Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen verre? En søring bekjenner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-07, 15:03   #81
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen verre? En søring bekjenner

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hehe, jeg reagerer vel mest på at du nå plutselig likestiller "nord for Lillehammer" med Nord-Norge.

He he.
Da jeg fremdeles bodde på Østlandet, hadde jeg besøk av to av mine søsken, og vi gikk på pub og kom i prat med en festlig type som ble i fyr og flamme da han hørte at vi var nordfra.
Han hadde nemlig jobbet nordpå et år: På Geilo!

Gammel 16-12-07, 15:07   #82
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har ikke vært lenger nord enn Trondheim. Jeg må innrømme at jeg ikke har så stor interesse av Norge som ferieland, så det er ganske utenkelig for meg å reise noe sted her uten å besøke noen eller skulle noe spesielt der. Det betyr ikke at jeg ikke kan finne noe interessant der, men ikke interessant nok til at jeg vil bruke penger på bare det.

Jammen, Glitter, du som er musikkinteressert burde da finne plenty å interessere deg for her oppe, bl.a dette:www.midnattsrocken.no

Og Buktafestivalen i Tromsø, og Vikafestivalen i Mo i Rana, og Varangerfestivalen i Kirkenes, og og og...

Gammel 16-12-07, 16:11   #83
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

He he.
Da jeg fremdeles bodde på Østlandet, hadde jeg besøk av to av mine søsken, og vi gikk på pub og kom i prat med en festlig type som ble i fyr og flamme da han hørte at vi var nordfra.
Han hadde nemlig jobbet nordpå et år: På Geilo!

En dag i lunsjen på jobb satt vi og snakket om Norge på kryss og tvers. Så skulle ei dame (fra Oslo) absolutt vise oss hvor Trondheim ca lå, på et kart. Dama pekte ca på Bodø.

Jeg synes forøvrig man er litt "fattig" når man ikke kjenner sitt fedreland bedre. Norge nord for Sinsenkrysset har heldigvis mye flott og vise frem. Hurtigruta kan absolutt anbefales for de som helst vil se flere plasser på kort tid.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 17:19   #84
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jammen, Glitter, du som er musikkinteressert burde da finne plenty å interessere deg for her oppe, bl.a dette:www.midnattsrocken.no

Og Buktafestivalen i Tromsø, og Vikafestivalen i Mo i Rana, og Varangerfestivalen i Kirkenes, og og og...

Det er nok et musikkarrangement som drar meg nordover, by:larm f. eks, jeg var i barselpermisjon sist de var i nord tror jeg. Ellers er det et problem at mange av banda som spiller på festivaler i nord spiller på østlandet også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 17:40   #85
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke glem Parkenfestivalen i Bodø da.

www.parkenfestivalen.no

Gammel 16-12-07, 17:49   #86
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg antar at dere nordfra som synes det er skandaløst at noen ikke har sett Nord-Norge, er lommekjent på Sørlandet..?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 20:57   #87
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg antar at dere nordfra som synes det er skandaløst at noen ikke har sett Nord-Norge, er lommekjent på Sørlandet..?

Jeg svarer selv om jeg bare synes det er trist, og ikke skandaløst;

Jeg har vært både på Lindesnes og på Nordkapp - og mange steder mellom . Vi reiste mye i Nord Norge med familien før jeg flyttet hjemmefra, og da jeg skulle studere flyttet jeg til Bergen, hvor jeg fikk reist og sett litt av Vestlandet. Jeg var over 20 før jeg var på Sørlandet første gangen, men nå har svigers hytte der, og vi har vært der regelmessig. Da sørger vi også for å få sett byene og områdene rundt. Den delen av Norge jeg føler jeg kjenner minst er den på midten, og det har jeg tenkt å gjøre noe med når barna blir større og er klare for bilferier.

Lommekjent er jeg svært få steder, men jeg begynner å føle at jeg har god oversikt over landet jeg bor i

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 21:11   #88
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Sørlandet" er en ganske mye mindre bit av Norge enn "Nord-Norge". (Særlig dersom man regner alt nord for Lillehammer som "Nord-Norge". ) Og lommekjent er jeg ikke andre steder enn i de tre byene jeg har bodd i (og knapt nok der, i grunnen). Men jeg har vært på Sørlandet et par ganger, selv om jeg ikke har vært på alle stedene langs det kyststrekket. Derimot har jeg altså ikke vært i Bergen - ikke i Hordaland i det hele tatt, faktisk, og heller ikke i Sogn og Fjordane eller Møre og Romsdal, tror jeg. Men resten av fylkene har jeg vært i, om så bare kjørt gjennom.

Gammel 16-12-07, 21:18   #89
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er nok et musikkarrangement som drar meg nordover

Riddu riddu! Jeg har ikke vært der, men de som har sier det er kjempegøy. Skal visst være fint for unger også.

Gammel 16-12-07, 21:20   #90
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Sørlandet" er en ganske mye mindre bit av Norge enn "Nord-Norge".

OK, tenk i befolkningstall, da, og sleng med Rogaland, så blir Sørlandet nesten 50 % større.

Jeg har for øvrig vært i alle fylker, om man regner med en mellomlanding i Tromsø.

Gammel 16-12-07, 21:23   #91
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, tenk i befolkningstall, da, og sleng med Rogaland, så blir Sørlandet nesten 50 % større.

Jo jo. Men det er vel ikke primært befolkningen som er det store trekkplasteret? (I alle fall ikke på Sørlandet. )

(Det er jo ellers forskjell på å si "hva, er du ikke lommekjent i Lofoten, er du fullstendig idiot?!?" og å si "hva, har du ikke vært nord for Trondheim, da har du jammen gått glipp av mye". Og noen ganger sier man det ene mens samtalepartneren hører det andre. Men slik er det jo.)

Gammel 16-12-07, 21:24   #92
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jo jo. Men det er vel ikke primært befolkningen som er det store trekkplasteret? (I alle fall ikke på Sørlandet. )

Hæ, disser du samene?

Gammel 16-12-07, 21:25   #93
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Hæ, disser du samene?

Bare når jeg er sørpå. Hjemme tør jeg ikke.

Gammel 16-12-07, 21:27   #94
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenketenke. Jeg tror faktisk jeg har vært i alle fylkene i landet. Også Svalbard i tillegg. Dét er verdt pengene (for miljøsvinet Scarlett som var på scootertur i 5 dager).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 21:42   #95
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lommekjent er jeg definitivt ikke. Sørlandet er den eneste landsdelen jeg ikke har bodd i, men jeg har vært innom de fleste byene på Sørlandet i alle fall én gang, og jeg har vært i Arendal og Kristiansand flere ganger. Jeg mener bestemt at jeg har vært innom alle fylkene i (fastlands-)Norge, men jeg har aldri vært på Svalbard, og jeg trenger ikke verken bilder eller forsikringer for å vite at jeg har gått glipp av noe flott der (enn så lange).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 21:55   #96
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært i Bergen. Og det er litt trist, men ikke så veldig, for jeg regner med at det er ganske lett å fikse.

Det har faktisk ikke jeg heller. Det er nesten litt pinlig i grunnen.

Som jentungen besøkte jeg Sandnessjøen og siden vi hadde reist langt og lengre enn langt nordover fra Trondheim trodde jeg virkelig jeg hadde vært langt nordpå helt til jeg så på et kart at Sandnessjøen ligger omtrent halvveis mellom Lindesnes og Nordkapp.

Seinere har jeg besøkt Tromsø to ganger, men jeg har ennå til gode å dra lenger nord enn det. Svalbard skal jeg definitivt besøke.

Det Nord-Norge har å tilby, utenom naturen og alt det andre folk har ramset opp før, er midnattssol og nordlys. Begge deler er spektakulært og spesielt synes jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 22:01   #97
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har mye slekt i Alta. Og det er så nydelig nordover at det er en fryd. For ikke å snakke om vi gjestmilde de er. Jeg elsker folk som bor nordpå De flotteste feriene vi har hatt har gått nordover. Tenk deg en sommer hvor det er lyst hele tiden. HERLIG!

Nordlys:

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 22:06   #98
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg som driver med aktiv bekjempelse av egne fordommer synes moonsoon er flink som blottlegger sine egne mangler i hovedinnlegget. Du åpner ihvertfall opp for argumenter for å ta en tur nordover også. Selv om jeg er enig i at det virker litt trist, ikke sjokkerende, at du ikke føler nordnorge har noe å tilby.

Selv er jeg trønder, men foretrekker rødvin og elektronika framfor karsk og DDE, har mange bøker i bokhylla mi og kjenner vestlandets kulturhistorie bedre enn den trønderske etter å ha studert nettopp dette i Bergen. Noe jeg forøvrig er lei meg for. Er relativt godt kjent i Nordland: Bodø/Lofoten-Tromsø. Men har reist svært lite på østlandet og sørlandet. Feier over med bil en gang i mellom.

Har også vært i Finnmark som liten, men drømmer ikke om å komme tilbake dit.

Men synes det er overraskende mange som tør innrømme sine fordommer i form av: "du er jo faktisk ganske ok, selv om du er trønder!" Eller "du som kommer fra nordnorge..." "siden du kommer fra trondheim, så kjenner du sikkert Kari fra Namsos!". Blir litt oppgitt over at det er sååå vanskelig for mange å skille Trondheim (: byen, tidligere Nidaros, med Nidarosdomen, Ringve museum og Trondheimsolistene, også Rosenborg da.) fra Trøndelag: to fylker som strekker seg fra Oppland til Nordland, fra fjell til havgapet, som inkluderer Trondheim og bygdebyene rundt - med alt de har å by på av kultur av ymse slag.

Det beste vi har til felles er vel at vi er et likandes og trivelig folkeslag, med stor optimisme og en avslappet holdning til livet.

:reklame slutt:

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 22:14   #99
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler for å forklare meg litt, ettersom jeg ser at mange opplever mitt innlegg som mer alvorlig enn hva det var ment. Dette med min setning om hva Nord-Norge kunne tilby meg har blitt tatt ørlite grann ut av kontekst. Det jeg skrev var at jeg foretrakk storbyer eller varme strøk, og refererte da til at Nord-Norge verken har særlig til storbyer eller tropeklima.

Jeg får vel gjenta at jeg absolutt ikke boikotter. Anledningen har bare ikke bydd seg, og jeg har ikke prioritert feriereiser dit.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 22:36   #100
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Jeg har vært nord til Bodø

Har også vært flere ganger i Trondheim enn Oslo faktisk
Er på NM i janitsjar hvert år. Kanskje på tide og se Trondheim i sommervær også...? Det pleier å snø vannrett i mars

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.