Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er verst; spy eller føde?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er verst av normal fødsel og heavy omgangssjuke?
Definitivt verst å føde 85 48,30%
Definitivt verst med omgangssjuke 76 43,18%
Har aldri hatt omgangssjuke 2 1,14%
Har kun hatt KS 13 7,39%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-07, 12:16   #81
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Sammenligningen er fordi det faktisk er ganske mange som har uttalt at de heller vil føde enn å spy.

Jeg er en av dem.

Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 12:23   #82
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke begripe at noen synes det er verre å spy enn å føde. Skulle gjerne hatt så lette fødsler at jeg syntes det. Jeg har forøvrig også spydd under begge fødsler. Under siste fødsel, da jeg endelig fikk beskjed om at jeg kunne begynne å presse, følge jeg meg dårlig. Vent litt, sa jeg, jeg må bare spy først. Så løp begge jordmødrene og legen på tur og hentet sånne pappformer til å kaste opp i, jeg holdt på en stund med det, og så kunne jeg begynne å presse. Legen lo godt da jeg sa at dette blir ihvertfall siste gangen jeg kaster opp i dette svangerskapet (det var jo en del ganger totalt).

At resultatet er hyggeligere etter en fødsel er jo helt innlysende, det er vel selve opplevelsen vi diskuterer.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 13:38   #83
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Jeg leter dypt etter forståelse for at det skal være verre å spy enn å føde. *leter, men finner ikke det jeg leter etter*

Jeg må anta at jeg enten har veldig lettet omgangssyker, eller bare har hatt en svært hard fødsel. Eller kanskje begge deler.

Gammel 31-12-07, 13:39   #84
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Æsj, hvorfor leste jeg her? Ble kvalm bare ved å lese om å spy.

Gammel 31-12-07, 13:53   #85
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Verst å spy! Hater å spy!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 19:31   #86
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er verst å føde, uten tvil!

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 21:23   #87
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hater virkelig omgangssyke, men ærlig talt, mine fødsler har vært tusen ganger verre.
Kjenner jeg er litt misunnelig på dem som har hatt helt greie fødsler.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 21:29   #88
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Mine fødsler har vært langt mer behagelige enn en runde med omgangssyke. Selv mannens og storesøsters omgangssyke ville jeg byttet ut med fødsel. Hater å se/høre folk kaste opp, selv om det der og da går helt greit. Men det er kun fordi jeg må, og derfor bare kobler ut helt automatisk.

Sist redigert av Majsa : 31-12-07 kl 21:36.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 21:34   #89
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Føde...omgangssyke går raskt over her

Gammel 31-12-07, 22:05   #90
Tine
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2007
Tine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg foretrekker å føde fremfor å spy. Spysjuka er helt for jævlig. Spesielt fordi man ikke bare kan tenke på seg selv men prøve å vri hjernen om hvordan i all verden man skal klare å ta seg av barna på 2 og 4 år...

Litt avsporing: Jeg tilhører klubben som spyr når jeg føder. Vet dere hvorfor noen gjør det? Er det pga. smertene?

Tine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 23:23   #91
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spy er jo kjipt det, men jeg vil heller føde framfor migrene!

Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 00:35   #92
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Dette skjønner jeg heller ikke at det går an å sammenlikne ... jeg kastet jo opp når jeg fødte også men for meg er dette to helt forskjellige virkligheter, æsj ja ekkelt å spy men å føde var jo bare VONDT!! (eller som min kollega så fint sa det, "like shitting a television")!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 10:50   #93
Kosmokula
Øyert

Kosmokula sin avatar

Hvor: Trondheim
Kosmokula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg velger å føde foran å spy.
Det er så grusomt å ha den forferdelige spyfølelsen i kroppen - helt til man får det opp da, da føles det mye bedre...

Gammel 01-01-08, 11:26   #94
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Hva med oss som spyr når vi føder?

Nemlig.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 12:54   #95
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spyr ytterst sjelden. Jeg gjorde det første gang jeg fødte, og forholdsvis hyppig i de 30 (!) første ukene av andre svangerskap. Ellers er omgangssyken noe som ikke skjer hos oss. :bank i bordet:

Jeg har hatt en hard og en normal fødsel. Jeg vil si at det er veldig, veldig mye verre å føde.

Gammel 01-01-08, 13:18   #96
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føde er mye, mye verre, selv om omgangssyke er skrekkelig det også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 13:44   #97
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Å føde er mye mer smertefullt, spy gjør en en dag eller to så er det over og du kan skylle det ned og borte er det.
Men det du får ut når du føder blir du sittende med resten av ditt liv.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 13:46   #98
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Hva med oss som spyr når vi føder?

Å spy og føde er definitivt verst. :tar heller 12 timers omgangssyke enn 24 timers spyfødsel:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:50   #99
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spydd begge gangene jeg har født..... Og jeg sytes ekstra synd på meg selv når jeg spøy mellom veer...... Og tenkte, NEI, ikke det og!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:52   #100
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Jeg leter dypt etter forståelse for at det skal være verre å spy enn å føde. *leter, men finner ikke det jeg leter etter*

Jeg må anta at jeg enten har veldig lettet omgangssyker, eller bare har hatt en svært hard fødsel. Eller kanskje begge deler.

Vel, i mitt tilfelle:

Fødsel unnagjort på 1,5 timer, verdens nydeligste lille tulle i armene etterpå og en ubeskrivelig glede som har vart i over 4 år nå.

Jeg synes det var mye mer behagelig enn 4 dager med spye og diarè uten noen som helst "belønning" etterpå, bare slapphet og uvelhet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.