|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?
Godt poeng. Å gi virker for meg langt mer naturlig enn å sende vesla ut på tiggerferd. I fjor fikk vesla vår gå til de aller nærmeste naboene, inklusive bestemor og hennes nabo (per bil). |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Feirer dere halloween?Her får snart 8 og 11 åringen gå halloween. (hun eldste gjorde det også før) og vi kjøper også inn litt godteri så vi har til de som ringer på døra.
![]() |
#84 |
Tja...
![]() Sv: Feirer dere halloween?Vi liker ikke denne tradisjonen og barna her har ikke feiret hittil men nå har storebror begynt på skolen så da blir det nok vanskelig å la være tenker jeg.....
![]() |
#85 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Nope. Det eneste jeg kan komme på, er at vi brukte tenne lys på graven til oldemor og oldefar på Alle helgners dag, men tror ikke det er samme dag som halloween.
![]() |
#86 |
Glamorøs
|
Kan jeg spørre hvorfor? Jeg er bare nysgjerig altså. Jeg kan tenke meg at mange små barn syns det er stas å få ringe på alene.
![]() |
#88 |
Flink jente
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Foreløpig feirer vi ikke. Har hvert å kjøpt inn litt godis, men nå bor vi i blokk, så her kommer der ingen. Nå er ikke prinsessen mer enn 2,5 år, men etterhvert så kan jeg tenke meg at vi feirer den. Om noen måneder flytter vi til et boligstrøk hvor det er massevis av barn, så da blir det nok helt annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Enkelte i denne tråden fremstår som grinebitere. Jeg ser dere for meg i døråpningen ikledd morgenkåpe, bad hair og med en avsagd hagle i hendene. Ja, den ungdommen, den ungdommen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Studenten
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Jeg er veldig enig med Sitron.
![]() |
#91 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Feirer dere halloween?Jeg respekterer at andre velger å ikke delta i denne skikken. Jeg har heller ikke behov for å forsvare meg, men jeg gjør meg noen tanker om hvordan dette fungerer i min verden. Rent logisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Feirer dere halloween?Emm: Veldig fint svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Tja...
![]() Sv: Feirer dere halloween?Vi bor i en gate i Oslo vi også men i denne gaten er det svært få små barn. Dette er et dyrt strøk og det bor mest familier som har bodd her i flere år fra før prisene steg så veldig...
![]() |
#94 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Feirer dere halloween?Nei, vi feirer ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Feirer dere halloween?Nei, vi feirer ikke. Jeg kan til nøds skjære et ansikt i et stort gresskar som vi har til pynt, det synes jeg og ungene er litt kult. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Storebror har gått de to siste årene og kommer til å gå i år. De går bare i sameiet vårt og oppfører seg skikkelig (tror jeg). I år regner jeg med at lillemann også skal få være med ut på tur og da må jeg også være med. Han er for liten enda. Vi deler også ut til de som kommer på besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Ringskrømt
|
Jeg får litt vondt i mammahjertet, kjenner jeg. Ser for meg glade barn ikledd flotte kostymer på godteritur, og jeg ser for meg grinebiterne som møter dem i døråpningen. Ingen blide og imøtekommende voksne der nei, bare kyniske voksne som bare tenker penger og USA. Barna gir vel døyten i pengene, det er ikke det som er i fokus hos dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Glamorøs
|
Jeg leste ett eller annet sted julebukkens historie, og den har aldri vært spesielt utbredt i bystrøk. Jeg hadde aldri engang hørt om det før jeg flyttet på bondelandet som 11-åring.
![]() |
|
|