|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva er verst av normal fødsel og heavy omgangssjuke? | |||
Definitivt verst å føde |
![]() ![]() ![]() ![]() |
85 | 48,30% |
Definitivt verst med omgangssjuke |
76 | 43,18% |
Har aldri hatt omgangssjuke |
2 | 1,14% |
Har kun hatt KS |
13 | 7,39% |
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
En som trener
|
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?Jeg kan ikke begripe at noen synes det er verre å spy enn å føde. Skulle gjerne hatt så lette fødsler at jeg syntes det. Jeg har forøvrig også spydd under begge fødsler. Under siste fødsel, da jeg endelig fikk beskjed om at jeg kunne begynne å presse, følge jeg meg dårlig. Vent litt, sa jeg, jeg må bare spy først. Så løp begge jordmødrene og legen på tur og hentet sånne pappformer til å kaste opp i, jeg holdt på en stund med det, og så kunne jeg begynne å presse. Legen lo godt da jeg sa at dette blir ihvertfall siste gangen jeg kaster opp i dette svangerskapet (det var jo en del ganger totalt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?
![]() |
#84 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?Æsj, hvorfor leste jeg her? Ble kvalm bare ved å lese om å spy.
![]() |
#87 |
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?Jeg hater virkelig omgangssyke, men ærlig talt, mine fødsler har vært tusen ganger verre.
![]() |
![]() |
#88 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?Mine fødsler har vært langt mer behagelige enn en runde med omgangssyke. Selv mannens og storesøsters omgangssyke ville jeg byttet ut med fødsel. Hater å se/høre folk kaste opp, selv om det der og da går helt greit. Men det er kun fordi jeg må, og derfor bare kobler ut helt automatisk.
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007) Sist redigert av Majsa : 31-12-07 kl 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?Jeg foretrekker å føde fremfor å spy. Spysjuka er helt for jævlig. Spesielt fordi man ikke bare kan tenke på seg selv men prøve å vri hjernen om hvordan i all verden man skal klare å ta seg av barna på 2 og 4 år... |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?Spy er jo kjipt det, men jeg vil heller føde framfor migrene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?Dette skjønner jeg heller ikke at det går an å sammenlikne ... jeg kastet jo opp når jeg fødte også men for meg er dette to helt forskjellige virkligheter, æsj ja ekkelt å spy men å føde var jo bare VONDT!! (eller som min kollega så fint sa det, "like shitting a television")! |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Øyert
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?Jeg velger å føde foran å spy.
![]() |
#95 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?Jeg spyr ytterst sjelden. Jeg gjorde det første gang jeg fødte, og forholdsvis hyppig i de 30 (!) første ukene av andre svangerskap. Ellers er omgangssyken noe som ikke skjer hos oss. :bank i bordet:
![]() |
![]() |
#97 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?Å føde er mye mer smertefullt, spy gjør en en dag eller to så er det over og du kan skylle det ned og borte er det.
![]() |
#99 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?Jeg har spydd begge gangene jeg har født..... Og jeg sytes ekstra synd på meg selv når jeg spøy mellom veer...... Og tenkte, NEI, ikke det og! |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva er verst; spy eller føde?
Vel, i mitt tilfelle:
![]() |
|