|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Det er noe underlig med hverdagsrasistene, for de vil ikke kalle seg rasister. Men, er kjempeskeptisk til alle med annen hudfarge, de er da skumle må vite, antar at personen de møter ikke skjønner norsk dersom hudfargen ikke er skummende hvit, antar at personen ikke er den skarpeste kniven i skuffen av samme grunn. Slenger alltid på en, jeg er ikke rassist altså, men det er nesten så man kan bli det når man leser om alle disse mørkhudede som bedriver drap og voldtekt, lar ungene være våken halve natten og lager mat som det lukter så fælt av....... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Azi:
|
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Fanken. Nå forsvant et langt innlegg her. Kortversjon: Jeg blir fryktelig trist og lei meg av å lese det du skriver Azi.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 21-10-07 kl 12:58. Årsak: leif |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?
Da har du desverre misforstått litt hvis du tror det er det det handler om. Selvfølgelig er det du skisserer ovenfor uakseptabelt! Sist redigert av bønna : 21-10-07 kl 13:11. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Jeg leser hva dere skriver, og jeg føler at det må settes et skille. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?... så lenge dere har i bakhodet at det også finnes særdeles kompetente mennesker i NAV. |
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Selvsagt, jeg tror idiotene er unntakene. Men når man utsettes for de, så skal jeg være ærlig å si at man blir noe farget av sine opplevelser. Dog var det godt å få høre fra sjefen at den personen ble "fjernet fra sine oppgaver" med de tolkninger det gir og dermed litt avfarget.
|
|
|
#10 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Sitron, jeg føler meg såret. Er tross alt halvt italiensk.
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Jeg leste i min bok om norsk innvandringshistorie at skjellordet degos for lengst er erstattet av pakkis og svarting. :trøster:
|
|
|
#12 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Azi, jeg blir helt rystet av det du forteller, men dessverre ikke overrasket.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Jeg bor i Lille Pakistan. Eller Lille Somalia. Eller Lille Vietnam. Eller Lille India. Eller Lille Irak. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Jeg vet at mange oppfatter meg som rasist, i hvertfall på nett. Men selv oppfatter jeg meg ikke som rasist. For en rasist er jo en som dømmer folk på bakgrunn av hudfarge eller rase (eller kultur), og føler at en selv er "bedre" og mer verdt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Come what may...
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Ja det er bra du tok opp dette.
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return. eden ahbez, "Nature Boy" (1948). Sist redigert av Azi : 22-10-07 kl 13:33. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?For meg går det mye på språk. Jeg synes det blir vanskelig å kommunisere når naboene ikke snakker norsk. Og kan man ikke prate med naboene er det vanskelig å finne løsninger på ting. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Come what may...
|
Ja så klart, men smile og nikke og si hei og vinke og si hei så kommer nok naboen til å skjønne at det betyr "hei" og si hei tilbake.
|
|
|
#18 |
|
Deltidsmamma
|
Joda det å si hei går an. Det gjorde jeg forrige stedet. Men å diskutere ungenes utetider (det var problematisk for oss at de lekte høylydt rett utafor vinduet til sønnen vår til langt på natt); og hva slags stauder som passa ved inngangen (under dugnaden) er vanskeligere. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Come what may...
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Skjønner hva du mener. Vi har samme problem angående det med barna å være langt ute på natta. Vi prøvde å ta det opp med naboen på best mulig måte. Men hun ble fornærmet og sur og mente at vi ikke hadde noe med det.
|
|
|
#20 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Azi, dette var trasig lesning og eg er faktisk overraska over at det eksisterer sånne holdningar. Kall meg gjerne naiv.
|
![]() |
|
|