Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Oppfordring om Burma

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-07, 10:34   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppfordring om Burma

Fikk følgende tekstmelding fra min far, og deler den gjerne med flere:

Sitat:

In support of our incredibly brave friends in Burma: may all people around the world wear a red shirt on Friday, sept 28.

Jeg skal i vært fall lete litt i gravidklærne mine og se om det er noe som kan klassifiseres som rødt.

Gammel 27-09-07, 10:36   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring om Burma

Den har eg også fått fleire gongar, og kjem til å følge oppmodinga! Smart å legge den her, Tjorven.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 16:56   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, i morgen blir det rød genser og rødt skjerf.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 22:02   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sendte denne til alle jeg kjente, men da jeg kom hjem så jeg at alt rødt tøy jeg har ligger på vask... Nåja, noe skal jeg klare å grave fram!

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 22:05   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan godt ha på meg rødt, men har sykt barn så jeg får være rød her hjemme. Ikke så veldig mye poeng i det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 17:06   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg muligens tjukk i hue, men jeg er usikker på om dette først og fremst er en ren sympatiaksjon? Er det det?

Gammel 27-09-07, 18:50   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nå er jeg muligens tjukk i hue, men jeg er usikker på om dette først og fremst er en ren sympatiaksjon? Er det det?

Ja, det er en sympatiaksjon for demokratibevegelsen i Burma.

Gammel 27-09-07, 19:00   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nå tror jeg at jeg er litt tjukk i hue, for hva skulle det ellers vært?

Gammel 28-09-07, 23:53   #9
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nå tror jeg at jeg er litt tjukk i hue, for hva skulle det ellers vært?

Det var en dårlig formulering. Det jeg mente var hvilken hensikt aksjonen hadde, om det feks sto en organisasjon bak. Jeg synes det er stor forskjell på en underskriftskampanje på underskrift.no og en underskriftskampanje arrangert av Amnesty.

Selv liker jeg definitivt best aksjoner som gir et resultat. Jeg må medgi at hvis jeg ikke ser noe poeng i aksjoner som kun viser at "vi er på deres side". For å si det slik: Er det noen som ikke er det?

Gammel 29-09-07, 00:37   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Bilder og film fra Rådhusplassen fyllt av mennesker hovedsaklig kledd i rødt blir sendt til Burma.

Norge er faktisk i en liten særstilling i forhold til Burma, både fordi fredsprisen deles ut her og fordi den burmesiske eksilradiostasjonen holder til her. Info fra Norge kommer derfor til Burma. Det er greit at alle er på deres side, men det er jo veldig hyggelig at noen gir utrykk for det også. Jeg tror Burmeserne (med stor rett) har følt seg glemt av omverdenen.

Sist redigert av Tallulah : 29-09-07 kl 00:49.
Gammel 29-09-07, 01:03   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Her er forresten listen Dagbladet offentliggjorde av firmaer som importerer fra Burma: De som er uthevet er intervjuet i artikkelen.
2007 - 69 selskaper4 you Liv Hansen (flettematerialer)
A/S Interwood (trelast av tropiske tresorter)
Akteom Invest AS (deler til klær)
Anita Dr Helbig Gmbh (klær)
AS Adele-Grethe (klær)
Asker Båtservice AS (klær)
Avnet Nortec AS (elektronikk)
B & C Textiler Norge AS (klær)
Baneveien Manufektur AS (klær)
Berheim Interiøs & antikk (flettede matter og lignende)
Bianco Footwear A/S (fottøy)
Biltema Norge AS (diverse trevarer)
Bjorli Trading AS (klær)
Bo Vivike AS (klær)
BTX Norge AS (klær)
Bygdøy Alle Interiør AS (klær)
Cellbes Postordre AS (klær)
Clarkes AS (klær)
Design for life (kurver)
Deutch-Norwegische Handelskammer (klær)
Dorothea AS (kurver)
Erling Hustvedt A/S (trelast av tropisk tømmer)
Ess Rideutstyr AS (klær)
Expression AS (klær)
Farmors hus Ans (trerammer,dekorasjonsting)
Fruens ønsker AS (sittemøbler)
Galtung Interiør Strømmen AS (kurvmakerarbeider)
Hamre Gårdsdrift (klær)
Hans Dokken & Co AS (klær)
Hattelco AS (preparater til fotografisk bruk)
Heimil AS (flettematerialer)
Hjørnet AS (klær)
Homelife (flettede varer og lignende)
Horze Stavanger AS (klær)
House of Charlotte Hc Shop AS (klær)
Ini Style Sartor AS (flettematerialer)
Ini Style Øyrane AS (flettematerialer)
Kingsland AS (klær)
Klingel Norge AS (klær)
Kompagniet Norge Import AS (klær)
Lading & Ild (klær)
Lysgrotten Interiør (flettematerialer)
Mari-Teres AS (flettematerialer)
Motenytt (klær)
Møre Design AS (klær)
Måndalen trevare AS (diverse uspesifiskerte trevarer)
Naturligvis AS (sauser og sausepreparater)
Odel Utvikling AS (klær)
Palma AS (mopper og fjærkoster)
Redcats AS (klær)
Roberts Bosch AS (klær)
Rockshop.no (klær)
Rytter'n AS (klær)
Shoe-D-Vision Norge AS (fottøy)
Sidecut AS (klær)
Skilsø Baatbyggeri AS (trelast, tropisk tømmer)
Sportshuset AS (klær)
Stavanger og Omegn Leirdueklubb (klær)
Steilmann-gruppen Import AS (klær)
Stiftelsen Vakttårnet Bibel og Traktatselskap (aviser, journaler, tidsskrifter)
Svein Rogne AS (klær)
Tangen Kåpesenter AS (klær)
Team Textil AS (klær)
The Jam AS (klær)
Thomas Steen Design AS (flettede materialer)
TS Adolfsen AS (kurver)
X-35 Haugaland Ans (klær)
X-Vision Ans (klær)
X-Tachts Norge Vest AS (klær)

2006 - 54 selskaper

A. Halvorsen & Co AS
A/S Interwood
Aibel AS
Akteom Invest AS
Anita Dr Helbig Gmbh
AS Kosko
Asker Båtservice AS
Azur AS
Bibo Kjellbotn AS
Bo Vivike AS
BTX Norge AS
Carlings As
Cegelec Contracting Gmbh
Cellbes Postordre AS
Crewsaver Scandinavia AS
Designerbrandsoutlet Retail AS
Doubleaction AS
Elox Invest AS
Emo AS
Erling Hustvedt A/S
Farmors hus Ans
For Men Hamar AS
Foss Freddy
H.F. Blom (Boards & Hardwoods) AS
Halliburton AS
House of Charlotte Hc Shop AS
Jacobsen elektro AS
Klingel Norge AS
Kompagniet Norge Import AS
Mango Norge AS
Miss Bee AS
Mytex AS
Nansen Produkter AS
Nordic Polymers AS
Nord-Odal Jakt & Fritid
Optimera AS
Papirkompaniet AS
R Dybvik Møbler AS
Riis Interiør AS
Rita Lykke Boutique AS
Slettvoll Møbler AS
Sportshuset AS
Steilmann-gruppen Import AS
Suzani Interior AS
Tayloroutdoors Ltd
Team Textil AS
Tekstilkjeden AS
Texcon AS
Tinnies AS
Trygve Tønjum Import AS
Tyco Electronics Logistics AG
Universitetet i Stavanger
Voice Norge AS
Ødegaard Dame AS

Gammel 27-09-07, 18:40   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sympatiaksjon ja.

Jeg skal selvsagt gå i rødt. Om jeg finner noe.

Gammel 27-09-07, 18:41   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rødt i morgen!

Gammel 27-09-07, 18:42   #14
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har allerede sørget for å vaske min ene røde genser, så den er ren og forhåpentligvis tørr innen i morgen.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 18:44   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Skal se om jeg har noe rødt, jeg også...har muligens noe rustrødt.

Gammel 27-09-07, 18:49   #16
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Fikk den jeg også. Er vel bare hjemme og suller sammen med nobalille i morgen jeg da, men rødt kan jeg kle meg i likevel

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 09:41   #17
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg har allerede sørget for å vaske min ene røde genser, så den er ren og forhåpentligvis tørr innen i morgen.

Samma her, og den ble tørr Så her sitter både jeg og lillebror i rød klær.

Gammel 28-09-07, 10:03   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Rød- og hvitrutete topp er på. Det var det eneste røde jeg hadde, så det får duge.

Gammel 28-09-07, 10:06   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rød genser er på!

Gammel 28-09-07, 21:14   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Marineblå unifom i dag, men brukte min knallrøde jakke utenpå

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.