Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hallovenn ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-07, 11:57   #81
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hallovenn ...

jeg har gått julebukk en eneste gang i hele mitt liv, og husker jeg syntes det var veldig rart. Jeg hadde ikke hørt om det før jeg var 12 og flyttet på landet, og da gjorde jeg det en gang, men skjønte rett og slett ikke helt greia.

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Koster nok mer enn 50kr for kostyme og godteri. Gjør det i alle butikkene her. Hvis alle kjøper for 50kr så er det allerede nok til at det er VELDIG lønnsomt for handelsnorge og nok til at vi sannsynligvis finner enda mer stæsj i butikken neste år og "oppmuntrer" til å innføre ennå en teit "tradisjon". Alvorlig.

Selvølgelig. Men ikke la deg overtale til å kjøpe kostymer da! Jeg har aldri kjøpt et eneste kostyme til sønnen min. Han har vært pirat i stripete genser og med rødt tørkle på hodet, han har vært spøkelse i et gammelt laken, og han har vært kanin med hvite klær og pappører.

Det blir det du gjør det til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:06   #82
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei men nå blir det jo begge deler. Dobbelt så mye godis da.

Det gjør jo ikke det, for de fleste barn går jo ikke julebukk.

Koster nok mer enn 50kr for kostyme og godteri. Gjør det i alle butikkene her. Hvis alle kjøper for 50kr så er det allerede nok til at det er VELDIG lønnsomt for handelsnorge og nok til at vi sannsynligvis finner enda mer stæsj i butikken neste år og "oppmuntrer" til å innføre ennå en teit "tradisjon". Alvorlig.

Hvis man kjøper kostyme så blir det dyrere. Men det trenger man jo ikke å gjøre. Det kan man fikse ved hjelp av sminke og noen filler. Hvis man vil. (Eller man kan bruke kostymet man bruker når man går julebukk. )

Det er ca 550 000 husholdninger med hjemmeboende barn i Norge. Dersom vi sier at det er disse som bruker 50 kr hver på godteri så vil dagligvarebransjen få en økt omsetning på 27,5 millioner kroner. Det er peanøtter det, for en bransje som omsetter for over 100 milliarder i året. Så jeg tror ikke den femtilappen trenger å være stor motivasjon for akkurat den delen av handelsstanden. At man fokuserer på Halloweenartikler i non-food-segmentet tviler jeg ikke på. Men vi trenger ikke bruke penger hvis vi ikke vil.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:20   #83
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Åh. Trodde vi snakket om julen generelt jeg. Har aldri sett eller vært en julebukk i mitt liv.

Ang kjøpevaner så skal det ikke mye økning i omsetning før de også øker produktutvalget. Sier ikke at det er MASSE penger med 50kr men det er nok.
Ser også at mange her pynter ute med lysgreier og sånt. De har ikke barn.
Selvfølgelig MÅ man ikke kjøpe. Men "smitteeffekten" gjør at det sannsynligvis bare øker og øker med ting man skal bruke penger på om man ikke sier stopp.
Snakker ikke bare om meg og mitt, men på for samfunnet på sikt.

Nå MÅÅÅÅ jeg lese.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:25   #84
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er fortsatt en del julebukker ute og går. Tror dette avhenger litt av hvor man bor i landet.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:28   #85
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Jeg gikk mye julebukk. Og det var ikke mest fordi man ville ha godis, men fordi det var morro å kle seg ut å spille en rolle. Jeg husker jeg og søstra mi skapte latterkramper i veien der vi bodde. Vi hadde stappet puter nedi de fjollete klærne på rumpa og magen og så ganske komiske ut.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:54   #86
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.

Det er fortsatt en del julebukker ute og går. Tror dette avhenger litt av hvor man bor i landet.

Signerer denne.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:36   #87
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det en av dere Halloween-hatere som har vært på ferde her?

Aftenposten: Stappet kokt fisk i Halloween-barnas godteposer

Gammel 01-11-07, 15:45   #88
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det en av dere Halloween-hatere som har vært på ferde her?

Aftenposten: Stappet kokt fisk i Halloween-barnas godteposer

Ja, det var jo tross alt ikke lørdag. :fnys:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 16:51   #89
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker hvordan disse trådene utvikler seg.
Forøvrig er det verken Halloween eller Hallovenn som gjelder her, bare De Dødes dag.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 08:41   #90
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Oj.... her har tråden gått sin gang. Det ble en diskusjon Det var meningen, og bra er det.

Jeg syns det er trist at vi (ikke vi på FP da ) er så lettlurte at vi lar oss lure av handelstanden til å bli med på tradisjoner som handelstanden fyrer opp under til de grader....som f.eks. Valentinsdagen også... Nå er jo det hyggelig og jeg må innrømme at gubben nyter godt av det når den dagen er her, men samtidig så blir jeg litt irritert over at jeg lar meg rive med. Jeg kan jo gi ham noe hyggelig ellers i året, noe jeg også gjør.... Han feirer forresten ikke valentin :/

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 09:06   #91
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg syns det er trist at vi (ikke vi på FP da ) er så lettlurte at vi lar oss lure av handelstanden til å bli med på tradisjoner som handelstanden fyrer opp under til de grader....som f.eks. Valentinsdagen også...

Jeg syns det er litt frekt å kalle folk lettlurte bare fordi de velger å feire noe de syns er gøy.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 09:07   #92
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er litt frekt å kalle folk lettlurte bare fordi de velger å feire noe de syns er gøy.

Enig, herlighet ...

Gammel 02-11-07, 12:02   #93
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

.

Jeg syns det er trist at vi (ikke vi på FP da ) er så lettlurte at vi lar oss lure av handelstanden til å bli med på tradisjoner som handelstanden fyrer opp under til de grader....som f.eks. Valentinsdagen også...

Jøss. Hva tar du oss for? Å servere godfjott-preik om Hallovenner er ok, mens mennesker som ønsker nye tradisjoner velkommen er idioter?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:22   #94
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk mange er ganske lettlurte når det gjelder salgstriks. Er det tradisjoner vi overtar synes jeg nesten en tradisjon fortjener å bli forstått.
Det har blitt veldig viktig for mange å definere julens betydning for seg selv i form av solsnuing eller hva det skulle være. I forhold til akkurat dette har det vært fokus på det som ligger bak tradisjonen og det har vært viktig for mange å enten ta avstand fra, eller å definere sin egen vei i forhold til juletradisjoner. I forhold til Halloween har jeg inntrykk av at dette ikke er like viktig. Er det kanskje fordi man tror at ikke så mange faktisk tror på noe av det som halloweenfeiringen har som bakgrunn eller har det andre årsaker? Er dere bevisst på hvilke elementer dere synes det er greit at ungene vektlegger og ikke? Tenker dere over at dette er en religiøs tradisjon? Halloweenfeiringen er veldig amerikansk i sin form fordi den er en miks av tradisjoner som kun kunne finne sted i USA fordi det var der de ulike tradisjonene møttes og fikk utvikle seg.

Når jeg forteller ungene mine og halloween forteller jeg samtidig om vårt forhold til de elementene som er en del av denne tradisjonen.

Skal halloween bli en del av tradisjonene her i landet synes jeg også ungene fortjener å høre historien bak og noe om hvorfor de kler seg ut, skremmer osv. Da må fortellinger om gamle keltere, ånder, skjærsild, og gamle katolske tradisjoner fram.

Feires noe uten at man kjenner bakgrunn bare fordi butikker selger skumle klær synes jeg hele greia blir ganske tomt og tankeløst.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:43   #95
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Feires noe uten at man kjenner bakgrunn bare fordi butikker selger skumle klær synes jeg hele greia blir ganske tomt og tankeløst.

Hele greia er jo tom og tankeløs. Jeg har ikke så høye krav til min egen integritet at jeg nekter ungen min å gå på en fest hun blir invitert til selv om dette er en Halloweenfest. Jeg har ikke så sterke prinsipper om at alt vi foretar oss skal ha et innhold. Jeg ser ikke på dette som en feiring, men som en happening. Dette tror jeg gjelder de fleste, og noen tar mer av enn andre når det gjelder å legge igjen en masse penger, noen tar helt av i forhold til pøbelstreker, noen ser økonomien i gratis godteri og noen er fly forbanna fordi dette ikke er en NORSK tradisjon. Det er jo helt tydelig at de færreste har peiling på hva de driver med, og at dette er nytt og fremmed og uten ytre preferanser.

For meg og flere med meg, så er ikke dette noe jeg vektlegger verken å ta avstand fra eller å tilknytte meg til, så jeg følger strømmen og gjør det jeg syns jeg må. Akkurat nå er det å gi barna som ringer på døra godteri, og å kjøre Vesla på fest. Det er krever minimal innsats og pengebruk, og jeg ser virkelig ikke nødvendigheten i å finne ut om jeg gjør det av de riktige grunnene, eller om jeg burde ta avstand fra det fordi de riktige grunnene strider mot min religiøse, prinsippielle eller ideologiske overbevisning.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:47   #96
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg trodde de fleste var enige om at handelsstanden har vært med på å presse denne tradisjonen fram for å tjene mer penger, akkurat som med valentinsdagen. Ellers er jeg enig med Hattifnatten over her.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:50   #97
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da har du jo reflektert over det Kasia.

Jeg er bare litt nysgjerrig på hvorvidt folk reflekterer over det eller ikke.

Det er jo helt legitimt å ha en slik grunn for feiring. Du sier jo selv at det er tomt og tankeløst og hvis man mener det er det ingen ting i veien for det.

For min del ville det blitt helt feil å ha en slik innstilling til tradisjoner som betyr noe for andre selv om de ikke betyr så mye for oss. Jeg synes det er viktig å forklare bakgrunn osv. Jeg har hatt barna mine med på Id-feiring hos venner og synes det ville blitt galt om vi skulle bare ta etter alt dette fordi "alle" gjorde det uten å reflektere over innholdet.
Det gjelder også hvorvidt vi feirer kvinnedagen, 1 mai eller annet. Å gå i tog bare fordi alle gjør det ville blitt feil for meg uten å tenke over bakgrunnen for det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:55   #98
TBM
Passiv

Standard

Jeg gikk julebukk da jeg var liten - men tradisjonen falt bort etterhvert. Min erfaring er vel at i dag er det veldig få som følger opp den. Kanskje er det slik at siden denne skikken falt bort så åpnet det seg rom for Halloween? Vi skal ikke "bare" legge dette på butikkene i Norge - de tilbyr det som markedet etterspør.

I dag er Halloween solgt inn hos ungene som en ny tradisjon - la oss heller hjelpe de til å få god skikk på den "nye" tradisjonen. Så som hva som er skikkelig oppførsel og hva som ikke er akseptert. Noen steder lager de Halloween-selskap for alle ungene på skolene, evt. kan man bruke denne kvelden som en anledning til klassefest. Lokalt her ble seks jenter intervjuet fordi de hadde laget en sang som de fremførte ved hvert hus de kom til - foreldrene hadde satt som krav til "å gå Halloween" at de skulle gjøre noe mer enn å bare si knask eller knep. Det synes jeg er en ganske flott markering fra voksne.

Datteren min gikk en runde i nabolaget onsdag kveld og syntes dette var en både spennende og artig opplevelse. Neste år har jeg tenkt å ta mer tak i dette og sørge for at det blir en ok kveld som byr på mer enn bare å gå på dørene etter gotteri.

Greit nok at ikke jeg har noe forhold til Halloween utover det året jeg bodde i USA, men jeg kan klare å innse at dette er i ferd med å bli en tradisjon for ungene mine. Og den tradisjonen vil jeg gjerne være med på å forme. Stoppe den er for sent.

(Hallo-venn derimot tror jeg blir litt for idyllisk pedagogisk HI... Beklager - den kan kanskje fungere for voksne - men ungene tror jeg vil ha Halloween.)

Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:56   #99
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg trodde de fleste var enige om at handelsstanden har vært med på å presse denne tradisjonen fram for å tjene mer penger, akkurat som med valentinsdagen. Ellers er jeg enig med Hattifnatten over her.

Valentinsdagen har vel ikke akkurat fått like bred oppslutning i Norge som Halloween?

Uansett - kan ikke vi i Norge også trenge en dag i året hvor vi setter ekstra fokus på kjærligheten og varme følelser?

Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 13:04   #100
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Valentinsdagen har vel ikke akkurat fått like bred oppslutning i Norge som Halloween?

Uansett - kan ikke vi i Norge også trenge en dag i året hvor vi setter ekstra fokus på kjærligheten og varme følelser?

Jeg nekter ingen å sette fokus på kjærlighet og varme følelser. Jeg sier bare at det er handelsstanden som er de ivrigste til å markedsføre og spre slike nye tradisjoner. Det er vel ingen som er uenig i det?

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.