|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
trøtt
|
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?Jeg finnes ikke kjent i Bergen, men synes det er utrolig flott ute ved Aboreet (Minde?). Men det er jo alt annet enn sentralt da.
![]() |
#82 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?
Ikke Minde. Milde.
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aboreet ligger på Milde
![]() |
#84 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?Vi bodde ved Nordåsvannet i mange år, i Ytrbygda bydel (veldig nært Fana og Sandsli som andre nevner med mye større bedrifter, og mange regner det som en del av Fana fremdeles). Det er et kjempefint område, men presset på barneskolen er enormt der. SÅnne ting ville jeg nok også sett på, for det er en del områder med voldsom utbygging der barnehager og skoler ikke strekker til for å si det forsiktig. Sist redigert av SmarteSmelt : 19-11-07 kl 16:32. Årsak: flau |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Har laget seg en tittel
|
'
![]() |
#87 |
Peppy!
|
Tusen takk for at du oversetter til oslosk. Det gjør det så mye enklere! |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?Områdene rundt Paradis har vel gjerne vært litt negativt belastet.
![]() |
#90 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?Geografien i Bergen er ganske annerledes enn i de andre storbyene jeg kjenner. Sentrum er veldig konsentrert og lite, og mange av bydelen er skilt fra hverandre av fjell og vann (innsjø og fjord). Husker det tok litt tid før jeg skjønte logikken i alle tunnelene og omkjøringsmulighetene.
![]() |
#91 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?Nå har jeg lest hele tråden, og det er bare et tips jeg vil komme med. FInn ut hvor man skal jobbe og planlegg hvor man skal bo ut i fra det... Veldig kjipt å bo i Åsane om man jobber på Sandsli.
![]() |
#92 |
godt brukt
|
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
godt brukt
|
Kjenner godt til dette stedet og det kommer sikkert til å bli bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?Trekker opp igjen denne zombietråden. Hvordan har Bergen endret seg de siste 13 åra? Nå er det bybane til Fana, har det endret køproblemene? Er det samme områdene som er belastede og fine?
![]() |
#95 |
Øyboer
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?Nært der man skal jobbe eller studere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?Jeg opplever stort sett at de fleste er fornøyd med de stedene de bor. Det kommer litt an på hva som er viktig for deg. Plass vs sentral plassering. Hvor man arbeider. ogsåvidere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?Jeg vil si at det viktigste er å bo i nærheten av der du skal studere/jobbe. Trafikken er faktisk noe dritt, for å være helt ærlig.
![]() |
#98 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?Jeg har en liten "brannfakkel" å komme med når det gjelder hvor bo i Bergen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Øyboer
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?Men er det stor forskjell på kvaliteten på Haraldsplass og Haukeland? Mange sykdommer vil jo uansett havne på Haukeland. Haraldsplass er jo helt ny og moderne nå. Barn havner uansett på Haukeland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?Vi bor i Åsane, og hører vel til Haraldsplass. Det har jeg aldri noensinne ofret en bekymret tanke over. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|