Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Synger du offentlig?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Synger du så andre kan høre deg?
No! Never! Never! 4 3,57%
Kun foran de stakkars uskyldige små 29 25,89%
Tja, hvis det er rivende fengende låt på P4 16 14,29%
Jeg synger med på favorittene mine på konsert 32 28,57%
Jeg tar meg i å nynne på alt fra Timbuktu til barnesanger på butikken 34 30,36%
Kun når fylla har skylda 12 10,71%
Hvor som helst, når som helst (utenom i operaen) 43 38,39%
Jeg synger profesjonelt. 3 2,68%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-07, 14:52   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synger du offentlig?

Jeg synger. Jeg synger til ungene mine, synger til radioen, på konserter (der det passer seg). Jeg synger bursdagssanger, 17. mai sanger og julesanger. Jeg har sunget i kor og i visegruppe. Nynner stadig vekk på noe.

Den eneste gangen jeg ikke synger, er når svigerfamilien min synger bordsang. Jeg er litt ambivalent til det der. Vil liksom ikke være med på noe jeg ikke tror på. Samtidig føler jeg meg litt uhøflig, og når jeg føler meg som mest uhøflig hender det jeg nynner litt med :vinglete:. Og konsekvent er jeg jo ikke, i det jeg synger julesanger og religiøse verk med høy hals.

Gammel 30-09-07, 14:46   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i å synge, og har alltid vært det. Stemmen er ikke særlig pen å høre på tror jeg, men den duger til barnesanger og viser sunget for poden. Jeg har faktisk sunget på TV en gang også, sammen med "Jeg kan ikke synge koret".

Mannen min synger ikke. Han er over gjennomsnittet musikkinteressert, og har spilt i band - men synge det gjør han altså ikke. Snodige greier.

Gammel 30-09-07, 14:53   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger nesten over alt - det eneste jeg ikke er komfortabel med å synge er allsang av den rosa sangen m/nødrim i bryllup, 50-årsdager og liknende.

Jeg synger forøvrig heller ikke bordvers eller salmer hvis jeg befinner meg i slike situasjoner.

Gammel 30-09-07, 17:49   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger uten hemninger. Synger rent, men ikke spesielt fint. Jeg er absolutt ingen solosanger, for å si det sånn.

Jeg har blitt kvitt min synge-offentlig-fobi i forbindelse med jobben min. Der MÅ man synge.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 18:09   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fluke og jeg er fra samme planet. :hater pannebånd oppå håret:

Gammel 30-09-07, 18:14   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Gammel 30-09-07, 18:16   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva har pannebånd med synging å gjøre?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 22:35   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Øyh, hva gjør "Vis meg øynene dine"-bildet mitt i denne tråden!?!

:jasærlig:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 23:24   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er stort sett umulig å overdøve musikken på de jeg går på.

Næsj. Jeg går da på omtrent samme konserter som deg (og en god del ganske mye hardere inbiller jeg meg), men når det står en full fyr klint oppi ryggen din og gauler hører man det uansett. Det er bare de som synger som tror man ikke gjør det.

Bare for å spore av og dele en ekkel konserthistorie med dere: Jeg og sambo var på Diamanda Galas på Rockefeller, det var en sitt-ned konsert, med røykeforbud fordi hun ønsket det. Det er bare hun og et digert flygel på scenen. Foran oss sitter to par, dritings. De røyker, drikker, skravler og kliner med hverandre. Alle fire. I tillegg så hadde de tydeligvis hatt massevis av sex rett før de kom, og ikke dusjet for de virkelig stinket sex. Blæhrg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 09:41   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Næsj. Jeg går da på omtrent samme konserter som deg (og en god del ganske mye hardere inbiller jeg meg), men når det står en full fyr klint oppi ryggen din og gauler hører man det uansett. Det er bare de som synger som tror man ikke gjør det.

Men det er et verdensomspennende fenomen, det med å synge høyt og falskt til konsert. Jeg har vært på 8 R.E.M. konserter, og det er like før jeg går hjem hver gang de begynner å spille de gamle slægere og hundrevis av småfulle mennesker begynner å gaule til Losing my Religion så det ikke høres noe annet i salen mer.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 18:15   #11
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg synger offentlig. Har faktisk sunget ene verset av "julekveldsvisa" alene med koret jeg var med i bakgrunn. Var så nervøs at jeg gikk tom for pust på slutten.....

Forrige uke skulle jeg lære 70 elever sangleker. Da syngebrølte jeg for å få de med. Hadde nesten ikke stemme etterpå......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 21:01   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger på jobb, i bilen, på konsert, for barna, for barna når vi er i besøk etc...

Jeg fikk skryt fra en sangpedagog forrige uke Hun hørte meg synge med elevene.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 13:03   #13
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ja jeg synger både her og der. Prøver å holde litt lav profil ute i offentligheten, siden jeg synger som en kråke. Men i det store og det hele så synger jeg vel akkurat når det faller meg inn. Til mannens store ergrelse alltid i bilen.

Gammel 01-10-07, 13:37   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger mye og ofte. Jeg klarer rett og slett ikke å holde kjeft hvis jeg er på konsert og kan sangen. Trenger overhodet ingen promille i blodet. Ellers synger jeg i bilen når det er noe bra på radioen og definitivt til tv'en under både "beat for beat" og "Idol". Mannen klager litt på at han ikke hører om de som deltar på Idol er bra eller ikke, men ......

Jeg tror forresten at vi har 3 versjoner av singstar, og de brukes.

Dessuten synger jeg mye sammen med snuppa.

Jeg er litt skadet etter å sunget i kor da jeg var yngre. Da fikk jeg ofte synge soloer og sånt, så jeg har fremdeles troen på at jeg er flink. Tror nok at selvbildet overgår de faktiske evnene, men ......

Gammel 01-10-07, 13:38   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger.

Og jeg synger veldig med på deLillos (jeg skulle vært ”der” på fredag, men jeg valgte å prioritere. Det var litt trist, men jeg har hørt dem live såpass mange ganger at jeg overlevde). Jeg synger aller helst med på 1984 , men også på Kokken Tor.

Ellers er jeg alltid blitt skrekkelig pinlig berørt av moren min som bryter ut i umotivert sang hvor som helst og når som helst. Jeg har nettopp oppdaget at genet har jeg nok arvet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 13:53   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ellers er jeg alltid blitt skrekkelig pinlig berørt av moren min som bryter ut i umotivert sang hvor som helst og når som helst. Jeg har nettopp oppdaget at genet har jeg nok arvet.

Du er ikke alene - verken om typen mor eller nedarvede gener.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 14:00   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skal det sies at jeg ikke har noe i mot at det synges med til både Kokken Tor eller Postgirobyggets låter. Fordi jeg aldri ville vært på de konsertene frivillig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 13:50   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger der hvor det synges skal. Klart man synger med på konsert - det er da en hyllest til bandet, er det ikke? Hvorfor skulle de ellers spille Kokken Tor for firetusenfemhundreogtrettende gang, liksom?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 00:02   #19
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Kun så ungene hører det, mer er ikke stemmen min egnet for

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.