|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#83 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: VaniljekakeJeg ser at det er en langpannekake, men er det nok til en stor langpanne, altså en som er like stor som stekeplatene i ovnen? Har nemlig brent meg på dette før, laget langpannekaker som har blitt ca 2 cm høye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Vaniljekake
hm... ok. Jeg hadde egentlig tenkt å bruke en form som har lokk på og som er nesten like stor som langpannekake. kanskje det ikke er så lurt lell.
![]() |
#88 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Vaniljekakemye røre ja, og høye stykker. Kaken ble borte på veldig kort tid på sommerfest på skolen i dag, og flere foreldre som kommenterte hvor god den var og ville ha oppskrift.
![]() |
#89 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: VaniljekakeMin kake ble misykket. Lav og kompakt, nesten rå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: VaniljekakeSer en lang føljetong om denne kaken.. Måtte prøve å lage den selv i dag, men fikk det samme resultatet som Bokormen |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Vaniljekakelaget den på nytt i går, og da ble den mye mer kompakt og nesten antydning til rå i midten. Forrige gang ble den den perfekte kake.... hva gjorde jeg feil????
![]() |
#94 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VaniljekakeSelv har jeg aldri fått den rå i midten eller flat. Pappa derimot og en venninne av meg har klart det, men de anr ikke hva de har gjort galt.
![]() |
#95 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VaniljekakeSkal prøve å bake denne nå, håper den blir god! Prøve varianten med epler oppå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: VaniljekakeJeg har min vaniljekake i ovnen nå og gleder meg skikkelig til å smake på den. Den er ferdig om 15 minutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: VaniljekakeTenkte jeg skulle prøve denne, jeg har massevis av epler som må brukes til noe. Men, når jeg skal ha epler oppi, må jeg rulle eplebitene i sukker og kanel eller kan jeg gjøre slik jeg bruker, det vil si strø sukker og kanel på toppen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vaniljekake
Og når jeg leser oppskriften ordentlig, ser jeg at det står at man skal strø over kanel og sukker.
Lurer jeg også på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|