Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Unge mødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-07, 23:15   #81
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge mødre

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Jo det er ganske trist egentlig, men veldig veldig godt å se ansiktsuttryk når folk får vite at jeg faktisk har tatt utdannelse med barn. Skulle tro det var verdens største mirakel etter hva noen får seg til å si.

No veit ikkje eg kva du har fått høyre, men er det mogleg at noko er sagt som kompliment? At folk er oppriktig overraska og glade på dine vegne over at det har gått bra?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 23:18   #82
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo det er ganske trist egentlig, men veldig veldig godt å se ansiktsuttryk når folk får vite at jeg faktisk har tatt utdannelse med barn. Skulle tro det var verdens største mirakel etter hva noen får seg til å si.

Åh, jeg trodde jo at du var ferdig med utdannelse og godt plassert i god jobb da du fikk ditt første barn, etter hva du har skrevet her før? Så du var like shabby som resten av oss unge mødre da du fikk førstemann, altså?

Altså. Kudos til alle som fortsetter å utvikle sitt eget liv også etter å ha satt nye til verden, man gjør det da selv, , men det er ikke verdens største mirakel. En klapp på skulderen er dog på sin plass.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 23:18   #83
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Altså jeg tror Dani mener at unge mødre har dårlig rykte på seg pga alle tror dem er uten jobb og en utdannelse. Så derfor kan hun lene seg bak og senke skuldrene, for hun er ung mor og har god utdannelse og en jobb. Så da stemmer ikke rykten på henne. Eller noe sånt, Dani?

Ja veldig riktig.
Selv om jeg hadde hverken det ene eller det andre da jeg var gravid, fikk barnet og gikk i barselgruppe med mange som var dobbelt så gamle som meg. Vi hadde en kjempefin tone, og de sa aldri noe om jobb og utdannelse til meg da. Det er noe jeg har fått merke i ettertid fra folk som ikke kjenner meg.

En annen ting er at folk regner med at unge mødre ikke er sammen med barnefaren også. De får enda større sjokk når jeg sier at jeg er det, så det er nok fryktelig dårlig rykte på unge mødre rundt.

Gammel 28-12-07, 23:21   #84
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Vi kan jo leve i håpet om at dokumentaren faktisk viser et ørlite tverrsnitt av dagens unge mødre?
For det er vel liten tvil om at det er alle slags folk som får barn, de være seg 16 eller 45 når førstemann ankommer. Hvilke kvaliteter som kjennetegner en god mor er så mangt - mange er opptatt av de trygge rammene (utdannelse, jobb, stabil økonomi) andre av at moderlige kvaliteter er på plass. Personlig mener jeg begge deler er viktig, men rammene er på ingen måte absolutte krav.

TvNorge - det du snakket om på forhånd.

Jeg synes forøvrig ikke det er noen skam å slå i bordet med utdannelse og god jobb om man har det, selv om det ikke gjør deg til noen bedre mor.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 23:21   #85
Levic

Levic sin avatar

Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh, jeg trodde jo at du var ferdig med utdannelse og godt plassert i god jobb da du fikk ditt første barn, etter hva du har skrevet her før? Så du var like shabby som resten av oss unge mødre da du fikk førstemann, altså?

Altså. Kudos til alle som fortsetter å utvikle sitt eget liv også etter å ha satt nye til verden, man gjør det da selv, , men det er ikke verdens største mirakel. En klapp på skulderen er dog på sin plass.

Jepp like shabby. Så jeg har vært i begge ender.
Joda, det er vel bare folk som er glade på mine vegne, for de er over seg av begeistring. Det er like hardt å jobbe 100% med et lite barn som det er å studere 100% med et lite barn, men det tenker ikke folk på.

Gammel 28-12-07, 23:23   #86
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja veldig riktig.
Selv om jeg hadde hverken det ene eller det andre da jeg var gravid, fikk barnet og gikk i barselgruppe med mange som var dobbelt så gamle som meg. Vi hadde en kjempefin tone, og de sa aldri noe om jobb og utdannelse til meg da. Det er noe jeg har fått merke i ettertid fra folk som ikke kjenner meg.

En annen ting er at folk regner med at unge mødre ikke er sammen med barnefaren også. De får enda større sjokk når jeg sier at jeg er det, så det er nok fryktelig dårlig rykte på unge mødre rundt.

Men forstår du at det du eigentleg gjer er å trampe på "dine eigne"? Du tek avstand frå den du var då, og seier faktisk eigentleg at du var ei dårleg mor (TM) på det tidspunktet. Utdanning er vel og bra, men det gjer ikkje nokon til eit betre menneske over natta.

For øvrig så vert folk endå kjempeoverraksa over at mi lillesøster som er 12 år yngre enn meg har samme foreldre som meg (dei antek liksom at ho er frå eit anna kull), men det er då meir pinleg for dei som spør enn for mine foreldre.

Gammel 28-12-07, 23:25   #87
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg synes forøvrig ikke det er noen skam å slå i bordet med utdannelse og god jobb om man har det, selv om det ikke gjør deg til noen bedre mor.

Nei, jeg kommer til å brife som bare pokker'n selv når bacheloren er på plass, men jeg kommer ikke til å bruke det som en slags "Ser dere, det ER greit at jeg fikk barn som 20-åring!"

Ellers synes jeg at det blir for dumt å diskutere unge mødre generelt på dette nivået, siden jeg tydeligvis ikke lever opp til den forventede standarden. Man er da gift, MED barnefaren, må vite.

Gammel 28-12-07, 23:26   #88
Levic

Levic sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Men forstår du at det du eigentleg gjer er å trampe på "dine eigne"? Du tek avstand frå den du var då, og seier faktisk eigentleg at du var ei dårleg mor (TM) på det tidspunktet. Utdanning er vel og bra, men det gjer ikkje nokon til eit betre menneske over natta.

Nei, dette er en følelse jeg sitter med i ettertid som gjør at jeg kjenner det er veldig godt å kunne slå fast med at det faktisk går ann å få seg utdannelse, hus, bil, osv ved å bli mor i ung alder. Jeg hadde nok tråkket litt hardere ned dersom jeg hadde opplevd å bli sett ned på f.eks i barselgruppa. Nå er dette en følelse jeg har av at ting behøver ikke være så vanskelig for de unge som mange skal ha det til.

Gammel 28-12-07, 23:26   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jepp like shabby. Så jeg har vært i begge ender.
Joda, det er vel bare folk som er glade på mine vegne, for de er over seg av begeistring. Det er like hardt å jobbe 100% med et lite barn som det er å studere 100% med et lite barn, men det tenker ikke folk på.

Altså, jeg var noe ironisk. Ironi. I-R-O-N-I.

Shabby my ass, for å bruke en noe juvenil lingo. Man er da ung mor.

Gammel 28-12-07, 23:28   #90
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Nei, dette er en følelse jeg sitter med i ettertid som gjør at jeg kjenner det er veldig godt å kunne slå fast med at det faktisk går ann å få seg utdannelse, hus, bil, osv ved å bli mor i ung alder. Jeg hadde nok tråkket litt hardere ned dersom jeg hadde opplevd å bli sett ned på f.eks i barselgruppa. Nå er dette en følelse jeg har av at ting behøver ikke være så vanskelig for de unge som mange skal ha det til.

Men då forstår eg verkeleg ikkje kva du "skammar" deg over. Verkeleg. Eg forstår ikkje kvar shabby-omgrepet kjem inn.

Gammel 28-12-07, 23:30   #91
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg kommer til å brife som bare pokker'n selv når bacheloren er på plass.

Man er da gift, MED barnefaren, må vite.

Ditto!

Jeg lurer forresten på en ting: Ser på meg selv som ung mor, men var 26 da jeg fikk lille gubben. Er jeg kanskje ikke så ung likevel, da?
- Plutselig befant hun seg over midten av tjueåra og tok seg selv i å fnyse av de høyrøstede tenåringene på bussen.

Gammel 28-12-07, 23:32   #92
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ditto!

Jeg lurer forresten på en ting: Ser på meg selv som ung mor, men var 26 da jeg fikk lille gubben. Er jeg kanskje ikke så likevel ung da?
- Plutselig befant hun seg over midten av tjueåra og tok seg selv i å fnyse av de høyrøstede tenåringene på bussen.

I forhold til meg er du haugammel, men i forhold til gjennomsnittet er du en liten ungsau(ape). Så kan du få velge selv hvem du vil forholde deg til!

Gammel 28-12-07, 23:33   #93
Levic

Levic sin avatar

Standard

Men då forstår eg verkeleg ikkje kva du "skammar" deg over. Verkeleg. Eg forstår ikkje kvar shabby-omgrepet kjem inn.

Skammer meg over det dårlige ryktet, og at folk skjærer alle unge mødre over en kam. Det vil nok vises ganske mye "shabby" i den dokumentaren vil jeg tro, noen som har sett liknende dokumentar fra England? Det var en skikkelig brun dokumentar om to unge mødre, som satt og røykte oppi barnevognene og sov til langt på dag.

Gammel 28-12-07, 23:34   #94
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Skammer meg over det dårlige ryktet, og at folk skjærer alle unge mødre over en kam. Det vil nok vises ganske mye "shabby" i den dokumentaren vil jeg tro, noen som har sett liknende dokumentar fra England? Det var en skikkelig brun dokumentar om to unge mødre, som satt og røykte oppi barnevognene og sov til langt på dag.

Ja, den såg eg, men vil du verkeleg deg sjølv så vondt at du definerer deg sjølv ut frå ein ekstremtabloid "dokumentar"?

Sist redigert av Alfa : 28-12-07 kl 23:36. Årsak: hermeteikna var på sin plass...
Gammel 28-12-07, 23:34   #95
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så det.. Det var virkelig vondt å se på. Stakkas dem var jo bare barn selv, dem var vel rundt 14 år eller noe?

Gammel 28-12-07, 23:35   #96
Levic

Levic sin avatar

Standard

Ditto!

Jeg lurer forresten på en ting: Ser på meg selv som ung mor, men var 26 da jeg fikk lille gubben. Er jeg kanskje ikke så ung likevel, da?

Jeg syns ikke 26 er spesielt ungt, men i forhold til nåtidens "trend" så er det veldig ungt ja.

Gammel 28-12-07, 23:36   #97
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

I forhold til meg er du haugammel, men i forhold til gjennomsnittet er du en liten ungsau(ape). Så kan du få velge selv hvem du vil forholde deg til!

Jeg forholder meg til TvNorge. Som alltid. Så jeg venter i spenning på 8. januar.

Gammel 28-12-07, 23:36   #98
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ja, den såg eg, men vil du verkeleg deg sjølv så vondt at du definerer deg sjølv ut frå ein ekstremtabloid dokumentar?

Trenge nå ikke å overtolke alt hun skriver da.

Gammel 28-12-07, 23:36   #99
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg synes Dani skal våkne opp, slå seg på brystet og proklamere i viden sky at hun er en stolt, ung mor, akkurat som en del andre av oss gjør.

Gammel 28-12-07, 23:37   #100
Levic

Levic sin avatar

Standard

Ja, den såg eg, men vil du verkeleg deg sjølv så vondt at du definerer deg sjølv ut frå ein ekstremtabloid dokumentar?

Nei, jeg vet bare at andre definerer meg (ikke som person, men i gruppen ung mor) utifra en slik dokumentar, og det er himla godt å vite at jeg ikke er slik, og også vise ovenfor andre. Derfor jeg var så hardnakket på å ta utdannelse så fort som mulig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.