Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-07, 10:22   #1
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvis du hadde meldt på barnet ditt til romjulsopphold i barnehagen og deretter fått en lapp hvor det blant annet står følgende: Barnehagen er kun åpen for de som har sterkt behov pga. jobb eller sykdom.

Er dette en grei beskjed, eller er det et underforstått "argh, så unødvendig å holde åpent i jula bare fordi dere ikke gidder finne andre løsninger"?

Hvis det er snakk om en kommunal barnehage, så er det ikke bare frekt og fornærmende. Det er ulovlig også.

Vi hadde nettopp en samtale om romjulen og åpning i barnehagen. Vi er pliktet til å holde åpent om det så kun er ett eller to barn påmeldt. Det som er dumt er jo, nettopp som flere her påpeker, at det blir påmeldt minst tre ganger så mange som kommer.

Grunnen til at man må melde på barna i romjulen er jo at de ansatte tar avspasering (evnt. ferie). Foreldrene må sette på klokkeslett også. Da er det utrolig dumt når noen sier de skal komme kl sju og først en, så to ansatte kommer på jobb uten at det er et eneste barn der. Det skjer gang på gang. Mulig det er med dette friskt i minne at de har skrevet beskjeden som er gitt her. Men den er altså både frekk og ulovlig.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 10:27   #2
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig trist om noen får dårlig samvittighet for å sende barna i barnehage i romjulen pga av enkelte kommentarer om det hellige familielivet.

De jeg kjenner som jobber i barnehage sier at det er en koselig og fredelig tid på avdelingen.

Gammel 11-12-07, 10:40   #3
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det er veldig trist om noen får dårlig samvittighet for å sende barna i barnehage i romjulen pga av enkelte kommentarer om det hellige familielivet.

De jeg kjenner som jobber i barnehage sier at det er en koselig og fredelig tid på avdelingen.

Det er helt riktig! Det er veldig koselig og noen "annerledesdager", både for små og store. Men utrolig kjedelig å være i barnehagen uten barn (tenker på når den første kommer kl ni når vi har vært der siden kl sju).

Ellers i året er det til tider full fart og stormende jubel, kjempegøy (noen rolige stunder også da). Men de barna som er i barnehagen på sånne stille dager, tror jeg vil huske tilbake på nettopp disse dagene med glede.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:07   #4
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det er veldig herlige dager både for stor og liten. Barnehager er jo som kjent ganske utsatt for høyt sykefravær ellers i året, men disse dagene er man som regel i overskudd av voksne, og der er mer ro, og barn og voksne gjør masse kjekke ting som man ellers ikke får tid til.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:42   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er frekt å gi ut en slik lapp etter at dere allerede har svart. SFO her har i år sendt ut en lapp som er litt strengere formulert enn tidligere år pga erfaring med at mange ikke dukker opp.

Det står at det er kjempeviktig for den å få vite hvem som kommer også står det litt mer info. Senere i brevet står det:
"Jeg ber dere tenke på at vi setter opp arbeidslister for SFO personalet utifra antall påmeldte barn. Derfor ber vi om at dere leverer lappen i tide. Det blir vanskelig for oss hvis ungene kommer etter kl 9.30, eller dukker opp uten å være påmeldt. De kan risikere å komme til stengt SFO, hvis vi er dratt på tur. I de tre første dagene i høstferien opplevde vi at halvparten av barna ikke kom. Derfor endret vi noe på arbeidslistene de to siste dagene, men da kom alle påmeldte pluss to som ikke var påmeldt. Som dere skikkert skjønner er det vanskelig å planlegge når det er så usikkert". OSV.

Jeg syns dette var krasst nok egentlig.

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg har ei god venninne som jobber i barnehagen, og hun forteller at det er mange som sender barna i barnehagen selv om de er hjemme selv. Kanskje dette var en dårlig måte å forsøke å få disse foreldrene til å allikevel ha barna sine hjemme?

Og jeg synes fortsatt at selv om det er et tilbud vi har rett til å benytte, så syns jeg for barnas skyld at man bare benytter det om det er helt nødvendig. Og det er kanskje det barnehagen mener også?

Nå er det kanskje forskjellig hva man betegner som helt nødvendig? Jeg har betalt for bhg 12 mnd i året og om jeg ønsker å ha barna der hver eneste dag det er åpent så er det faktisk ikke noe de ansatte i bhg har noe med. Det må jeg få lov til å vurdere selv. Det kan være mange grunner til at barna kanskje har godt av å være i bhg istede for hjemme.

Jeg mener i romjulen ja.

Nei, ikke generelt, men i høytider hvor familier samles og koser seg sammen, da syns jeg det er stusselig å sende barna i barnehagen. Det er vel ikke så mange barn der at det er så veldig morsomt å være der heller.

Og ja barna får ferie, men det finns foreldre (og det er en del av dem også ifølge min venninne) som ikke har barna hjemme mer enn de pålagte feriene de må ha. Og jeg syns ihvertfall at kun èn lang sammenhengende ferie i løpet av året er lite for et barn.

Det er helt greit at du syns det, men det betyr ikke at du sitter på fasiten. Andre velger annerledes, men det betyr ikke at deres valg er feil.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Noe jeg skulle ønske vi kunne ha droppet er å ha åpent til 12 på julaften og nyttårsaften.

Her har de nå valgt å holde stengt på julaften og nyttårsaften siden ingen har pleid å benytte seg av tilbudet tidligere år.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg lurer på hvorfor det er så utrolig mye bedre å sende barna til besteforeldrene enn å la dem være i barnehagen?

Er det slik at besteforeldre alltid lager snømann, serverer kakao og ungene nikoser seg dagen lang på bæssmorfang mens de barna som sendes i barnehagen vansmekter ensomme og forlatte i en mørk krok?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Hos oss betyr barnehage god omsorg, men vi benytter det aldri i feriene. Besteforeldre betyr, fisketurer, boller og kakao, bøker, spill og kos og de kan få låne ungene når som helst. Samvær med besteforeldre har en egen verdi så lenge besteforeldrene er oppegående.

Det er mange som ikke har besteforeldre de kan ty til og besteforeldre betyr ikke alltid det Berglijot sier.

Hvis jeg hadde fått en slik lapp etter at jeg hadde meldt på ungene mine så hadde jeg blitt rimelig forbanna og jeg hadde nok sagt ifra. De ansatte i bhg har ingenting med hvorfor noen velger å benytte plassen de har betalt for.

Selv skal jeg ha ungene hjemme i romjula, de har nok hatt ihvertfall 10 uker ferie iløpet av dette året. Jeg har vært heldig som har fått til det, men jeg dømmer ikke andre som ikke får det til og som heller ikke klarer å ha ungene så mye hjemme.

Gammel 11-12-07, 15:08   #6
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Er det slik at barnehageansatte vurderer om foreldrene virkelig har behov for å ha barna i barnehagen i romjulen? Og at man kan har barna der på "feil" grunnlag? Får jo nesten inntrykk av dette ut i fra denne tråden. Er barnehagen åpen kan da alle benytte seg av tilbudet uansett grunn.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 15:12   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.

Er det slik at barnehageansatte vurderer om foreldrene virkelig har behov for å ha barna i barnehagen i romjulen? Og at man kan har barna der på "feil" grunnlag? Får jo nesten inntrykk av dette ut i fra denne tråden. Er barnehagen åpen kan da alle benytte seg av tilbudet uansett grunn.

Som sagt så har jeg aldri opplevd at vi som personal legger oss i HVORFOR barna kommer, bare OM de gjør det. Det er antallet som er litt vesentlig, om man trenger 1, 2,3 eller 4 på jobb liksom.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 15:21   #8
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Som sagt så har jeg aldri opplevd at vi som personal legger oss i HVORFOR barna kommer, bare OM de gjør det. Det er antallet som er litt vesentlig, om man trenger 1, 2,3 eller 4 på jobb liksom.

Det forstår jeg. Men det er jo ikke verre enn at man sender noen hjem. Det gjøres i min jobb.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 15:24   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det vi gjør er å bruke litt skjønn, vi ser over hvor mange som har meldt seg på, hvem som har meldt seg på og utifra det så finner vi fort ut hvor mange som må jobbe, og spesielt på sommeren så har vi gamblet litt og hatt mindre ansatte enn det som man utifra barnetallet burde hatt og det har stort sett gått helt fint, vi har da selvsagt hatt mulighet til å hente inn vikarer dersom det skulle vise seg at alle kommer, men det skjer aldri!

I år er egentlig ikke problemet at vi er for få på jobb, men mer at det er for mange som ønsker å jobbe.

Og jeg synes ikke personalet har noe med hvorfor foreldrene velger å ha barnet i barnehage, som regel er det grunner til det valget som man kanskje ikke ser eller vet om.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 15:28   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Divine, jeg synes det var en drøy formulering, og jeg hadde nok blitt satt litt ut av den. Nå har jeg så stor tiltro til min barnehage at vi ikke hadde fått sånne lapper.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 15:54   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men i de barnehagene det er bestemt at feks mellomjula er stengt, betaler de mindre da? Private feks?

Frøknas barnehage har stengt julaften, nyttårsaften, hele romjula og hele påskeuka. Vi betaler det samme alle måneder, med unntak av august som er betalingsfri måned.

Det er en privat bedriftsbarnehage.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 16:53   #12
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Les vedtektene. I våre står det at dersom det er færre enn 8 barn i romjula, så kan styrer vurdere å stenge. Da er det klart at man ikke kan kreve å få betale mindre.

Gammel 11-12-07, 16:57   #13
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Først tenkte jeg at det var dårlig formulert, og de kanskje har fått inn noen langtidsykmeldinger og har masse planlagt avspasering tilgode.

Men etter presiseringen, så syns jeg ekstralappen var helt utrolig dårlig formulert, og legger ett stort press på de som må si at barna kommer.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 19:14   #14
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan gjerne innrømme at jeg hadde blitt fornærmet og litt lei meg dersom jeg fikk en slik lapp.

Jeg forstår at barnehagen må ha et grunnlag for å beregne hvor mange barn som skal være der, men jeg kan ikke se at de har noen grunn til å spørre om hvorfor de skal være der.

Vi har vanligvis hatt jentene i barnehagen noen dager i romjulen. Jeg har ikke automatisk fri og da mannen jobbet så jobbet han veldig mye i hele desember. Jeg hadde allerede vært alene med jentene veldig mye av førjulstiden og ville ikke lagt opp til å være alene med dem i romjulen også. Det ville ikke ha falt meg inn å spørre besteforeldre om å være barnevakt når barnehagen var åpen. Jeg har allerede lite barnevakt og ville ikke ha "brukt den opp" på en unødvendig dag.

Det er fryktelig trist å høre om barnehageansatte som både mener at det ikke er hyggelig for barnene i barnehagen i julen og som tydeligvis dømmer foreldrene utfra hvor sterkt deres behov for plassen er. Vi har heldigvis en ganske stor barnehage med profesjonelt personale. Det betyr at den er åpen i romjulen og at det er mange nok barn og ansatte til at det er spennende å være der.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 19:23   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg kan gjerne innrømme at jeg hadde blitt fornærmet og litt lei meg dersom jeg fikk en slik lapp.

Jeg forstår at barnehagen må ha et grunnlag for å beregne hvor mange barn som skal være der, men jeg kan ikke se at de har noen grunn til å spørre om hvorfor de skal være der.

Vi har vanligvis hatt jentene i barnehagen noen dager i romjulen. Jeg har ikke automatisk fri og da mannen jobbet så jobbet han veldig mye i hele desember. Jeg hadde allerede vært alene med jentene veldig mye av førjulstiden og ville ikke lagt opp til å være alene med dem i romjulen også. Det ville ikke ha falt meg inn å spørre besteforeldre om å være barnevakt når barnehagen var åpen. Jeg har allerede lite barnevakt og ville ikke ha "brukt den opp" på en unødvendig dag.

Det er fryktelig trist å høre om barnehageansatte som både mener at det ikke er hyggelig for barnene i barnehagen i julen og som tydeligvis dømmer foreldrene utfra hvor sterkt deres behov for plassen er. Vi har heldigvis en ganske stor barnehage med profesjonelt personale. Det betyr at den er åpen i romjulen og at det er mange nok barn og ansatte til at det er spennende å være der.

JEg tror nok mindretallet av de som jobber i barnehage har denne holdningen. Det største problemet er ikke de barna som kommer, men de foreldrene som skriver at barna skal kommer og som heller ikke gir beskjed dersom de av en eller annen grunn ombestemmer seg. Hvor mangen barn som er i vår barnehage(en 4 avdelingsbarnehage med ca 60 barn)varierer fra år til år, det som er trenden er at jo færre virkedager det er i romjula jo færre barn er det. Jo flere virkedager jo flere barn, selv om det aldri er veldig mange som kommer.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:33   #16
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser mange har oppfattet mine innlegg som om barnehageansatte dømmer foreldre som har stort behov for barnehageplass, men det var nok ikke helt det jeg mente. Jeg har vist til min venninne som er barnehageansatt, og det hun forteller er historier ala den Gunnis kom med, og at de syns litt synd på disse barna. Barn som er i barnehagen alltid, også julaften, selv om foreldrene er hjemme og har muligheten for at de skal få fri.
Så hvis mine innlegg har fått det til å se ut at barnehageansatte dømmer alle som bruker barnehageplassen mye, så beklager jeg om jeg har formulert meg dårlig.

Jeg håper forøvrig at de ansatte gjør sitt beste for at det ikke skal bli kjedelig for de barna som må være i barnehagen i slike perioder som det er få barn, og mitt inntrykk er at det gjør de også. Når de er færre har de mulighet for å finne på ting som de ikke kan når de er mange, feks.

Er forøvrig enig med polarjenta at det største problemet er nok foreldre som melder inn barna, også holder de dem hjemme allikevel. Det er sløsing med ressurser som kunne vært satt inn når det var mange barn istedet.

Gammel 11-12-07, 20:37   #17
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vist til min venninne som er barnehageansatt, og det hun forteller er historier ala den Gunnis kom med, og at de syns litt synd på disse barna. Barn som er i barnehagen alltid, også julaften, selv om foreldrene er hjemme og har muligheten for at de skal få fri.

Det ble jo ikke særlig mye bedre med dette, da.

Gammel 12-12-07, 09:24   #18
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser mange har oppfattet mine innlegg som om barnehageansatte dømmer foreldre som har stort behov for barnehageplass, men det var nok ikke helt det jeg mente. Jeg har vist til min venninne som er barnehageansatt, og det hun forteller er historier ala den Gunnis kom med, og at de syns litt synd på disse barna. Barn som er i barnehagen alltid, også julaften, selv om foreldrene er hjemme og har muligheten for at de skal få fri.
Så hvis mine innlegg har fått det til å se ut at barnehageansatte dømmer alle som bruker barnehageplassen mye, så beklager jeg om jeg har formulert meg dårlig.

Jeg håper forøvrig at de ansatte gjør sitt beste for at det ikke skal bli kjedelig for de barna som må være i barnehagen i slike perioder som det er få barn, og mitt inntrykk er at det gjør de også. Når de er færre har de mulighet for å finne på ting som de ikke kan når de er mange, feks.

Nå er det masse innlegg i mellom her som jeg ikke har lest, men jeg må bare si at jeg synes det er provoserende å vite at barnehageansatte baksnakker foreldrene fordi de benytter et tilbud som de faktisk betaler for. Ettersom den enkelte barnehageansatt har begrenset innsikt i hvorfor foreldre prioriterer/ må prioritere på den måten, burde de være forsiktig.

Jeg må for øvrig si at jeg har inntrykk av at det er en utbredt "sport" blant barnehageansatte å baktale foreldre .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 21:32   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg kan ikke se at noen har har dømt noen ut i fra deres behov for plass. Jeg har delt noen av mine erfaringer, og ser ikke noe galt i det. Jeg har erfart at det kan være sårt og vanskelig for noen barn.

Barn er ofte ganske lik oss voksne. Om vi jobber sammen med et fast team over tid i vårt yrke, som fungerer veldig bra - så vet vi jo at om 90% av det teamet blir borte, og man får inn noen man ikke har samarbeidet med før, så BLIR det annerledes, og ofte på en negativ måte. Men noen takler dette bedre enn andre, sånn er det med barn og.

Barn har som oftes faste lekekamerater og venner, og om ingen av de er sammen med de, kanskje flere dager, så blir barnas hverdag også litt annerledes, samme hvor mye vi personalet jobber for å få det til å bli en koselig dag.

Sånn ER det bare. Det handler ikke om at vi absolutt VIL stenge i jula.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 21:46   #20
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

I vår barnehage måtte vi svare på om vi skulle ha barna der, i uke 51, 52 og første del av uke 1. De har ikke åpent på julaften og nyttårsaften.

Nå fikk vi heldigvis en fin juleturnus, og ungene kan være hjemme hele romjulen.
Vi er prisgitt snille sjefer som setter opp juleturnus og gir oss fri, i utgangspunktet hadde vi jobb hele romjulen, juaften kveld og nyttårsaften inkl.

Jeg hadde kanskje ikke blitt fornærmet, men jeg hadde ikke likt det.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.