Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 17:24   #81
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?

Opprinnelig lagt inn av Ada, her.

Fordi spøkelser og skumle vesner kan komme ut av speilet. Og tenk så skummelt om man ser i speilet etter å ha vasket ansiktet på kvelden, og så står det noen bak deg når du egentlig skulle vært alene... (Mulig jeg ikke bør se flere skumle filmer)

Kanskje ikke så beroligende, men har du spøkelser i huset, og du skal se de, så ser du de alikevel, speil eller ikke speil.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 17:51   #82
Ada
Ny

Ada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ada har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Kanskje ikke så beroligende, men har du spøkelser i huset, og du skal se de, så ser du de alikevel, speil eller ikke speil.

Thanks...

Gammel 23-11-07, 18:01   #83
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Det jeg vel er aller, aller mest redd for er å sitte i en bil som kjører av veien og ender i/under vann. Det har jeg alltid vært redd for og frykten ble ikke akkurat mindre etter at jeg fikk barn. Den frykten er så sterk at jeg alltid sitter og er redd når vi kjører langs steder hvor det kan være en ørliten mulighet for at det kan skje.

Jeg er heller ikke videre glad i tunneler eller broer. :nope:

Vi har familie i Øvre Årdal og en gang vi skulle i dåp der bodde vi på hotellet som ligger på Tangen en helg. Jeg hater den strekningen mellom Øvre og Tangen. Enten er det kun et stakkarslig autovern mellom veien og skråningen ned til fjorden eller så er det tunnell.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 18:04   #84
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er dritredd for å drite meg ut med skriveleifer her på FP

Og krig og fred og sånn..

Gammel 23-11-07, 18:18   #85
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har faktisk klappet en hai i New Orleans. To ganger.

Det er når man klapper haier man står i fare for å bli spist. Ikke når man svømmer i Oslo-fjorden.

Jeg er også redd hai. Når folk forteller meg om utenlandsferiene sine, klarer jeg ikke å konsentrere meg om annet enn hvorvidt det er hai der, om de møtte på en og om de var redd.

Jeg er også redd Snusmumrikken.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 18:27   #86
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er også redd Snusmumrikken.

Venninnen min er redd for Hufsa. Jeg ga henne en Mummikopp med Hufsamotiv slik at hun kan bedrive litt eksponeringsterapi for seg selv. Kanskje det kan være noe for deg? *tipser*

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 18:28   #87
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Når Snusmumrikken *grøss* vises på skjermen snur jeg meg bort.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 18:32   #88
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke særlig glad i katter, de gir meg ubehag. Noe av det verste jeg vet er når de kommer katter inn på rommet der jeg sover, f.eks. om vi sover borte et sted der det er katter eller har vinduet åpnet i 1. etasje. :grøsse:

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 19:05   #89
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ada, her.

Thanks...

You`re welcome!

Gammel 23-11-07, 19:21   #90
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hater ballonger. Er livredd for at de skal sprekke. Ballongene til ungene sniker jeg ut eller i søpla ved første anledning. Selv når ballongene er ganske slunkne tør jeg ikke å sette noe skarpt i dem, av frykt for "smellet".

Stankelbein og edderkopper. Jeg takler dem ikke, hverken levende eller døde.

Gammel 23-11-07, 19:39   #91
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Ballonger og katter liker jeg ike noe særlig,jeg heller.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 19:43   #92
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er forresten fysisk allergisk mot ballonger. Men det har kanskje lite med saken å gjøre.

Gammel 23-11-07, 19:44   #93
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns mus er skikkelig skumle. De ser så små og søte ut, men de har hoggtenner, og kan sikkert spise meg opp hvis jeg snur ryggen til. Det er nesten så jeg hører at de ler høyt og skingrende.

Jeg hater krafsing i veggen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 19:48   #94
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Jeg er livredd mus og ekorn!
Bare tanken på de små krypene får det til å gå kaldt gjennom meg.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 19:50   #95
turi
representert

Standard

Herregud, hvordan kunne jeg glemme frosker, småpadder og svarte snegler, de er ekle de.

Gammel 23-11-07, 19:54   #96
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er når man klapper haier man står i fare for å bli spist. Ikke når man svømmer i Oslo-fjorden.

Jeg er også redd hai. Når folk forteller meg om utenlandsferiene sine, klarer jeg ikke å konsentrere meg om annet enn hvorvidt det er hai der, om de møtte på en og om de var redd.

Forrige gang vi skulle til Hellas googlet jeg og fant ut at det var observert hai i middelhavet, og hvor det var. Jeg svømte frem og tilbake inni ei lita vik med hodet langt over vann og myste på alle skygger jeg trodde kanskje kunne være en hai.

De haiene i New Orleans var bare babyer, kanskje metern lange. De kunne nok ha jafset til seg en hånd, men ikke goflet i seg hele meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 19:59   #97
malena

malena sin avatar

Standard

Jeg er forresten som Glitter når det gjelder brennmanet.
Det er ufattelig irriterende å ikke kunne kose seg i vannet uten å tenke på ekle brennmaneter. Kommer jeg borti noe mens jeg svømmer, tang og tare, whatever, hopper jeg himmelhøyt og har skikkelig hjertebank lenge etterpå.

Gammel 23-11-07, 20:01   #98
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg hater ballonger. Er livredd for at de skal sprekke. Ballongene til ungene sniker jeg ut eller i søpla ved første anledning. Selv når ballongene er ganske slunkne tør jeg ikke å sette noe skarpt i dem, av frykt for "smellet".

Oj, ja - det her jeg helt glemt! *innser at jeg er temmelig nevrotisk*

Da jeg var gravid med prinsen jobbet jeg i skoleverket - bla på SFO. Det var vinterferie og jeg var 7 mnd på vei. Bekkenløsning hadde jeg også. SFO skulle på aketur og et klokt hode fant den "perfekte" oppgaven til meg: Blåse opp ballonger til kommende dags karneval :grøss: Jeg gjorde det, men måtte ha på radioen så høyt at evt smell ble overdøvet.

Gammel 23-11-07, 20:07   #99
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det nærmeste irrasjonell frykt på være fugler. Jeg får fnatt av flaksene duer over hodet mitt og gud forby kanarifugler og dens like inni hus!

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 20:08   #100
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Holdt på å glemme en vesentlig frykt jeg har.
Tuneller. Hater, hater, hater dem.
Livredd det skje en bilulykke inni dem eller at det begynner å brenne mens vi er innestengt der.

For å ikke snakke om Undervannstuneller.
Vi må kjøre igjennom trekantsambandet på Vestlandet for å komme til svigerfamilien og jeg får høy puls hver gang og er helt stiv i kroppen under hele ferden.
Gruer meg i alle timene vi kjører før vi kommer dit.
Synes det var skrekkelig dårlig gjort at de sluttet med ferjene altså.

Brann er og min store angst.
Jeg drar ut alle elektriske apparater, sjekker at alle lys er slukket, går ikke fra eller sovner fra noe som står på. Jeg har ikke en god natt før allt dette er sjekket.
Batteriladere skal være under oppsyn... ja.....

Brannvesenet skremte nemlig livskiten av meg da jeg var på brannøvelse på brannstasjonen med personalet da jeg jobbet i barnehagen.

Ballonger er heller ikke kult... jeg er så skvetten..

Gå i mørket i skogen er tortur. På gata går greit, men da jogger jeg nesten istedet for å gå.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.