|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?
Slik tenker jeg også. For meg er det ingen stor prinsipiell forskjell på å donere bort et egg eller å adoptere bort et barn, og jeg ville ikke gjort noen av delene.
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når man klarer å tenke slik går det, men jeg får ikke fridd meg fra tanken på at det egget er en del av meg, kanskje vil ligne meg både i skinn og sinn. Men all ære til de som klarer å dele, for jeg unne jo virkelig de som ikke har muligheten til å få barn å få hjelp til dette. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, rent fysisk er jeg ikke en spesielt dyktig hverken gravid eller føderske, og tror heller ikke jeg hadde taklet den rent emosjonelle delen av det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, det kunne jeg ikke. Har ikke så lette svangerskap og fødsler at jeg ville tatt sjansen på det (utenom for å få barn selv). Jeg ville heller ikke klart å gi fra meg et barn jeg hadde båret fram og født, det vet jeg bare. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, jeg kunne dessverre ikke det. Jeg er full av beundring for dem som klarer det, men jeg vet selv at jeg ikke hadde klart å gi fra meg barnet ved fødsel. (selv om jeg selvsagt måtte ha gjort det)
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 18-09-07 kl 11:02. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Signerer.
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg kunne vurdert det for en søster og dersom det dreide seg om hennes egg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
er her
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Ja, jeg tror jeg kunne våre det for en god vennine, eller for noen i nær familie. Men det kunne ikke vært mitt egg, ellers hadde jeg ikke klart den følelsesmessige biten.
|
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?GS= gestational surrogate, altså en surrogatmor som får transplantert et embryo som ikke bære hennes DNA.
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?OK, takk. Og ED er eggdonor, regner jeg med, den greide jeg av meg selv. :flink:
|
|
|
#15 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, nå som man må være kjent donor (eller var det i et annet land? litt forvirret) så er vel det ikke 100% uforpliktende.
|
|
|
#16 |
|
<*(((<
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jo, du husker rett, Sitron: Sædgiveres anonymitet oppheves |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg tror, uten å ha statistikk å henvise til, at de færreste donorbarn føler behov for masse kontakt med sin donorfar.
|
|
|
#18 |
|
<*(((<
|
Det tror jeg også, kan ikke helt skjønne hvorfor de skulle ha noe særlig behov i det hele tatt. Men likevel vanskelig å bedømme eventuelle følger, synes jeg. Og da er det enkelt å la være - jeg er tydeligvis ikke idealist nok. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, det kunne jeg ikke vært. Pga av bekkenløsning og det følelsesmessige..
|
![]() |
|
|