|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?
Min første tanke var også omtrent dette. Noen andre har MITT barn, jeg vil ha det tilbake! Men jeg ser helt klart at dette ikke er bare bare. Jeg glemte i farten å ta med i beregningen at jeg jo til nå hadde trodd at det var mitt eget barn jeg hadde, og da blir det straks mye vanskeligere. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jeg tror barnet tar det veldig lett, de store traumene får en ettåring nok ikke av noe sånt. Jeg tror det kan bli mye vanskeligere og tøffere å forklare situasjonen til barnet når barnet er 16. Mange adopterte tenåringer kommer jo i en fase der de er veldig nysgjerrig på de biologiske foreldre, og ikke rent få ønsker å finne/oppsøke den biologiske familien. Så biologien har noe å si, for ganske mange. Og å da måtte forklare hvorfor man da valgte å ikke ta imot sitt biologiske barn, når man visste om feilen som har skjedd og har mulighet (i motsetning til de som gir barna til adopsjon) til å leve et godt liv med barnet, det tror jeg blir tøft.
|
|
|
#83 |
|
Absolut ateist
|
Det vil jo bare bli tøffere om man ikke har vært ærlig fra begynnelsen.
|
|
|
#84 |
|
ræv med ører
Jeg vet ikke. Jeg tror biologien ER viktig, selv om mange kimser av det og sier det ikke spiller noen rolle. Jeg tror i en sak som denne spiller det en rolle. Og jeg ville vel heller gjort det lettere for barna og vanskelig for meg selv, ved å bytte tidlig. Barna har hatt det fint de første månedene i deres liv, har snille og kjærlige foreldre, og tar vel ikke skade av et bytte.
|
|
|
#85 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
Helt enig med Olympia her. Biologien ville ihvertfall for meg vært viktig, selv om jeg ikke hadde hatt barnet mitt hos meg fra begynnelsen, tror jeg at jeg automatisk hadde hatt følelser for mitt biologiske avkom som jeg har båret på og født.
|
|
|
#87 |
|
VeloppDragen
|
Gitt at barnet har snille og kjærlige foreldre, ja. Hva om du må overlate det barnet du har hatt i nesten ett år, til noen som ikke virker snille?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#88 |
|
ræv med ører
Ville du da likt å visst at ditt biologiske barn er hos disse foreldrene? Dessuten er de fleste foreldre omsorgsfulle og snille. Det er i hvert fall et overveiende flertall av dem. Og sist men ikke minst har ikke mitt personlige inntrykk av disse foreldrene egentlig noe med saken å gjøre. Det er ganske mange mennesker som jeg ikke er på bølgelengde med som er gode foreldre til sitt barn. Det blir opp til noen andre å bedømme.
|
|
|
#89 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg vet faktisk ikke hva jeg ville gjort.
|
|
|
#90 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Foreldrene vil ikke bytte! |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Dette viser vel forhåpentligvis at det er fire fornuftige voksne man har å gjøre med her.
Hva ville jeg ha gjort selv? Det aner jeg rett og slett ikke. Min første reaksjon er at jeg ville ha byttet. Men, sikker er jeg ikke. Jeg tror jeg hadde følt at jeg hadde gitt fra meg barnet mitt uansett hva jeg hadde valgt. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Ja, de ser ut til å tenke bra, for nå. Kvinnene ser hvertfall ut til å gjøre det.
|
|
|
#93 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Huff, for en situasjon. Jeg mener at sosiale bånd er viktigere enn biologiske bånd, men i en situasjon som dette er det jo ikke bare det jeg mener som spiller inn. Det er mye som tyder på at biologiske bånd er svært viktige for folk flest (å se et par episodet av Tore på Sporet gir i hvert fall det inntrykket, og at "pater est"-regelen er rokket ved i barneloven(?) peker også i den retningen), og barnet og omgivelsene vil jo preges like mye av det som av hva jeg tenker. Og så ville det jo være underlig å vite at barnet jeg bar i magen er hos noen andre.
|
|
|
#94 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?"- Vil få fire foreldre
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein Sist redigert av Amelie : 14-10-07 kl 11:51. Årsak: glemte sitatet... |
|
|
|
|
|
#95 |
|
intro
|
Helt enig med Olympia.
|
|
|
|
#96 |
|
seru
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Dette ble helt håpløst å forholde seg til kjenner jeg. Går og legger meg jeg tror jeg. Og velger å IKKE tenke på at lillesøster overhodet ikke ligner verken meg eller manneslasken.
|
|
|
|
#97 |
|
Nattrangler
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Da jeg tenker tilbake på den tiden der ungene her var nesten et år så hadde jeg ikke klart å bytte bort noen av dem. til det var båndene til dem altfor sterke. så for min del tror jeg nok de sosiale båndene har vært sterkere enn de biologiske.
|
|
|
#98 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne!
|
|
|
#99 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg ville helst hatt begge barna, men regner med at det ikke hadde gått. Da hadde jeg villet ha mitt biologiske barn. Da er jeg sikret i fremtiden at ingen kan komme og hente barnet om noe skulle skje. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Oj - jeg vet ikke... Forferdelig kinkig sak!
|
|
![]() |
|
|