|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvem lærte dere å lage mat? | |||
| Lærte det hjemme av foreldre/ besteforeldre |
|
111 | 56,35% |
| Lærte det på heimkunnskapen |
|
54 | 27,41% |
| Lærte det i voksen alder ved å lese meg opp og se på kokkeshow på TV |
|
98 | 49,75% |
| Kan ikke lage mat |
|
31 | 15,74% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Både mamma og pappa er både flinke til og glade i å lage mat, og jeg fikk være med fra jeg var svært liten.
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Jeg er faglærer i ernæring- helse-og miljøfag (har gått på samme skole som Ingrid Espelid Hovig) så jeg har vel lært det meste der tror jeg. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Noe har jeg lært av min mor. Som å lage brun saus fra bunn og julemiddager og sånn.
|
|
|
|
#84 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Svarte "lærte av foreldre/besteforeldre" og "heimkunnskapen" men sannheten er vel at min mor var flink til å la meg utfolde meg på kjøkkenet og lærte meg endel grunnleggende, og så er jeg faglært kokk også da, så jeg har jo både skoegang og læretid pluss arbeidspraksis i restaurantbransjen.
|
|
|
#85 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?iallefall ikke på heimkunnskapen. Tror det er delt likt mellom mamma, kokebøker/mattv og prøving og feiling.
|
|
|
#86 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Ingen av pollalternativene passet. Jeg var mye hos kjæresten min fra jeg var 16 til jeg var 20, og han bodde på gård. Faren var alenefar, så han satte det eneste kvinnfolket på gården (=meg) til å lage maten til alle på sommeren. Dvs at jeg, som kun hadde satt på poteter hjemme, endte opp med middagsansvaret for 6-7 personer hver dag. Jeg lærte masse av det, selv om jeg jammen utsatte stakkarne som spiste der for mye rart.
|
|
|
#87 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Pappa.
|
|
|
#88 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Internett.
|
|
|
#89 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?I voksen alder av egeninteresse. Mest lærte jeg av å jobbe litt på storkjøkken og av å være meddriver på restaurant i en periode. Min matfilosofi har jeg derfra: "Gode råvarer (helst økologiske og/eller kortreiste, og sesongbetonte) og gode kniver!"
|
|
|
#90 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Det var dessverre ingen som lærte meg det. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Mormor, mamma og selvlært.
|
|
|
#92 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Litt fra mamma og heimkunnskap. Mye prøving og feiling av å prøve å rekonstruere retter jeg har spist på restaurant og en del "koke meg gjennom kokebøker". Svigermor er en liten gorumet og av henne har jeg også lært en del.
|
|
|
#93 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Det jeg kan, har jeg lært gjennom å følge oppskrifter og snappe opp lure tips og triks fra blader, forum og andre kjente i voksen alder.
|
|
|
#94 |
|
Quiet, please
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Jeg begynte ikke å lære meg å lage mat sånn helt på ordentlig før jeg fikk barn som spiste det samme som oss. Hadde aldri vært spesielt glad i å lage mat, men ville jo gi ungene sunn og god mat, så da var det bare å finne noen gode oppskrifter (rundt på nettet, mye her inne og i kokebøker) og sette i gang. Fikk også (og får fortsatt) mange gode råd av mannen min, som er ganske så god til å lage mat. Nå elsker jeg å lage mat, særlig når jeg kan handle inn gode, friske råvarer og ta meg god tid. Så takk til alle dere mat- og ernæringsguruene her inne, og til mannen min, dere har gjort middagene her i huset tusen ganger sunnere og mer spennende enn det skvipet jeg lagde før.
|
|
|
#95 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Lærte det meste av min mamma.
|
|
|
#96 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Tja hva skal man svare her da?
|
|
|
|
#97 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Selv om jeg "kan" lage mat så er det noe av det kjipeste jeg vet. Heldigvis har mannen forstått at hvis han vil ha mat, så må han lage det. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
re:designer
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Mammas matlaging var nok ikke det jeg fulgte mest med på. (Hun er flink på kjøkkenet asså).. Jeg husker vi skulle lage middag i 9énde og da skulle jeg ha ansvar for potetene, noe jeg trodde tok en time. Det var jo det mamma alltid sa. "Middag om en time"! haha |
|
|
|
|
|
#99 |
|
re:designer
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?
Det er er fryd å lage wok med Nabojenta. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Det grunnleggende lærte jeg hjemme og på skolekjøkken, samt noen bakekurs jeg gikk på etter skoletid. Å lage mat uten oppskrift, variere, improvisere og denslags har jeg lært og utviklet meg på selv etter at jeg ble voksen. |
|
|
|
![]() |
|
|