|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?
Det er vel så mangt. Man ønsker at nabolaget skal være sånn som det var før i tida. (Dvs en og annen innvandrer her og der; istedetfor at man som norsk "hviting" er i mindretall) Sier jeg som var den eneste lyse nordkvinnen i åpen barnehage. Når vi flyttet var vaktmesteren oppgitt. Alltid lyse nordmenn som flyttet ut; alltid mørkhudede som flyttet inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Jeg hadde gjerne bodd i "Lille Pakistan". Heller det, enn feks det fester-hølet vi bodde i før, med studenter over alt.
![]() |
#84 |
Deltidsmamma
|
Men du er jo muslim; så du hadde sikkert trivdes veldig godt der hvor jeg bodde før, der det omtrent var flere kvinner med slør enn uten. Det er jo ikke rart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Jeg er litt som HI og Emm. Hvit småbarnsmor boende i en småby med akademikervenner. Rasisme er ikke en del av min hverdag. Men at det finnes tror jeg jo.
Er jeg fordomsfull når jeg umiddelbart tror det er fargede nykommere du antar har skumle ting i baggasjen? Eller gjelder det også feks svensker?
![]() |
#86 |
Skrekkøgle
|
Det kommer heelt ann på kvinnene. Og ungene. Og boområdet generelt.
![]() |
#87 |
Deltidsmamma
|
ok. Men da er vel du også en rasist, som ikke ønsker å bo i innvandrerområder |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Jeg ser ingenting galt med å ønske å bo et sted der man ikke er kun en i en mengde med fremmede. Det er stor forskjell fra å bo i et nabolag med fem norske familier, fem spanske, fem nigerianske og fem engelske, til å bo i et nabolag med kun 20 spanske, 20 nigerianske osv. Jeg har ingenting imot et fargerikt fellesskap, men jeg er heller ikke villig til å gi opp nordmenn blant dem, da kan jeg like gjerne flytte utenlands.
![]() |
#89 |
Skrekkøgle
|
Det har ikke noe med innvandrere å gjøre, at jeg ikke vil bo på Møhlenpris. Det har mer med nordmenn å gjøre...
![]() |
#90 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Jeg tror nok det er mye mer rasisme en vi er klar over, og dermed flere rasister også.
![]() |
#91 |
frakoblet
|
Nei, jeg tror ikke hun er seriøs.
Hva er det som er så farlig med røde prikker?
![]() |
#92 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Jeg syns jeg møter rasister stadig vekk, jeg. Veldig ofte når jeg kjører drosje, for eksempel. (Hva er det med drosjesjåfører og trangen til å snakke frittalende om innvandring, fordeling av sosiale goder og andre folks anliggender til vilt fremmede. Hvorfor kan så få av dem klare seg med å snakke om været?! :kjører mye drosje og har dårlig erfaring med drosjesjåfører: ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Ekvilist
|
Ut i fra min definisjon av rasisme, så stemmer din følelse. Jeg fikk skikkelig dårlige vibber av denne setningen.
![]() |
#94 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Enig med Irma: Isolert sett ligner den uttalelsen en hel del på rasisme, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Enig meg Irma her jeg også.
![]() |
#96 |
Tittel og tittel....
|
Det er vel i utgangspunktet ingenting farlig med røde prikker, jeg har bare aldri følt noe behov for å bruke dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Her jeg bor er det mennesker fra mange forskjellige land, noen er trivelige, noen er direkte ufine. Mange av de ufine er Norske. Sist redigert av turi : 21-10-07 kl 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Mulig at grunnen til at muslimer får gjennomgå er alle terroraksjonene der muslimer får skylda. Og selvsagt er det farlige muslimer her i verden, på samme måte som at det finnes farlige nordmenn, amerikanere osv.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Jeg har merket rasisme i butikken, når kassedamen er hyggelig med han før meg. Men når jeg kommer fram og sier hei så orker hun ikke engang å se opp.
![]() |
|
|