|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneFor min egen del var det å levere barnet i barnehagen, ønske hverandre en god dag, si hadet osv, en god start på dagen. Jeg hadde nok ikke slupet min fem åring alene. Det er noe med den tryggheten i å se at de blir tatt i mot av en voksen, og at man kan få gitt en beskjed dersom det trengs.
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneI vår barnehage må alle barne uansett alder bli fulgt helt inn i barnehagen. Det handler om sikkerhet og det handler om den forsikringa kommunen har på barna... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene
Det var med tanke på dette at jeg ble litt oppgitt over barnehagen. Sambo som jobber i barnehage presiserte at personalet i en barnehage til enhver tid må ha oversikt over hvor mange barn som befinner seg der i tilfelle brann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneDa Sofiane fylte seks, fikk han lov å bli fulgt og hentet av Malika, men vi måtte komme ett par dager i uken og levere han.
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneUten at jeg vet noe som helst annet enn det som står i hovedinnlegget så syns jeg ikke dette var så veldig horribelt. Det er stor forskjell på barn i den alderen og hva de takler på egenhånd.
![]() |
#6 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg ville selvfølgelig ALDRI latt min straks 5-åring gå alene til barnehagen: Det ville ikke falt meg inn.
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 14-09-07 kl 09:11. Årsak: la til litt |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneI retningslinjene vi har fått av barnehagen står det at samtlige barn skal leveres inne på avdelingen av foreldre eller en annen omsorgsperson hver dag. Det gis ofte en del beskjeder i forbindelse med levering og henting, så derfor ønsker de det sånn. Så å gå alene i barnehagen er utelukket for vår del, også når snuppa blir eldre. Jeg trodde egentlig at det var sånn i alle barnehager.
![]() |
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg kommer ikke til å la mitt barn gå alene til barnehagen når hun er fem år |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ferdig!
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneHadde ikke latt min minste gå alene til bhg da han var 5 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Mellom barken og veden
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneDatteren min er moden nok. Jeg kommer til å fortsette å la henne gå alene av og til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneFor meg som jobber i barnehage så syns jeg det er greit at det er regulert slik at vi ikke kan tillate at barna kommer alene. JEg syns den daglige kontakten med foreldrene er viktig. Og det å øve på å gå alene syns jeg egentlig er tidsnok når de skal begynne på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Mellom barken og veden
De færreste sender vel barna alene hver dag? Min jente får gå alene 2-3 ganger i mnd. Føler du virkelig at du mister kontakten med foreldre som sender barnet sitt alene en vei såpass sjelden? Dessuten snakker jeg jo med de voksne for å forsikre at hun er kommet vel fram, så jeg har jo kontakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
representert
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneDer jeg jobber har vi det heldigvis sånn at barnet må fysisk bli levert/hentet av noen. Vi har hatt foreldre som har ringt og sagt "Nå er jeg hjemme, kan Xxxx gå fra dere nå" og da har styrer sagt at vi skal si nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Har du ikke skjønt at noen synes det er gøy? Det er ingenting å få vondt i magen av. Vi prater ikke om unger som blir sendt alene fordi foreldrene ikke gidder.
![]() |
#17 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneVi har aldri tillatt at barn går alene til/fra barnehagen hos oss. Tror ikke det er mange som har spurt heller, iallefall ikke så jeg har hørt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Jeg skjønner ikke hvorfor du får vondt i magen av en stolt og ivrig femåring som synes det er stor stas å gjøre dette alene. Jeg hadde fått vondt i magen hvis det var tydelig at barnet ble presset til det fordi foreldrene ikke gadd å følge barnet.
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
Det er selvsagt ingen som antyder at barn bør gå alene. Hvis barnet ikke har lyst eller foreldrene ikke er komfortabel med det, så gjør man det ikke, enkelt og greit. Ikke dermed gitt at det ikke er greit for andre.
Det er jeg helt enig i. Det er selvsagt ikke aktuelt å la et barn gå alene hvis det kan være farlig å gjøre det, men du må da se at ikke alle barn vil være i fare om de går alene til barnehagen. Det beror jo helt på hvor lang, hvor uoversiktlig og hvor trafikkert veien er. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|