Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Min hund (ventetiden)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-06, 18:21   #1
Polkadot
Passiv

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

.... Spise av forskjellig fat (eks, papp, plast), ...
.

He-he, slik jeg ser utvikling, tror jeg marte gir blaffen i hva maten ligger på. Har vært nødt til å begrense mengde mat da hun har vært litt fet, og resultatet har blitt en særdeles mat-glad hund! Og det er jo positivt, da

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 14:11   #2
Polkadot
Passiv

Standard

Valpebitingen er blitt myyyye bedre allerede. Hun er veldig kosete, men ligger urolig om natta, så nå sover hun for det meste i buret sitt på natta.

Tisseuhellene blir litt sjeldnere, og vi er på god vei til å forstå kommandoen "sitt".

Marte har allerede vært på fest, og hun storkoste seg. Masse folk som ville kose og leke. Vi var der bare en times tid, da var marte blitt litt stressa av alt styret, så vi dro hjem og sov tungt hele natta, he-he.

Gammel 27-12-06, 14:39   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så fin hun er.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 18:21   #4
Polkadot
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Så fin hun er.

Takk

Gammel 29-12-06, 16:31   #5
Polkadot
Passiv

Standard

Nå har jeg begynt å lære henne trikset med "godtemaskinen".

Jeg holder noen godbiter i den ene hånden som er lukket, og holder fram tommelen på den andre hånden. Hunden må dytte snuten borti tommelen for at hånden med godis skal åpne seg. Begynte med dette igår, og allerede nå i dag ser jeg at hun begynner å skjønne det litt.

Jeg feilet litt i begynnelsen, med å holde fram begge hendene, men da ble hun bare forvirret. Men da jeg tok hånden med godis bak ryggen, var det lettere å få henne til å dytte snuten borti tommelen som jeg holdt fram. Og når hun gjorde det, dukket godis-hånden fram.

Utrolig morsomt!

Gammel 29-12-06, 19:10   #6
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Artig tråd å lese, Polkadot! Og en nydelig liten frøken du har fått i hus!

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 20:06   #7
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Nå har jeg begynt å lære henne trikset med "godtemaskinen".

Jeg holder noen godbiter i den ene hånden som er lukket, og holder fram tommelen på den andre hånden. Hunden må dytte snuten borti tommelen for at hånden med godis skal åpne seg. Begynte med dette igår, og allerede nå i dag ser jeg at hun begynner å skjønne det litt.

Jeg feilet litt i begynnelsen, med å holde fram begge hendene, men da ble hun bare forvirret. Men da jeg tok hånden med godis bak ryggen, var det lettere å få henne til å dytte snuten borti tommelen som jeg holdt fram. Og når hun gjorde det, dukket godis-hånden fram.

Utrolig morsomt!

Så flink hun er!
Bruker du tørrfor eller forer du rått? Jeg driver å leser litt om råforing nå, og det skal jo være mye bedre for hunden. Vår hund er alltid sulten, og det er nesten slitsommt. Selv om han får det han skal. En fordel med det er jo at de blir veldig villig til å lære for en godbit da

Et annet triks som vår hund lærte tidlig var slik:
Ta en godbit og legg den på gulvet. Når hunden nærmer seg for å spise lukker du hånden over godbiten og sier tydelig "Nei". Hunden kaster seg på gang på gang, og jeg gjentar "Nei" hver gang. Hunden vil da sette seg å se på godbiten/ den lukkede hånden. Da sier du "vær så god" og hunden får spise den. Dette er en smart måte å lære "Nei" på også. Vår hund er supersulten, og kaster seg på alt spiselig og mindre spiselig. Så vi holder stram linje med maten. Nå sitter han og ser på matskåla helt til vi siser vær så god, først da går han bort å spiser av den.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 22:43   #8
Polkadot
Passiv

Standard

Tusen takk for tipset, emm. Lurer på om det er dette som kalles doggie-zen? Har lest littegranne om det i det siste, og har lyst å lære mer om det.

Jeg råforer 100%. Det er bedre for hunden og billigere for eieren
Jeg kjøper mat fra www.vomoghundemat.no

Jeg kan ikke så veldig mye om råforing selv, men på www.amerikanskbulldog.no ligger det en artikkel om råforing og der er det linker til mange andre info-sider, samt at i forumet er det mange tråder og diskusjoner om råforing. Jeg tror faktisk alle som er med i bulldog-klubben råforer hundene sine.

Gammel 30-12-06, 01:59   #9
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sitter og leser tråden og ser for meg en hund som er meget veldressert etter kort tid. Dere må ha det artig sammen.

Når det gjelder foring har vi alltid blandet middagsrester i tørrforet, pluss litt vann. Passer ikke middagen, blander vi i hundepølse. Bare for å få variasjon og smak i maten. Mange hundefolk tør kun til tørrfor, det synes jeg må være veldig kjedelig for hunden.

Gammel 15-01-07, 22:16   #10
Polkadot
Passiv

Standard

Har vært en uke i syden, og naboen var snill å passet Marte. Jeg fikk tilbake en litt lubben og bortskjemt valp, men 2 dager senere var hun tilbake i vår vante rytme igjen.

Marte er en fantastisk valp. Hun er rolig, utrolig smart, tar ting veldig lett og virker som en fører-var hund. Hun ser på meg ofte, vi har god kontakt selv om jeg ikke har trent noenting på det.
Naboen må vel få litt av æren for å ha øvd inn litt øyekontakt, så man kan si grunnlaget er der for videre trening

I morgen begynner vi på valpekurs. Gruer meg litt, for jeg har hørt mye rart om hundeklubben her i området. En venn sa til meg at Marte og jeg kom til å imponere, for hun er en utrolig smart og rolig valp. Men jeg tar det ikke for gitt at det kommer til å vare. Første pubertet er jo like om hjørnet, så jeg får nyte den rolige tiden som er igjen.

Gammel 15-01-07, 22:18   #11
Polkadot
Passiv

Standard

Forresten, Marte fikk høne og fisk for første gang i dag. Skinn og ben så ut til å være skikkelig snacks, altså

Gammel 15-01-07, 22:22   #12
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Min far hadde panikk for fjærkrebein. De er sylkvasse. Jeg har aldri gitt mine hunder slike bein. Det samme gjelder bein fra sau. Her i huset blir alt rensket.
Bein fra gris og elg er godsaker hos oss.

Gammel 15-01-07, 22:24   #13
Polkadot
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Min far hadde panikk for fjærkrebein. De er sylkvasse. Jeg har aldri gitt mine hunder slike bein. Det samme gjelder bein fra sau. Her i huset blir alt rensket.
Bein fra gris og elg er godsaker hos oss.

Man skal aldri gi varmebehandlet ben til hunder. Uansett hva slags ben det er, for det kan splintre seg og sette seg fast i fordøyelses-systemet. Det samme gjelder vektbærende ben, men alt annet går fint.

Når det gjelder vektbærende ben, så er dette en regel for store hunder som Amerikans Bulldog og lignende, fordi de tygger på bena og kan ødelegge tennene sine. Andre raser er gjerne mer forsiktig.

Rå kyllingben er jo super-myke. De får jo veksthormoner for å vokse fort, og det gjør skjelettet mykt.

Gammel 15-01-07, 22:29   #14
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Du høres ut til å kunne mye. Spiser hunden rå fugl? Husk ormekur av og til.

Gammel 15-01-07, 22:33   #15
Polkadot
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Du høres ut til å kunne mye. Spiser hunden rå fugl? Husk ormekur av og til.

Jeg er omringet av kunnskapsrike mennesker
Du finner dem på www.amerikanskbulldog.no
Alle er velkomne, selv om de ikke har AB.

Min hund får kun rå mat, være seg fugl, fisk, gris eller ku

Gammel 15-01-07, 23:33   #16
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Det skjønner jeg. Jeg ble bare redd for de fuglebena, men du har jo full kontroll.

Gammel 19-01-07, 16:14   #17
Polkadot
Passiv

Standard

Kisha: Forum for råforere. Her finner du masse info. http://www.raw-deal.com/

Sist redigert av Polkadot : 19-01-07 kl 17:02.
Gammel 19-01-07, 16:19   #18
Polkadot
Passiv

Standard

3 mnd

Gammel 19-01-07, 16:27   #19
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Så skjønn hun er.

Gammel 19-01-07, 16:43   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fin hund du har.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.