Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er din rareste julegaveopplevelse?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-07, 06:58   #81
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?

All sympati, Maz. Jeg er et stort barn når det gjelder gaver, og det skjønte mannen ganske tidlig. I vårt tilfelle var det enklere for ham å bli flink med gaver (noe han ikke var i utgangspunktet) enn det var for meg å lære å være overbærende.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 07:58   #82
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det må ha vært den julen da jeg fikk ikke mindre enn FEM smørbrødgriller.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 08:12   #83
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

All sympati, Maz. Jeg er et stort barn når det gjelder gaver, og det skjønte mannen ganske tidlig. I vårt tilfelle var det enklere for ham å bli flink med gaver (noe han ikke var i utgangspunktet) enn det var for meg å lære å være overbærende.

Jeg trenger ikke sympati lenger. Jeg var også et stort barn mtp gaver. Men så oppdaget jeg "balle-taket" dette ga meg. Og innså at det ble langt værre når han ble krampete....

Du vet jo hva jeg fikk på forskudd i år, så jeg trenger ikke klage lenger. (bortsett at den forskudd greia gjør julaften kjedelig). Jeg er vel alene i Trondheim med slikt Skjerf/sjal så du kan kjenne meg igjenn nå.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 10:53   #84
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

En venninne gav alle venninnene sine en stein, som hun hadde tegnet på med tusj. Vi var vel ca 16 år, og steinen var type vanlig grå som hun hadde funnet i ei grøft.

Etter det sluttet vi å gi venninnegaver....

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 10:54   #85
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det er fantastisk mye bra her! Jeg minnes en tråd Myggen startet i fjor eller noe sånt, med morsomme julegaver, og jeg har aldri ledd så mye av noe jeg leser på nett før.

Gammel 21-12-07, 11:00   #86
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må innrømme at jeg syntes det var litt rart det året jeg og mannen fikk en flaske shampo. På deling. Av hans foreldre...(som har god råd, og det var ingen spøk).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 11:04   #87
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg må innrømme at jeg syntes det var litt rart det året jeg og mannen fikk en flaske shampo. På deling. Av hans foreldre...(som har god råd, og det var ingen spøk).

Var det alt?

Det rareste jeg kan komme på å ha fått, var en ekstremt knæsj lime-grønn kimono i silke, med trykk av stooore frukter på. Meg og mamma hylte av latter når vi åpnet den, den kunne ikke vært mindre meg, men det jeg husker aller best er vel bildene av oss som ler, der drøvelen min er.. tja.. noenlunde godt synlig.

Gammel 21-12-07, 11:05   #88
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Det må ha vært den julen da jeg fikk ikke mindre enn FEM smørbrødgriller.

DA ble det mye toast, tenker jeg! ; )

Gammel 21-12-07, 11:49   #89
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker godt det året bestemor blant annet gav hele familien (meg, min mann, min søster og min mor og far) hjemmestrikkede sokker. Det syntes hun var litt kjedelig så for å "pynte" litt på selve pakka hang hun på et lite kosedyr til hver og hevdet hun hadde valgt ut et kosedyr som lignet på mottakeren.
Ingen av dyra minnet spesielt om mottakeren, naturlig nok, men mannen min (som ikke hadde møtt bestemor før, han var ikke mannen min ennå den gangen) tittet litt forfjamset ned på en lodden lilla og hvit sak, type ubestemmelig rase, med mye hår og pels.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 11:58   #90
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Utrolig morsom tråd

For et par år siden fikk jeg og mannen min ei "fin" klokke av pappa. Det var en liten sak som kunne stå på bordet og den så ut som et dekk. Tror jammen meg det sto Michelin på det også jeg så det var vel ei reklameklokke sikkert. Den var skikkelig stygg og ble aldri stående fremme. Jeg tror vi fikk noe annet i tillegg, men jeg skjønner liksom ikke hvordan man kan komme på å gi bort noe sånt. Og det verste var at han i fullt alvor synes den var fin selv

Gammel 21-12-07, 12:08   #91
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

DA ble det mye toast, tenker jeg! ; )

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 12:08   #92
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette skjedde for ca 20 år siden. Faren min hadde fått en pappeske fra en forbindelse i Spania akkurat før jul, den var pakket inn i gråpapir. Han tok den med hjem og la den under juletreet. Det var jo opplagt at det var en kasse vin. Når han åpnet den på julaften så viste det seg å være postnummerkatalogene for Spania. Det hadde han visst glemt at han hadde spurt om å få en gang i oktober. Skuffelsen var meget stor.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 15:33   #93
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ada, her.

Den rareste gaven jeg har fått tror jeg må være fra svigerfar.
Det året fikk sambo bøker i en serie han leste pluss nytt turutstyr til seg selv. Jeg fikk en kasserolle.

Jeg synes ikke noe om at de gjør forskjell. Mine foreldre gjør ikke det.

Er veldig stolt av foreldrene mine for det.

Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 22:25   #94
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er "ingenting" en rar gave?

Da nr. 3 ble født seint i november, fikk han ikke julegave fra noen av besteforeldrene.

Gammel 21-12-07, 22:36   #95
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Var det alt?

Jupp, det var det hele.
Ungene fikk hvert sitt håndkle, så det var kanskje et hint?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 22:59   #96
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jupp, det var det hele.
Ungene fikk hvert sitt håndkle, så det var kanskje et hint?

Kanskje dere luktet så fælt, at de følte de måtte gi dere et kraftig hint.

Gammel 21-12-07, 23:09   #97
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Det året jeg fylte 14 fikk jeg en diger grønn trefrosk av min tante og onkel.

I tillegg fikk jeg noen utrolig lange lilla strømper med turkise snøkrystaller på.

Det merkelige er jo at dette er en tante som alltid legger mye sjel i julegavene, og pleier å treffe mottakeren veldig godt. Lurer på hvilke vibber hun fikk av meg det året.

Gammel 21-12-07, 23:32   #98
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke så mange rare gaver, men i fjor eller i forfjor fikk jeg 3 ute/inne termometere... (av min bror, svigerfar og ene broren til mannen min)
Så jeg har lært å ikke gi alle den samme "ønskelista" (hadde vel for få ting på lista kanskje?)
I år ønsker jeg digital steketermometer, men klok av skade har jeg bare sagt det til den ene

Første året jeg og mannen min var sammen fikk han skjerf av både meg og mine foreldre, og året etter fikk han enda et skjerf av mine foreldre. Han erter oss litt for det da. (litt av grunnen til at jeg noterer i "juleboka" mi for hvert år hva jeg kjøper til andre...)

Gammel 22-12-07, 10:14   #99
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker spesielt et år jeg feiret sammen med svigermor og mannens onkel.
Gavene i seg selv var ikke spesielt rare, men det så ut som om vi alle haddde tenkt i like baner hva angikk julegaveinnkjøp:

Både jeg og mannens familie er glade i god mat og drikke, så gavene oss imellom er gjerne deretter.
Mannen og jeg fikk av svigermor en svær, tung pakke, og det viste seg å inneholde en kjempeflott wokpanne.
Samme type wokpanne, faktisk, som vi hadde kjøpt til mannens andre onkel.
Senere pakket svigermor ut et nydelig servise, gitt av den onkelen vi feiret med - og hun ble litt rar i ansiktet, men takket pent og så ut som om hun skulle knekke sammen i latter.
Grunnen skjønte vi da onkel pakket ut sin gave fra min svigermor: Nøyaktig samme servise.
Han på sin side hadde gitt oss et knivsett og to flotte shotglass - og latteren sto i taket da han pakket ut gaven fra oss og fant makne glass i sin pakke.
Snakk om samkjørt familie!

Gammel 22-12-07, 14:33   #100
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Enhjørning:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.