Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-07, 11:29   #81
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Jeg finnes ikke kjent i Bergen, men synes det er utrolig flott ute ved Aboreet (Minde?). Men det er jo alt annet enn sentralt da.

:bidrar:

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 11:36   #82
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg finnes ikke kjent i Bergen, men synes det er utrolig flott ute ved Aboreet (Minde?). Men det er jo alt annet enn sentralt da.

Ikke Minde. Milde.
Det er relativt langt fra hverandre.

Gammel 19-11-07, 11:36   #83
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Aboreet ligger på Milde

Gammel 19-11-07, 12:09   #84
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bodde ved Nordåsvannet i mange år, i Ytrbygda bydel (veldig nært Fana og Sandsli som andre nevner med mye større bedrifter, og mange regner det som en del av Fana fremdeles). Det er et kjempefint område, men presset på barneskolen er enormt der. SÅnne ting ville jeg nok også sett på, for det er en del områder med voldsom utbygging der barnehager og skoler ikke strekker til for å si det forsiktig.

Sist redigert av SmarteSmelt : 19-11-07 kl 16:32. Årsak: flau
SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 14:49   #85
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det skal bygges ny skole i Sædalen, med tilhørende idrettshus. Det er masse ressurssterke folk der som er engasjert i nærmiljøet sitt. *reklamerer*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 16:54   #86
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det skal bygges ny skole i Sædalen, med tilhørende idrettshus. Det er masse ressurssterke folk der som er engasjert i nærmiljøet sitt. *reklamerer*

'
Den kommer rett nedenfor min mor sitt hus. Hun var ikke helt fornøyd med det, men man blir vel vandt til det og.
Sædalen har i hvert fall forandret seg til det bedre siden jeg bodde der. Nå går det buss oftere enn hver tredje time.

Gammel 20-11-07, 15:12   #87
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Paradis og Hop er nok gode adresser, og enda dyrere enn Bønes. Det er kanskje Ullevål Hageby? Sandviken er Frogner, Kalfaret er Gimle og Nordnes tilsvarer St. Hanshaugen?

Tusen takk for at du oversetter til oslosk. Det gjør det så mye enklere! (Jeg synes for øvrig det er pussig at Paradis er ålreit. Jeg husker Paradis fra noen ralleturer vi hadde til Bergen i tenårene, og har alltid tenkt på Paradis som ei himkok-bygd. Men ok, jeg tror dere når dere sier det altså.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:48   #88
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Områdene rundt Paradis har vel gjerne vært litt negativt belastet.

Gammel 20-11-07, 19:18   #89
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Her er en fin leilighet på Landås. Det er Den gode feen sin..(blogger). Kanskje for liten? Men jeg syns den er så koselig!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 13:46   #90
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Geografien i Bergen er ganske annerledes enn i de andre storbyene jeg kjenner. Sentrum er veldig konsentrert og lite, og mange av bydelen er skilt fra hverandre av fjell og vann (innsjø og fjord). Husker det tok litt tid før jeg skjønte logikken i alle tunnelene og omkjøringsmulighetene.

Dersom man har råd og urbane behov ville jeg anbefalt Sandviken og Nordnes. Møhlenpris er også en trivelig bydel - men der fylles det mer og mer opp av studenter så vidt jeg vet. Da får en både fordeler og ulemper med sentrumstilværelsen.

Skulle jeg sett etter et litt mer rekkehusaktig sted, eller prioritere egen hage. Så ville jeg sett på sentrale deler av Indre Arna, eller rundt Paradis i Fana. Kanskje også Laksevåg fra Damsgård til Lygraneset og rundt der.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 19:52   #91
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har jeg lest hele tråden, og det er bare et tips jeg vil komme med. FInn ut hvor man skal jobbe og planlegg hvor man skal bo ut i fra det... Veldig kjipt å bo i Åsane om man jobber på Sandsli.

Jobber man i sentrum er forøvrig Sandsli ok, da kan man kjøre til jobb og rekke tunge til alle de som sitter stuck i køen til Sandsli Og jobber man på Sandsli, kan man sove leenge om morgenen og gå på jobb to minutter på åtte og rekke morgenmøtet klokken åtte (litt misunnelig på mannen min ja...) Det kjipe med Sandsli er som nevnt av noen andre her, barnehagedekning og skoledekning... Men det bygges på spreng, så jeg tror det blir bedre etterhvert.

Ikke subjetivt i det hele tatt dette..

Gammel 21-11-07, 20:03   #92
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg må si at Mindeområdet, rundt stadion, evt. opp mot Haukeland, er supert. Men ikke for langt oppe, for da kommer du til slummen.

Enig.
Kronstad og Haukeland-området er bra steder.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 20:05   #93
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Kjenner godt til dette stedet og det kommer sikkert til å bli bra.
Er jo et lite stykke utenfor sentrum, men sikkert supert oppvekstmiljø

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-20, 23:36   #94
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Trekker opp igjen denne zombietråden. Hvordan har Bergen endret seg de siste 13 åra? Nå er det bybane til Fana, har det endret køproblemene? Er det samme områdene som er belastede og fine?

Gammel 07-12-20, 08:54   #95
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Nært der man skal jobbe eller studere?

Jeg bor i vest og jobber ved Paradis. Kan være lang tur hjem for å si det sånn. Vi vurderer å flytte om vi fortsatt har samme jobbene når ungene flytter hjemmefra. Da til Bønes eller Nattland.

For min del har det litt å si i forhold til hvilke tjenester man trenger fra kommunen også. Vi har mye tjenester fra kommunen, og bor ikke i Bergen kommune. Bor i en kommune hvor det er litt lettere å få omsorgslønn, spesialpedagogiske timer, BPA osv. Flytter derfor ikke på oss.

Tegnspråkkompetansen ligger bare et sted i kommunen. Trenger man det bor man der.

Finnes alltid taxi, men køer over alt. Kan man unngå det så gjør man det.

For de som ikke må ta slike hensyn kan heller tenke på bybane, jobb osv.
For min del kan jeg bo hvor som helst i Bergen uten problemer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 09:00   #96
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplever stort sett at de fleste er fornøyd med de stedene de bor. Det kommer litt an på hva som er viktig for deg. Plass vs sentral plassering. Hvor man arbeider. ogsåvidere.

De fleste steder er det godt fungerende lokalmiljø har jeg inntrykk av. Og det satses også på oppbygging av lokale sentre slik at det ikke er nødvendig å reise til sentrum for alt.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 09:06   #97
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil si at det viktigste er å bo i nærheten av der du skal studere/jobbe. Trafikken er faktisk noe dritt, for å være helt ærlig.
Av mine favoritter sånn om man ikke bekymrer seg for hverdagslogistikk eller penger, så vil jeg si Tertnes, Morvik, Fjellsiden, Nordnes og Ytre Sandviken.

Gammel 07-12-20, 09:07   #98
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en liten "brannfakkel" å komme med når det gjelder hvor bo i Bergen.
Dersom du eller noen i familien er mye syk, så vil hvor du bor avgjøre hvilket sykehus som er ditt lokalsykehus.
Vi valgte å tenke på det da vi bosatte oss.
Men det aller viktigste var sykkelavstand til jobb.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 09:11   #99
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Men er det stor forskjell på kvaliteten på Haraldsplass og Haukeland? Mange sykdommer vil jo uansett havne på Haukeland. Haraldsplass er jo helt ny og moderne nå. Barn havner uansett på Haukeland.

Vi hører til Haukeland så jeg har ikke peiling.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 09:14   #100
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor i Åsane, og hører vel til Haraldsplass. Det har jeg aldri noensinne ofret en bekymret tanke over.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.