Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-07, 13:05   #81
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Klart jeg er hjemme.
Og jeg forventer at min mann er hjemme om jeg er syk og minimandis er syk.
Det kommer selvsagt an på hvordan syk, men omgangsyke, influensa osv. da blir jeg hjemme.

Sånn er det hos oss også.

Siden mannen jobber turnus, har det skjedd en gang at han måtte være hjemme med Snuppa en ettermiddag mens jeg var syk, selv om Snuppa selv var frisk. Jeg kunne ikke ta meg av henne.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 13:21   #82
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har hendt ja, men vi prøver selvsagt å unngå det.
Det kommer an på hvor syk de er. Når min mann var som dårligst av prolapsen, klarte han knapt å ta vare på seg selv, så å da begynne med barnepass i tillegg - det skjønnerr vel de fleste at er en dårlig ide.

Gammel 02-10-07, 13:29   #83
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde mannen min vært så syk at han hadde hatt vanskelig for å ta seg av barna, hadde jeg vært hjemme ja.

Gammel 02-10-07, 13:32   #84
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Klart jeg er hjemme.
Og jeg forventer at min mann er hjemme om jeg er syk og minimandis er syk.
Det kommer selvsagt an på hvordan syk, men omgangsyke, influensa osv. da blir jeg hjemme.

Enig med deg Mandarin. Hadde blitt hjemme.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 13:45   #85
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ei datter som så og si aldri er syk, og en mann som er likedan. Så her har det aldri vært en problemstilling.
Men om jeg hadde vært skikkelig syk, og Hannah hadde vært syk - så hadde nok Frank vært hjemme ja. Ikke bare pga meg, men pga Hannah.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 13:52   #86
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verken mann eller barn er syke, så her er det bare jeg som står for sykefraværet. Jeg klarer som regel å ta vare på meg selv.

Beklager ..... jeg måtte bare. Jeg vet at vi er uendelig heldige som har et barn som aldri er sykt.

Gammel 02-10-07, 13:54   #87
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde satt veldig pris på at sambo var hjemme hvis jeg var syk itillegg til ungene.
Tror faktisk det har skjedd også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 14:09   #88
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg hatt mann og barn med spysyke, så hadde jeg forlatt huset sporenstreks. :egoist:

Gammel 02-10-07, 14:13   #89
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg sier det igjen. Vi er heldige som nesten aldri er syke her, sykefraværet er nesten bare jentene som står for og da er det som regel forkjølelse, og da bytter vi på å bli hjemme.
Kanskje jeg bør vente med å svare til vi står med begge beina midt oppi det engang. Det er liksom så lett å være høy i hatten når man ikke vet hva man snakker om

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 14:16   #90
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Er jeg for syk til å gå på jobb, er jeg for syk til å ta meg av sykt barn.

Det er så mange som sier dette. Jeg må bare bryte sammen og tilstå at jeg nok har vært hjemme fra jobb selv om jeg hadde kunnet ta meg av et barn. Smøre skiver og sette på video og sånn.

Gammel 02-10-07, 14:16   #91
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer helt ann på hvor syk mannen var og hvem av guttene som var syke. Storebror klarer seg ganske godt selv, men trenger noen hjemme hos seg. De to minste hadde det vært værre med. Dersom ikke mannen var i stand til å ta seg av dem (skifte bleie, gi drikke osv.) ville jeg vært hjemme fra jobb og forventer det samme av mannen. Dette har dog aldri skjedd, men hadde vi hatt syke barn den gangen han hadde kyssesyke hadde jeg vært hjemme!!

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 14:38   #92
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Det er så mange som sier dette. Jeg må bare bryte sammen og tilstå at jeg nok har vært hjemme fra jobb selv om jeg hadde kunnet ta meg av et barn. Smøre skiver og sette på video og sånn.

Merk at jeg skriver sykt barn. Et friskt ikke-bleie-barn kan jeg greie, men ikke en unge som er syk.

Gammel 02-10-07, 14:41   #93
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring tilsier at syke barn er langt lettere å håndtere enn friske. Muligens jeg er heldig med mine unger og deres oppførsel under sykdom.

Gammel 02-10-07, 14:42   #94
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forskjell på jobber da. Jeg sitter for eksmpel alene på et kontor og har mulighet for å bure meg inne helt alene og ikke treffe noen. For meg er det ikke noe problem å gå på jobb og hangle før jeg har blitt helt frisk igjen.

Jeg ser for meg at jeg hadde hatt mye lavere terskel for å holde meg hjemme hvis jeg for eksempel hadde jobbet i helsesektoren og hatt ansvar for pasienter som kunne bli smittet av meg, eller hvis jeg jobbet i skole eller barnehage der jobben både er vesentlig tyngre enn min og der veldig mange flere er garantert å bli smittet.

En god venninne jobber i barneskolen, og hun ble sykemeldt en uke fordi stemmen forsvant aldeles i en halsinfeksjon. Mye vits å være lærer for en tredjeklasse hvis man ikke kan si et ord til dem gjennom hele dagen, liksom. Jeg ville kunne utført min jobb helt uten stemme (i alle fall hvis jeg gjorde en avtale med sentralboret om å viderekoble alle telefoner), men det kunne ikke hun.

Det er forskjell på jobber. Sånn er det bare. Det betyr ikke at jeg har noen høyere arbeidsmoral enn min venninne. Det betyr bare at vi har ulike arbeidsoppgaver.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 14:45   #95
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også tenker jeg på de jeg kjenner som jobber i helsesektoren (og for så vidt en del av dem som er i skoleverket), med den lave bemanningen som noen av dem jobber under, og da vet jeg at enkelte går på jobb til de stuper, siden alternativet er å la allerede overarbeidede kollegaer ta over eller la pasientene eller elevene lide.

Dårlig eksempel, med andre ord. Men i en ideell verden …

Gammel 02-10-07, 15:02   #96
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er forskjell på jobber da. Jeg sitter for eksmpel alene på et kontor og har mulighet for å bure meg inne helt alene og ikke treffe noen. For meg er det ikke noe problem å gå på jobb og hangle før jeg har blitt helt frisk igjen.

Jeg er bare helt uten moral og ryggrad. Jeg sitter også på et kontor, men synes jeg at formen er så dårlig at jeg ikke får gjort noe særlig, og har ubehag av å være der, blir jeg hjemme. Selv om jeg hadde vært i stand til å passe et (sykt) barn.

Jeg synes forøvrig også det er lettere å skulle ta meg av et sykt barn, enn ett som er frisk som en frisk og vil ha aktivitet. Nå snakker jeg ikke om sterkt pleietrengende da, mer sånn feberslapp.

Gammel 02-10-07, 15:24   #97
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Min erfaring tilsier at syke barn er langt lettere å håndtere enn friske. Muligens jeg er heldig med mine unger og deres oppførsel under sykdom.

De ganske få gangene jeg har vært hjemme med syk pode, har han sjelden trengt annet stell enn det Kirsebær nevner - sette på video og hente mat, liksom. Veldig lett å håndtere, ja. Har man et barn som er så sykt at det faktisk trenger kontinuerlig behandling og pleie, er det naturligvis noe annet.

Gammel 02-10-07, 15:36   #98
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg synes forøvrig også det er lettere å skulle ta meg av et sykt barn, enn ett som er frisk som en frisk og vil ha aktivitet. Nå snakker jeg ikke om sterkt pleietrengende da, mer sånn feberslapp.

Ja, med forbehold, vil jeg si.

Et barn med 39 i feber, som bare ligger i sengen og sover, krever naturligvis ikke all verden, men når det samme barnet har vært hjemme i tre dager, og nesten er frisk, men skal ha en feberfridag hjemme for å komme seg etter sykdommen, det barnet er så full av lopper i blodet og kjeder seg så inderlig at det krever oppmerksomhet non stop. Og da er det ikke noe godt å være febersyk selv og bare ville sove. :erfaren:

Gammel 02-10-07, 16:26   #99
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også tenker jeg på de jeg kjenner som jobber i helsesektoren (og for så vidt en del av dem som er i skoleverket), med den lave bemanningen som noen av dem jobber under, og da vet jeg at enkelte går på jobb til de stuper, siden alternativet er å la allerede overarbeidede kollegaer ta over eller la pasientene eller elevene lide.

Jeg kjenner meg igjen her...jobber netter, og vet at det er vanskelig at noen kan steppe inn hvis jeg blir syk. Sist vi hadde omgangssyke i familien ble jeg syk på vei til jobb, men følte da at det var for sent å melde avbud, så jeg gjennomførte natta, selv om jeg kastet opp, og måtte beskytte meg godt så jeg ikke smittet pasientene. Kjenner at terskelen er høy for å sykmelde meg, men jeg vet helt klart når det er umulig å tøye strikken, og det er når barna er syke.

Gammel 02-10-07, 16:52   #100
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja det er mulig det forskjell på dette. Jeg har et sykt barn på litt over 2 år hjemme nå og det er utrolig krevende. Mannen var helt utslitt i dag da jeg kom hjem. Jeg regner med at det hadde vært påkrevd av meg å være hjemme i dag om han også hadde vært sjuk.

Men jeg forstår selvsagt at dette avhenger av alder på barn og type sykdom.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.