Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hallovenn ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-07, 12:13   #1
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hallovenn ...

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Fillern, at jeg ikke sjanglet fra dør til dør i går og snøvlet "Vin eller latrin!"

Hehe, i ditt tilfellet hadde kanskje "Vin eller latin!" passet bedre?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:42   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hehe, i ditt tilfellet hadde kanskje "Vin eller latin!" passet bedre?

En grusom trussel!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:44   #3
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde alle vært like sære og vrange som meg så hadde det overhodet ikke vært noen butikk i denne tradisjonen.
Men enig med Glitterchick. Man MÅ ikke gjøre en MASSE ut av dette. Kanskje jeg skal flytte til et mindre penge-sløsete sted. Jeg føler nemlig at jeg "må".

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:28   #4
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Jeg gikk mye julebukk. Og det var ikke mest fordi man ville ha godis, men fordi det var morro å kle seg ut å spille en rolle. Jeg husker jeg og søstra mi skapte latterkramper i veien der vi bodde. Vi hadde stappet puter nedi de fjollete klærne på rumpa og magen og så ganske komiske ut.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 17:51   #5
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker hvordan disse trådene utvikler seg.
Forøvrig er det verken Halloween eller Hallovenn som gjelder her, bare De Dødes dag.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 09:41   #6
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Oj.... her har tråden gått sin gang. Det ble en diskusjon Det var meningen, og bra er det.

Jeg syns det er trist at vi (ikke vi på FP da ) er så lettlurte at vi lar oss lure av handelstanden til å bli med på tradisjoner som handelstanden fyrer opp under til de grader....som f.eks. Valentinsdagen også... Nå er jo det hyggelig og jeg må innrømme at gubben nyter godt av det når den dagen er her, men samtidig så blir jeg litt irritert over at jeg lar meg rive med. Jeg kan jo gi ham noe hyggelig ellers i året, noe jeg også gjør.... Han feirer forresten ikke valentin :/

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:06   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg syns det er trist at vi (ikke vi på FP da ) er så lettlurte at vi lar oss lure av handelstanden til å bli med på tradisjoner som handelstanden fyrer opp under til de grader....som f.eks. Valentinsdagen også...

Jeg syns det er litt frekt å kalle folk lettlurte bare fordi de velger å feire noe de syns er gøy.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:07   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er litt frekt å kalle folk lettlurte bare fordi de velger å feire noe de syns er gøy.

Enig, herlighet ...

Gammel 02-11-07, 13:02   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.

Jeg syns det er trist at vi (ikke vi på FP da ) er så lettlurte at vi lar oss lure av handelstanden til å bli med på tradisjoner som handelstanden fyrer opp under til de grader....som f.eks. Valentinsdagen også...

Jøss. Hva tar du oss for? Å servere godfjott-preik om Hallovenner er ok, mens mennesker som ønsker nye tradisjoner velkommen er idioter?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 23:59   #10
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jøss. Hva tar du oss for? Å servere godfjott-preik om Hallovenner er ok, mens mennesker som ønsker nye tradisjoner velkommen er idioter?

Takk for rødprikk. Ser ikke at jeg har kalt noen for idioter, og det er en overtolkning av mitt innlegg. Jeg innrømmer jo selv at jeg også lar meg "lure".

Halloweentradisjonen som har kommet til Norge nå er det helt klart handelsstanden som har innført. De første årene gikk det tregt, men etter et par år tok det av.

Jeg har aldri nektet mine barn å gå halloween, men jeg syns vi skal være litt kritiske til alt vi får fra handelsstanden.

Godt innlegg av Hattifnatten.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 15:22   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj.... her har tråden gått sin gang. Det ble en diskusjon Det var meningen, og bra er det.

Jeg syns det er trist at vi (ikke vi på FP da ) er så lettlurte at vi lar oss lure av handelstanden til å bli med på tradisjoner som handelstanden fyrer opp under til de grader....som f.eks. Valentinsdagen også... Nå er jo det hyggelig og jeg må innrømme at gubben nyter godt av det når den dagen er her, men samtidig så blir jeg litt irritert over at jeg lar meg rive med. Jeg kan jo gi ham noe hyggelig ellers i året, noe jeg også gjør.... Han feirer forresten ikke valentin :/

Den lettlurte her er vel deg som hører på løgnere.

Gammel 02-11-07, 13:22   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk mange er ganske lettlurte når det gjelder salgstriks. Er det tradisjoner vi overtar synes jeg nesten en tradisjon fortjener å bli forstått.
Det har blitt veldig viktig for mange å definere julens betydning for seg selv i form av solsnuing eller hva det skulle være. I forhold til akkurat dette har det vært fokus på det som ligger bak tradisjonen og det har vært viktig for mange å enten ta avstand fra, eller å definere sin egen vei i forhold til juletradisjoner. I forhold til Halloween har jeg inntrykk av at dette ikke er like viktig. Er det kanskje fordi man tror at ikke så mange faktisk tror på noe av det som halloweenfeiringen har som bakgrunn eller har det andre årsaker? Er dere bevisst på hvilke elementer dere synes det er greit at ungene vektlegger og ikke? Tenker dere over at dette er en religiøs tradisjon? Halloweenfeiringen er veldig amerikansk i sin form fordi den er en miks av tradisjoner som kun kunne finne sted i USA fordi det var der de ulike tradisjonene møttes og fikk utvikle seg.

Når jeg forteller ungene mine og halloween forteller jeg samtidig om vårt forhold til de elementene som er en del av denne tradisjonen.

Skal halloween bli en del av tradisjonene her i landet synes jeg også ungene fortjener å høre historien bak og noe om hvorfor de kler seg ut, skremmer osv. Da må fortellinger om gamle keltere, ånder, skjærsild, og gamle katolske tradisjoner fram.

Feires noe uten at man kjenner bakgrunn bare fordi butikker selger skumle klær synes jeg hele greia blir ganske tomt og tankeløst.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 13:43   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Feires noe uten at man kjenner bakgrunn bare fordi butikker selger skumle klær synes jeg hele greia blir ganske tomt og tankeløst.

Hele greia er jo tom og tankeløs. Jeg har ikke så høye krav til min egen integritet at jeg nekter ungen min å gå på en fest hun blir invitert til selv om dette er en Halloweenfest. Jeg har ikke så sterke prinsipper om at alt vi foretar oss skal ha et innhold. Jeg ser ikke på dette som en feiring, men som en happening. Dette tror jeg gjelder de fleste, og noen tar mer av enn andre når det gjelder å legge igjen en masse penger, noen tar helt av i forhold til pøbelstreker, noen ser økonomien i gratis godteri og noen er fly forbanna fordi dette ikke er en NORSK tradisjon. Det er jo helt tydelig at de færreste har peiling på hva de driver med, og at dette er nytt og fremmed og uten ytre preferanser.

For meg og flere med meg, så er ikke dette noe jeg vektlegger verken å ta avstand fra eller å tilknytte meg til, så jeg følger strømmen og gjør det jeg syns jeg må. Akkurat nå er det å gi barna som ringer på døra godteri, og å kjøre Vesla på fest. Det er krever minimal innsats og pengebruk, og jeg ser virkelig ikke nødvendigheten i å finne ut om jeg gjør det av de riktige grunnene, eller om jeg burde ta avstand fra det fordi de riktige grunnene strider mot min religiøse, prinsippielle eller ideologiske overbevisning.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 14:49   #14
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes faktisk mange er ganske lettlurte når det gjelder salgstriks. Er det tradisjoner vi overtar synes jeg nesten en tradisjon fortjener å bli forstått.

Jeg skjønner at for deg, som verdsetter religiøsitet og åndelighet høyt, så vil du stille helt andre krav til hva du feirer enn meg. Religiøsitet er ikke en del av mitt liv. Når jeg feirer Halloween så er dette for meg en "hurra-dag". Det er barn som har det gøy. Jeg kan alltids snakke om den historiske bakgrunnen bak feiringen, rett og slett fordi jeg synes det er interessant. Men det er ikke derfor jeg feirer dagen. For meg kunne Halloween-dagen like gjerne hett "Mye Moro På En Ellers Mørk og Kjedelig Oktoberkveld". Valentinesday kunne hett "Dagen Hvor Man Får Et Ekstra Spark Bak Til Å Orke Å Skaffe Barnevakt Og Ha En Romantisk Kveld Ute Med Sin Kjære". I mitt liv handler det om noen ekstra lyse, fine dager hvor man har det gøy. Det samme gjelder jul, egentlig. Jeg provoserer nok mange med å feire jul, ettersom jeg ikke er kristen. For meg handler jul om familietid, hvor slekt og/eller venner samles og er ekstra mye sammen. Jeg må naturligvis undervise min sønn i den historiske bakgrunnen for at vår del av verden feirer jul. Men jeg innlemmer ikke det religiøse aspektet inn i vår måte å feire på.

At man mener det er handelsstanden (som er et begrep som hører hjemme på femtitallet) som manipulerer oss til å ta nye tradisjoner inn i våre liv synes jeg er en forenkling, og for å være litt fagsnobb: Egentlig direkte feil. Det hele handler om tilbud og etterspørsel. Hvis én butikk i år 1 importerer et plastgresskar til Halloween, og dette blir solgt, da tar han inn 2 gresskar til neste år. Osv. Det er vi som etterspør det. Og tilbudssiden i markedet responderer med å tilby oss det vi ber om.

Gammel 02-11-07, 14:57   #15
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

At man mener det er handelsstanden (som er et begrep som hører hjemme på femtitallet) som manipulerer oss til å ta nye tradisjoner inn i våre liv synes jeg er en forenkling, og for å være litt fagsnobb: Egentlig direkte feil. Det hele handler om tilbud og etterspørsel. Hvis én butikk i år 1 importerer et plastgresskar til Halloween, og dette blir solgt, da tar han inn 2 gresskar til neste år. Osv. Det er vi som etterspør det. Og tilbudssiden i markedet responderer med å tilby oss det vi ber om.

Men du er vel einig i det, Monsoon, at før graskaret vert selt så har det vorte marknadsført? Halloween-kampanjene har jo tatt heilt av på både Nille og leikebutikkar... Dette skaper jo både forventningar, "behov" og eit sosialt press på både foreldre og born.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 15:03   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Men du er vel einig i det, Monsoon, at før graskaret vert selt så har det vorte marknadsført? Halloween-kampanjene har jo tatt heilt av på både Nille og leikebutikkar... Dette skaper jo både forventningar, "behov" og eit sosialt press på både foreldre og born.

Jo, klart det! De markedsfører, og spør om det finnes interesse for det. Folk hiver seg rundt og bekrefter at de er svært interessert. Og slik fortsetter det. Mange ønsker dette. De er ikke hjernedøde idioter av den grunn. Det er mange produkter som blir markedsført, og som ikke forfølges videre. Konsumentene sier jo fra om hva de ønsker.

Personlig tror jeg hovedårsaken til at barn (og mange voksne) er gira på Halloween og Valentines day er på grunn av den massive importen av amerikansk film og tv. Jeg tror nok vi kan belage oss på at vi feirer Thanksgiving også etterhvert. (Flere enn meg som synes turkey, sweet potatoes og pumpkin pie høres skrekkelig godt ut?) Det er bare å begynne å grue seg!

Gammel 02-11-07, 13:47   #17
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg trodde de fleste var enige om at handelsstanden har vært med på å presse denne tradisjonen fram for å tjene mer penger, akkurat som med valentinsdagen. Ellers er jeg enig med Hattifnatten over her.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 13:56   #18
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg trodde de fleste var enige om at handelsstanden har vært med på å presse denne tradisjonen fram for å tjene mer penger, akkurat som med valentinsdagen. Ellers er jeg enig med Hattifnatten over her.

Valentinsdagen har vel ikke akkurat fått like bred oppslutning i Norge som Halloween?

Uansett - kan ikke vi i Norge også trenge en dag i året hvor vi setter ekstra fokus på kjærligheten og varme følelser?

Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 14:04   #19
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Valentinsdagen har vel ikke akkurat fått like bred oppslutning i Norge som Halloween?

Uansett - kan ikke vi i Norge også trenge en dag i året hvor vi setter ekstra fokus på kjærligheten og varme følelser?

Jeg nekter ingen å sette fokus på kjærlighet og varme følelser. Jeg sier bare at det er handelsstanden som er de ivrigste til å markedsføre og spre slike nye tradisjoner. Det er vel ingen som er uenig i det?

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 14:08   #20
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg nekter ingen å sette fokus på kjærkighet og varme følelser. Jeg sier bare at det er handelsstanden som er de ivrigste til å markedsføre og spre slike nye tradisjoner. Det er vel ingen som er uenig i det?

Brukte mest ditt innlegg som et utgangspunkt.

Jeg er litt opptatt av at handelsstanden tilbyr hele tiden nye "produkter" på markedet - og det som vi forbrukere liker (og dermed kjøper) er de produktene de pøser på mer av. Så vi må se at vi har vært med på å skape markedet for de.

Ofte hører jeg mange si at det er så ille med alt fra butikkene, men vi må ikke glemme vår egen rolle i det. Og - noen av de amerikanske tradisjonene har jo mest godt med seg.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.