Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til mine med-sjusker

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 23:41   #1
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Den aller, aller verste å få på uanmeldt besøk er mamma. Uten unntak. :grusomme flashbacks fra barndommen:

Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 00:14   #2
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den aller, aller verste å få på uanmeldt besøk er mamma. Uten unntak. :grusomme flashbacks fra barndommen:

Sånne mammaer skjønner jeg meg overhodet ikke på!

Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 00:07   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid vært en uanmeldt besøker, og bryr meg lite om rot når jeg kommer på besøk til folk, bare det ikke er direkte møkkete.

Og det er bare hos min bror hvor jeg ikke kunne ta av meg skoene når jeg kom på besøk, jeg så ikke forskjell på kaninbæsj og grus på gulvet.

Hos meg har det alltid vært åpen dør og gjestene får komme inn og ta det som det er.
Serverer alltid kaffe, men bakst har det vært dårlig med.
Etterhvert som huset har blitt større og jeg eldre har jeg lært meg noen triks for å holde orden og synes det er deilig.

Gammel 07-12-07, 01:54   #4
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moden sjuske her. Dvs jeg er blitt så gammal at jeg ikke gidder bry meg lenger. Gode venner VET jeg er en sjuske, og forventer ikke annet. Nye bekjentskaper må jo trøstes litt når de har tatt steget over dørstokken, men hvis ikke de tåler mitt rot så tåler de jo ikke MEG, ikke sant?

Da naboen plutselig stod på døren og skulle inn og hente noen kunne jeg ikke dy meg da jeg så hennes litt laaaange blikk over den totalt bombede gangen. Så jeg sa bare lett "Ja, du må unnskylde hvordan det ser ut, vi har akkurat hatt innbrudd her..." Da trakk hun til seg øynene ja.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 02:37   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Da naboen plutselig stod på døren og skulle inn og hente noen kunne jeg ikke dy meg da jeg så hennes litt laaaange blikk over den totalt bombede gangen. Så jeg sa bare lett "Ja, du må unnskylde hvordan det ser ut, vi har akkurat hatt innbrudd her..." Da trakk hun til seg øynene ja.

Hun var høfligere enn svigermors naboer da: Svigers bor på andre kanten av landet og sendte en pakke til oss med naboen, som skulle til Trondheim. Vi ante ikke at noen skulle komme, og da det ringte på døra, lå jeg på gulvet og skrev på semesteroppgaven min, noe som skjer i et kaos av papirer og gamle notater. Teomannen var fordypet i sine studier i sofaen, og stua bar generelt preg av eksamenstid. (Det var et skikkelig "Anne fra Bjørkely"-øyeblikk.)

Naboen kom inn i stua, bråstoppet og utbrøt: : skingrestemme: "Å guuuud, så rotete dere har det! Kan dere bo her?!" Jo jøss, og goddag til deg også, liksom. Jeg har den dag i dag ikke kommet på hva som ville være den optimale svarreplikken, selv om "Å guuuud, så frekk du er! Får du lov til å gå løs?!" selvsagt rangerer høyt på lista over mulige alternativ.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 08:13   #6
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

hehe, mine nærmeste venner vet veldig godt hvordan vi er.
De bryr seg ikke om rot.
Som hun ene sa, du har det jo alltdi så rent. Rot har aldri skadet noe og du har jo tross allt 4 barn (inkl gubben) som ikke vet hva ordet rydde betyr sånn helt av seg selv)

Så de kan komme rett inn.
Men hvis gubben sier at den og den kommer da blir jeg forbannet. Han VET utmerket godt at det er uaktuelt og jeg har flere ganger sagt at enten så rydder DU opp før de kommer eller så for de stå i døråpningen å prate dere ferdig og levere/ta imot det som de skal utveksle.
Og det har hendt at han har valgt å stå i døråpningen ja.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 09:29   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en med-sjuske. Men jeg bryr meg ikke noe særlig om at det er rotete. Det er hyggelig med besøk uansett.

Gammel 07-12-07, 11:00   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min tok med seg en kompis inn på soverommet.

(Han har en pc der inne...)

Da er det jo ikke bare uskyldig bokrot og klementinskallrot som må ryddes bort.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 11:03   #9
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Mannen min tok med seg en kompis inn på soverommet.

(Han har en pc der inne...)

Da er det jo ikke bare uskyldig bokrot og klementinskallrot som må ryddes bort.

Jeg har hørt av min venninne Bladmarken at i nødfall kan man ta en sort søppelsekk, og stappe alt fra soveromsgulvet opp i den.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 11:06   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joa, men jeg ble ikke advart på forhånd.

...hvilket minner meg om den gangen kattungen Sofus kom traskende ut fra soverommet med en kondom i munnen.

Jodda, vi lærer kattene viktigheten av å praktisere sikker sex.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 11:19   #11
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie

...hvilket minner meg om den gangen kattungen Sofus kom traskende ut fra soverommet med en kondom i munnen.

Jodda, vi lærer kattene viktigheten av å praktisere sikker sex.

Gammel 07-12-07, 11:12   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men mener dere seriøst at dere ikke lukker opp pga at dere ikke har det ryddig?

Jeg liker sånn generelt å ha det ganske ryddig rundt meg, men får litt hetta om det ligger en del blader og aviser utover bordene..
At det ligger leker på gulvet er HELT ok. Jeg har da barn!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 11:24   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men mener dere seriøst at dere ikke lukker opp pga at dere ikke har det ryddig?

Jeg liker sånn generelt å ha det ganske ryddig rundt meg, men får litt hetta om det ligger en del blader og aviser utover bordene..
At det ligger leker på gulvet er HELT ok. Jeg har da barn!

Jeg tror kanskje du har en litt annen terskel for hva det vil si å faktisk ha det rotete enn enkelte andre av oss. Kanskje. (Jeg ville ikke selv latt være å lukke opp på grunn av rot, men jeg kan love deg at dersom leiligheten kan beskrives ved "en del blader og aviser utover bordene", så er det juleryddig og vel så det hjemme hos oss. )

Sist redigert av Skilpadda : 07-12-07 kl 11:31.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 11:30   #14
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror kanskje du har en litt annen terskel for hva det vil si å faktisk ha det rotete enn enkelte andre av oss. Kanskje. (Jeg ville ikke selv latt være å lukke opp på grunn av rot, men jeg kan love deg at dersom leiligheten kan beskrives ved "en del blader og aviser utover bordene", så er det juleryddig og vel så det hjemme hos oss. )

Må signere Skilpadda der. Det er liksom ikke bare snakk om litt blader osv utover bordene. Det er vel mer snakk om et systematisk rotete hus.

Men bare for å kommentere det, Guinniss. Jeg lar selvsagt ikke være å åpne døren, men jeg gremmes når jeg må be folk om å bare beholde skoene på, "for det er så mye hundehår" på gulvet. Jeg ser også at hybelkaniner nevnes flere ganger i tråden her. Vi har avansert videre, og har utviklet hybeloksen...

Gammel 07-12-07, 11:36   #15
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Vi har faktisk latt som vi ikke var hjemme for å slippe unna.

Jeg haaater uanmeldt besök! (Gjelder ikke deg, rajraj, jeg har ikke noe mer å skjule for deg.)

Det var hyggelig å høre, Søster! Og takk det samme.

De eneste jeg kjenner som ikke tåler å se sjuskestilen vår er svigers. Og nå som vi har skjenket dem barnebarn har de jaggy begynt å stikke innom, gitt. Grøss og gru. Heldigvis bor vi i blokk, så vi har alltid to minutter fra de ringer på nede til de har fått stavra seg opp.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 11:35   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og for å illustrere dette poenget, bringer vi i dag et bilde av normaltilstanden til Toffeheimens spisestuebord, alias «De hjemløses havn». De eneste gangene vi ikke har det sånn, er når vi har gjester, og da ligger selvsagt alt på dobbeltsenga bak lukket dør i stedet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bord.jpg (39,3 KB, 148 visninger)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 13:30   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg kan ha det rotete. Men jeg har det nok ikke sånn veeeldig rotete. Jeg har aldri (sjelden) klær liggende fremme. Men de kan liksom ligge sammenbrettet i baljen en ukes tid (dog på soverommet)
Jeg liker ikke å ha det rotete, ei heller mannen. Men det ser virkelig bebodd ut her ja Og ANDRE kan jo synes jeg har det rotete

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 14:02   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melder meg... HATER uanmeldt besøk.......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 02:03   #19
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 03:39   #20
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Får litt panikk noen ganger, sånn som når mannen ringer og sier at han ene vi kjøper møbler av er i distriktet her og kommer på besøk om en liten stund. da er det rydding i full fart. Men ellers er vel de fleste vant med at det til tider er rotete her. På tirsdag så var det kjempe koselig her. huset var rent og ryddig. men så har jeg ikke orket å gjøre noe særlig siden da, og da blir det fort ganske rotete over alt. Har tidligere hatt støv på hjernen, og det er veldig slitsomt. så med 4 barn i hus og mange barn innom i løpet av en dag så har jeg blitt vant med at det sjeldent er helt strøkent her i hus.
Men trives best når det er rent og ryddig. men klarer bare ikke å følge opp hele tiden.
Kunne tenkt meg vaskehjelp. men er ganske sikker på at jeg ville vasket før hun kom og da er det jo ingen vits.

Emneord
rot, salongbord, sjuske

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.