|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?
Sånn er det hos oss også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det har hendt ja, men vi prøver selvsagt å unngå det.
![]() |
#83 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Hadde mannen min vært så syk at han hadde hatt vanskelig for å ta seg av barna, hadde jeg vært hjemme ja.
![]() |
#84 |
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Enig med deg Mandarin. Hadde blitt hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Har ei datter som så og si aldri er syk, og en mann som er likedan. Så her har det aldri vært en problemstilling.
![]() |
#86 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Verken mann eller barn er syke, så her er det bare jeg som står for sykefraværet. Jeg klarer som regel å ta vare på meg selv.
![]() |
![]() |
#87 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg hadde satt veldig pris på at sambo var hjemme hvis jeg var syk itillegg til ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Hadde jeg hatt mann og barn med spysyke, så hadde jeg forlatt huset sporenstreks. :egoist:
![]() |
#89 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Ja, jeg sier det igjen. Vi er heldige som nesten aldri er syke her, sykefraværet er nesten bare jentene som står for og da er det som regel forkjølelse, og da bytter vi på å bli hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
Det er så mange som sier dette. Jeg må bare bryte sammen og tilstå at jeg nok har vært hjemme fra jobb selv om jeg hadde kunnet ta meg av et barn. Smøre skiver og sette på video og sånn.
![]() |
#91 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det kommer helt ann på hvor syk mannen var og hvem av guttene som var syke. Storebror klarer seg ganske godt selv, men trenger noen hjemme hos seg. De to minste hadde det vært værre med. Dersom ikke mannen var i stand til å ta seg av dem (skifte bleie, gi drikke osv.) ville jeg vært hjemme fra jobb og forventer det samme av mannen. Dette har dog aldri skjedd, men hadde vi hatt syke barn den gangen han hadde kyssesyke hadde jeg vært hjemme!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Merk at jeg skriver sykt barn. Et friskt ikke-bleie-barn kan jeg greie, men ikke en unge som er syk.
![]() |
#93 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Min erfaring tilsier at syke barn er langt lettere å håndtere enn friske. Muligens jeg er heldig med mine unger og deres oppførsel under sykdom.
![]() |
#94 |
Bedreviter
|
Det er forskjell på jobber da. Jeg sitter for eksmpel alene på et kontor og har mulighet for å bure meg inne helt alene og ikke treffe noen. For meg er det ikke noe problem å gå på jobb og hangle før jeg har blitt helt frisk igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Også tenker jeg på de jeg kjenner som jobber i helsesektoren (og for så vidt en del av dem som er i skoleverket), med den lave bemanningen som noen av dem jobber under, og da vet jeg at enkelte går på jobb til de stuper, siden alternativet er å la allerede overarbeidede kollegaer ta over eller la pasientene eller elevene lide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
Jeg er bare helt uten moral og ryggrad. Jeg sitter også på et kontor, men synes jeg at formen er så dårlig at jeg ikke får gjort noe særlig, og har ubehag av å være der, blir jeg hjemme. Selv om jeg hadde vært i stand til å passe et (sykt) barn.
![]() |
#97 |
flisespikker
|
De ganske få gangene jeg har vært hjemme med syk pode, har han sjelden trengt annet stell enn det Kirsebær nevner - sette på video og hente mat, liksom. Veldig lett å håndtere, ja. Har man et barn som er så sykt at det faktisk trenger kontinuerlig behandling og pleie, er det naturligvis noe annet.
![]() |
#98 |
Bedreviter
|
Ja, med forbehold, vil jeg si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjenner meg igjen her...jobber netter, og vet at det er vanskelig at noen kan steppe inn hvis jeg blir syk. Sist vi hadde omgangssyke i familien ble jeg syk på vei til jobb, men følte da at det var for sent å melde avbud, så jeg gjennomførte natta, selv om jeg kastet opp, og måtte beskytte meg godt så jeg ikke smittet pasientene. Kjenner at terskelen er høy for å sykmelde meg, men jeg vet helt klart når det er umulig å tøye strikken, og det er når barna er syke.
![]() |
#100 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|