|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Godispose i barnebursdag? | |||
| Ja, det hører med. |
|
58 | 33,92% |
| Nei, den er vi lei/ liker ikke det. |
|
93 | 54,39% |
| Annet : vennligst spesifiser. |
|
25 | 14,62% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Drømmer
|
Sv: Godispose i bursdag?Vi hadde det første gang da han ble 5 år, oppi der lå det litt sjørøverting(øyelapp, kikkertting + en blyant) å 2 små sjokolader. Barna var mest fornøyde med det som ikke var godteri tydeligvis. Vi hadde sjørverbursdag så derfor sjørøverting som kunne brukes under bursdagen. Sist redigert av Chablis : 21-01-12 kl 13:53. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?Vi har også godteposer og har hatt forskjellige leker for å få tak i dem. Blant annet tampen brenner, blindebukk og fisking. Jeg synes det er helt greit. Vi har ikke allverdens i, men en sjokolade og gjerne sånn smykke med drops i og litt annet spennende som frøkna har fått velge selv.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Godispose i bursdag?Vi spiser også frukt hver dag. Men vi har ikke fruktpinnsvin hver dag |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?Selvfølgelig må det være godtepose i bursdag |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?Vi hadde pinjata denne gangen, istedenfor snopepose. Ungene syns det var veldig gøy.
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?
Vi lagde den selv
|
|
|
|
#9 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Godispose i bursdag?Ingen pose her, hverken godteri eller andre ting. Og så begynner vi som regel med å spise, og serverer McDonaldsburgere og -cheeseburgere eller tilsvarende. Det er superpopulært, og etterpå orker de ikke noe særlig hverken av kaker eller godteri. Og da går resten av selskapet vanligvis rolig for seg.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?Det er ingen som har spurt etter hoste oser i våre bursdager heller. Lurer på hvorfor?
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Godispose i bursdag?Jeg har alltid gitt godteposer, men må inrømme at jeg synes det er en uting. De får ikke mye oppi, da. Jeg har lyst å droppe i år, ,1. klasse, men frøkna insisterer, så vi får se hva vi gjør.
|
|
|
#13 |
|
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Godispose i bursdag?Vi kjører fisking sånn ca midt i bursdagen, ongene syns det er stor stas når de får fiske. Når 4 åringen feiret nå sist, hadde vi i ballong, såpeboble og ett par biter godis i posen |
|
|
|
|
|
#15 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Godispose i bursdag?Vi har nettopp feira 3-årsdag, og der ser jeg ikke nødvendigheten med godispose. Ungene forsyner seg av det som står på bordet. Vi hadde pølse/pommes frites, kake, muffins, også sto popcorn og potetgull på bordet.
|
|
|
#16 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Godispose i bursdag?Ja, men prøver å ikke overdrive. Synes det er greit å ikke avslutte med sukkbombe på en hverdag rett før leggetid, men synes det er helt ok på formiddagsbursdag på lørdag. Såpebobler er kos å ha på verandaen imens de venter på å bli hentet |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Godispose i bursdag?Det er igrunn ganske tullete. De har jo fått nok søtt i bursdagen. Dessuten blir godteposen sjelden spist opp, enten orker de ikke eller så bestemmer jeg at den får ligge til lørdagsgodteri. Og det er dyrt, og tar tid å ordne. Det er jo moro med fisking for barna, men det kan jo være andre ting de får på kroken enn godteri. F.eks en liten pakke (hårspenne, klistremerke, såpebobler, et par fotballkort/pokemonkort e.l).
|
|
|
|
#18 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Godispose i bursdag?Noe av det mest tøvete jeg vet om, er når godteposen deles ut rett før ungene skal hjem. Da har de først dyttet i seg kaker, brus og ofte masse andre søtsaker i ett par timer, og så får de med seg en pose med godis til reisen hjem også. Jeg ser ikke poenget.
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Godispose i bursdag?Ja, vi har godtepose og det har alle andre også, så eg er litt overraska over resultatet av denne spørrisen her.
|
|
|
#20 |
|
Er frisk!
|
Sv: Godispose i bursdag?
Sånn er det her også. Godtepose er i steden for godteri i bursdagen, og jeg synes det er helt ok. Dessuten deles den med søsken, og jeg synes det er fin øvelse i å tenke på andre og ikke bare på seg selv. De synes det er stas selv også å ha med noe hjem til søsknene sine.
|
|
![]() |
|
|