Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 19:27   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er også redd Snusmumrikken.

Venninnen min er redd for Hufsa. Jeg ga henne en Mummikopp med Hufsamotiv slik at hun kan bedrive litt eksponeringsterapi for seg selv. Kanskje det kan være noe for deg? *tipser*

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 20:54   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er når man klapper haier man står i fare for å bli spist. Ikke når man svømmer i Oslo-fjorden.

Jeg er også redd hai. Når folk forteller meg om utenlandsferiene sine, klarer jeg ikke å konsentrere meg om annet enn hvorvidt det er hai der, om de møtte på en og om de var redd.

Forrige gang vi skulle til Hellas googlet jeg og fant ut at det var observert hai i middelhavet, og hvor det var. Jeg svømte frem og tilbake inni ei lita vik med hodet langt over vann og myste på alle skygger jeg trodde kanskje kunne være en hai.

De haiene i New Orleans var bare babyer, kanskje metern lange. De kunne nok ha jafset til seg en hånd, men ikke goflet i seg hele meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:33   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor liker man ikke å se i speil om natta? Bortsett fra at man sannsynligvis ikke ser ut som man gjerne skulle ønske?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:36   #4
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Det lurer jeg også på..

Gammel 23-11-07, 15:39   #5
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvorfor liker man ikke å se i speil om natta? Bortsett fra at man sannsynligvis ikke ser ut som man gjerne skulle ønske?

Har du ikke sett skrekkfilmer?Tenk om man plutselig flere enn seg selv

Gammel 23-11-07, 15:41   #6
Ada
Ny

Ada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ada har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fordi spøkelser og skumle vesner kan komme ut av speilet. Og tenk så skummelt om man ser i speilet etter å ha vasket ansiktet på kvelden, og så står det noen bak deg når du egentlig skulle vært alene... (Mulig jeg ikke bør se flere skumle filmer)

Er det ingen andre enn meg som er seriøst redd tannlegen?
Vi snakker ikke en sånn "æsj, det er så kjipt/dyrt/vondt"-redd tannlegen, men skjelvende leppe og underkjeve, tårer og angst.
Jeg er egentlig en veldig pragmatisk person, men hos tannlegen forsvinner alle rasjonelle tanker.

Gammel 23-11-07, 18:24   #7
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ada, her.

Fordi spøkelser og skumle vesner kan komme ut av speilet. Og tenk så skummelt om man ser i speilet etter å ha vasket ansiktet på kvelden, og så står det noen bak deg når du egentlig skulle vært alene... (Mulig jeg ikke bør se flere skumle filmer)

Kanskje ikke så beroligende, men har du spøkelser i huset, og du skal se de, så ser du de alikevel, speil eller ikke speil.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 18:51   #8
Ada
Ny

Ada sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Kanskje ikke så beroligende, men har du spøkelser i huset, og du skal se de, så ser du de alikevel, speil eller ikke speil.

Thanks...

Gammel 23-11-07, 20:05   #9
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ada, her.

Thanks...

You`re welcome!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:41   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker det ikke fordi når vi var små og drev med spiritisme så var en a greiee å stå foran speilet i et mørkt rommed bare et steainlys og si "bloodymary" 21 ganger. Da skulle det visstnok skje noe.

Jeg tenker alltid at jeg kan få øye på en øksemorder bak meg eller noe.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:50   #11
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg liker det ikke fordi når vi var små og drev med spiritisme så var en a greiee å stå foran speilet i et mørkt rommed bare et steainlys og si "bloodymary" 21 ganger. Da skulle det visstnok skje noe.

Jeg tenker alltid at jeg kan få øye på en øksemorder bak meg eller noe.

På min skole trengte vi bare si "Svarte madam" 12 ganger. Ikke nødvendig med stearinlys en gang.

Jeg har fobi mot rotter, mus og slanger.
Jeg er redd veps også, men det synes jeg ikke er irrasjonelt. Det ER jo styggvondt når de stikker. :glemmer ikke så lett:

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 16:02   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også redd for huggorm. Har aldri sett det, men skrekken er så ille at vi måtte la være å kjøpe en hytte fordi jeg var hellig overbevist om at det var huggorm i området.

Gammel 23-11-07, 16:03   #13
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er litt mørkredd og så er jeg skrekkelig redd for haier. Jeg blir uvel bare av å se dem på TV eller i blader, og jeg liker ikke å bade i havet på grunn av dem. Selv når jeg bader i Oslofjorden tenker jeg på hai. Global oppvarming, ikke sant?

Jeg syns det er ufattelig ekkelt å bade der det er skikkelig dypt, sånn at det bare er mørke under meg.

Slik har jeg det også. Jeg er som en fisk i vannet, men er fryktelig redd når jeg ikke kan se en fin sandbunn eller fliser under meg.

Jeg har ikke vannskrekk, men undervannskrekk!

Gammel 23-11-07, 17:49   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Slik har jeg det også. Jeg er som en fisk i vannet, men er fryktelig redd når jeg ikke kan se en fin sandbunn eller fliser under meg.

Jeg har ikke vannskrekk, men undervannskrekk!

Jeg også!

Gammel 12-12-09, 23:12   #15
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.....

Sist redigert av Fadese : 13-12-09 kl 00:09.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:44   #16
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker ikke å slukke lysene om jeg er sist i seng, og det er aller verst om jeg må opp en trapp for å komme til badet eller soverommet. I huset vi bor i nå er heldigvis bad og soverom i første etasje.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:46   #17
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg liker heller ikke klovner.. ser ingenting koselig med dem..
Å så får jeg angst av marihøner... etter å ha vært i Hirtshals en sommer det var tørt i Danmark.. Syke syke mengder med marihøner å veps hadde trukket mot kysten.. å det var belegg på alle vinduer av veps å marihøner..

Gammel 23-11-07, 15:43   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha. Bloodymary, altså.

Er det stygt å le av andres irrasjonelle frykter? Dere kan få le av slangefobiene mine så mye dere vil hvis jeg bare kan få fnise littegrann av speilgreiene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:46   #19
Ada
Ny

Ada sin avatar

Standard

Aha. Bloodymary, altså.

Er det stygt å le av andres irrasjonelle frykter? Dere kan få le av slangefobiene mine så mye dere vil hvis jeg bare kan få fnise littegrann av speilgreiene.

Den er grei, jeg har allerede ledd litt sånn forsiktig av flere av fobiene jeg ikke er innehaver av.

Gammel 23-11-07, 15:47   #20
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmm, redd nei, men mye jeg ikke liker.

Skogstjern, tenk om nøkken kom å tok meg?
Høyde"skrekk" Jeg er ikke redd, men får en dragning mot stupet og føler at jeg må hoppe, derfor holder jeg meg langt unna slike steder. Prøvde meg på Grand Canyon, gubben måtte holde meg GODT fast.
Eiffeltårnet var kult, for der er det gitter helt opp til taket, sto klistret inntil gitteret jeg å så utover......

Hater å ha tærne på utsiden av dyna....
Hater rester.
Gubben kan spise rester etter middagen, men det må spises opp samme dag, lengre skal det ikke stå i kjøleskapet. Jeg takler ikke å varme opp rester å spise.
Får jeg vite at det jeg har spist er rester, så brekker jeg meg.

Slim takler jeg SVÆRT dårlig, dermed takler jeg sæd like dårlig. Kondom er et MUST.

Voksnes tær.....men har kommet over litt av ekkelheten etter jeg begynte å jobbe med eldre. Må jeg så må jeg, men liker det svæært dårlig.

Og så HATER jeg amerikanske veps, de røde svære på nesten 5 cm lange.
Fader å de er hissige, løp rundt i hagen med det udyret etter meg KUN pga at jeg tok et uskyldig bildet av den..
Skal aldri ta bilde av en veps igjen....

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.