|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hallovenn ...jeg har gått julebukk en eneste gang i hele mitt liv, og husker jeg syntes det var veldig rart. Jeg hadde ikke hørt om det før jeg var 12 og flyttet på landet, og da gjorde jeg det en gang, men skjønte rett og slett ikke helt greia.
Selvølgelig. Men ikke la deg overtale til å kjøpe kostymer da! Jeg har aldri kjøpt et eneste kostyme til sønnen min. Han har vært pirat i stripete genser og med rødt tørkle på hodet, han har vært spøkelse i et gammelt laken, og han har vært kanin med hvite klær og pappører.
![]() |
#82 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hallovenn ...
Det gjør jo ikke det, for de fleste barn går jo ikke julebukk.
Hvis man kjøper kostyme så blir det dyrere. Men det trenger man jo ikke å gjøre. Det kan man fikse ved hjelp av sminke og noen filler. Hvis man vil. (Eller man kan bruke kostymet man bruker når man går julebukk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åh. Trodde vi snakket om julen generelt jeg. Har aldri sett eller vært en julebukk i mitt liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
![]() Sv: Hallovenn ...Jeg gikk mye julebukk. Og det var ikke mest fordi man ville ha godis, men fordi det var morro å kle seg ut å spille en rolle. Jeg husker jeg og søstra mi skapte latterkramper i veien der vi bodde. Vi hadde stappet puter nedi de fjollete klærne på rumpa og magen og så ganske komiske ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
intro
|
![]() Sv: Hallovenn ...Er det en av dere Halloween-hatere som har vært på ferde her?
![]() |
![]() |
#88 |
|
Ja, det var jo tross alt ikke lørdag. :fnys: |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hallovenn ...Jeg elsker hvordan disse trådene utvikler seg.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Pauset
|
![]() Sv: Hallovenn ...Oj.... her har tråden gått sin gang. Det ble en diskusjon |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Glamorøs
|
Jeg syns det er litt frekt å kalle folk lettlurte bare fordi de velger å feire noe de syns er gøy.
![]() |
#92 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig, herlighet ...
![]() |
#93 |
Peppy!
|
Jøss. Hva tar du oss for? Å servere godfjott-preik om Hallovenner er ok, mens mennesker som ønsker nye tradisjoner velkommen er idioter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hallovenn ...Jeg synes faktisk mange er ganske lettlurte når det gjelder salgstriks. Er det tradisjoner vi overtar synes jeg nesten en tradisjon fortjener å bli forstått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Borte
|
Hele greia er jo tom og tankeløs. Jeg har ikke så høye krav til min egen integritet at jeg nekter ungen min å gå på en fest hun blir invitert til selv om dette er en Halloweenfest. Jeg har ikke så sterke prinsipper om at alt vi foretar oss skal ha et innhold. Jeg ser ikke på dette som en feiring, men som en happening. Dette tror jeg gjelder de fleste, og noen tar mer av enn andre når det gjelder å legge igjen en masse penger, noen tar helt av i forhold til pøbelstreker, noen ser økonomien i gratis godteri og noen er fly forbanna fordi dette ikke er en NORSK tradisjon. Det er jo helt tydelig at de færreste har peiling på hva de driver med, og at dette er nytt og fremmed og uten ytre preferanser.
![]() |
#96 |
|
![]() Sv: Hallovenn ...Jeg trodde de fleste var enige om at handelsstanden har vært med på å presse denne tradisjonen fram for å tjene mer penger, akkurat som med valentinsdagen. Ellers er jeg enig med Hattifnatten over her.
![]() |
#97 |
|
![]() Sv: Hallovenn ...Men da har du jo reflektert over det Kasia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Passiv
|
![]() Sv: Hallovenn ...Jeg gikk julebukk da jeg var liten - men tradisjonen falt bort etterhvert. Min erfaring er vel at i dag er det veldig få som følger opp den. Kanskje er det slik at siden denne skikken falt bort så åpnet det seg rom for Halloween? Vi skal ikke "bare" legge dette på butikkene i Norge - de tilbyr det som markedet etterspør. |
![]() |
![]() |
#99 |
Passiv
|
Valentinsdagen har vel ikke akkurat fått like bred oppslutning i Norge som Halloween? |
![]() |
![]() |
#100 |
|
Jeg nekter ingen å sette fokus på kjærlighet og varme følelser. Jeg sier bare at det er handelsstanden som er de ivrigste til å markedsføre og spre slike nye tradisjoner. Det er vel ingen som er uenig i det?
![]() |
|
|