|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Feirer dere halloween?
Så da kan jeg like gjerne si at det er svært sørgelig for de barna som ikke får leke ute klokken 22 om kvelden, når alle de andre har det så gøy. Du høres hvor idiotisk det høres ut, ja?
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Det er denne ene dagen i året. Andre barn samles til fest, og du står utenfor fordi du ikke får lov til å være med. Er ikke det unødvendig? Å måtte holdes utenfor fordi foreldrene har et prinsipp? Å ikke få være ute til kl 22 handler om trygghet, å få nok søvn osv. Det synes jeg ikke er det samme. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Nå har nå mine barn aldri stått utenfor og sett inn på noe som helst. Dessuten ser jeg på det som et av mine forsørgeransvar å gi ungene mine ryggrad. Om du ikke ønsker det, men vil gi ungen alt, så får det være opp til deg.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Feirer dere halloween?De får ikke lov fordi foreldrene er prinsipielt i mot feiringen og det har jeg ikke problemer med å respektere. Vi har derfor alltid rettet invitasjonen direkte til foreldrene og ikke til ungene. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?Har ikke skjønt stasen med halloween, men eldste har vært på noen fester, og vært med venner og godt på dørene til folk. I fjor hadde vi klassefest med halloween-tema, og syntes det var en bedre måte å feire, enn å gå og tigge godteri. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Så da er du veldig imot julebukk-tradisjonen også? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
representert
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Nei, si det, det står riktignok ikke i klartekst, men når du skriver "tigge godteri" får jeg ikke akkurat inntrykk av at du elsker det ... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
representert
Har igrunn ingen sterke meninger om det, gir gjerne når det kommer noen på døra, men har ikke spesielt lyst at eldste skal gå rundt og gjøre det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?Nei, det feirer vi ikke. Jeg aner faktisk ikke når det er. Snart eller?
|
|
|
#14 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?Nei det gjør vi ikke.
|
|
|
#15 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?Nei, vi feirer ikke halloween her i huset. Ungene er heller ikke noe interessert i det, men hvis de hadde vært det hadde jeg selvsagt ikke nektet dem å delta sammen med andre barn. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?Feirer og feirer. Hvorfor ikke. Det blir jo hva man selv velger å gjøre det til. En komersiel greie, trykket ned i halsen på deg av handelsstanden, eller en trivelig fest i en "døll" mnd. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?uf da fikk jeg vondt... de er ikke en tåpelige greia, hvis man skal ferier man kan gjøre de en positiv greia! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Helt konge
|
Sv: Feirer dere halloween?Da er det bare å bite i det sure eplet og svelge et par kameler i samme slengen, jentene er innvitert til halloweenfest hos nabogutten. De ble overlykkelie da de hørte ordet fest, men aner ikke hva halloween er. Det blir 6 unger, de som deler lekeplassen her og de får det sikkert hyggelig. Vi voksne skal også være med og siden vi er relativt nyinnflyttet er jo det en fin anledning til å bli mer kjent med naboene :ser positivt på det: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ventar stadig på vår
5-åringen her er veldig redd for alt av utkledning og særleg masker. Ho har vore sånn så lenge eg kan hugse. Eg trur det er pga. at ho ikkje klarer å lese ansiktsuttrykka når andre har maske på. Ho er i og for seg ikkje glad i utkledning utan maske heller.
|
|
|
#20 |
|
Ventar stadig på vår
Nesten godt å høyra det er fleire nevrotikarar i forholdt til utkledning. Kor gamal er din forresten?
|
![]() |
|
|