dere som har fått potetene skrelt og fisken renset opp i voksen alder, kommer dere til å gjøre det for egne barn? Ville dere syntes det var sjarmerende med en kjæreste som fikk mamma til å skrelle potetene?

Guttene mine har forsøkt seg med at de ikke "klarer" å skrelle poteter, og at hvis jeg ikke skreller så vil de ikke ha, men der er jeg bestemt. Å skrelle poteter kan de aller fleste med IQ over 40 klare.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 15:24   #95
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg mener bestemt at jeg har en IQ over 40, men jeg innrømmer at jeg synes det er vanskelig å skrelle poteter. Etter at de er kokt, vel å merke. De er varme, man brenner seg, de smuldrer opp, skallet vil ikke ordenlig av, bare i små strimler osv osv. Jeg innrømmer også at jeg ikke har øvd meg så mye, for vi har stort sett hatt ferdig skrelte poteter i min barndom, og jeg skreller også potetene før jeg koker dem (fy!), men moren min har iallefall ikke skrelt potetene mine...

Gammel 29-08-07, 15:27   #96
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skreller også stort sett før jeg koker potetene, men ikke om sommeren når det er tynt skall.

Jeg syns ikke heller det er kjempelett å skrelle varme kokte poteter, men man klarer det jo på en eller annen måte, om de så går litt i stykker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 15:27   #97
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

• Stopper guttas frynsete buksebein
  • Tørker vekk fingermerker på kjøleskapsdøra
  • Vasker såpekoppen på vaskemaskinen
Også er hun ofte behjelpelig med å sy kostymer til eldstemann som driver med teater + det meste annet vi trenger noen sykyndige til.

Gammel 29-08-07, 15:29   #98
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg skreller også stort sett før jeg koker potetene, men ikke om sommeren når det er tynt skall.

Jeg syns ikke heller det er kjempelett å skrelle varme kokte poteter, men man klarer det jo på en eller annen måte, om de så går litt i stykker.

Joda, det går jo til slutt. Nypoteter spiser jeg med skall..

Gammel 29-08-07, 15:30   #99
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

I dag får jeg forresten øvd meg en hel del. Jeg har poteter med skall på kok i dette øyeblikk.

Gammel 29-08-07, 15:56   #100
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Vel, hun legger opp gardiner etc. for meg om det trengs .

Hun er en super shopping-og reisepartner! (og barnevakt)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.