Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva legger dere i begrepet "besserwisser"?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-08, 14:15   #81
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger dere i begrepet "besserwisser"?

Jeg tror jeg kjenner bina.

:B-B-B:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 14:23   #82
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bina: Det er klart det finnes mange sånne tilfeller av "overdreven hjelp". (Men løken ble sikkert bra, da. )

Gammel 09-01-08, 15:14   #83
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva legger dere i begrepet "besservisser"?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Bortsett fra at jeg ER særdeles intelligent, selvsagt.

Helt sikkert .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 18:46   #84
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

En besservisser er etter min mening som vet tror han/hun vet alt uten å egentlig vite hva han/hun snakker om. Også personer som har hvert "overalt" og opplevd "alt" uten at dette egentlig er fakta går inn under begrepet.

Signerer denne jeg, for dette er hva jeg legger i begrepet også.

Gammel 10-01-08, 10:26   #85
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bina: Det er klart det finnes mange sånne tilfeller av "overdreven hjelp". (Men løken ble sikkert bra, da. )

Klart løken blir bra! Det er jo mitt ekspertise-felt! Og så står han der og hakker tafatt.... joda, jeg fikk så hatten passa etterpå.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 10:26   #86
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg kjenner bina.

:B-B-B:

BØ! Vart du skræmt no?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 12:17   #87
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Er det bare jeg som syns Trond Viggo er døll, utgått på dato og ikke minst oppbrukt som en gammel kondom?

Virkelig utgått på dato!!! Person-karakteristikkene er utgått på dato og RL-Trond-Viggo er nesten enda mer utgått på dato!

Grøss!

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 13:02   #88
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

For meg er en besserwisser en person som alltid mener å vite best, og som gir høyt og tydelig uttrykk for det. Besserwisseren elsker å korrigere andre på en nedlatende, tørr og kjedelig måte. Det er en klart nedsettende betegnelse i mine ører. De fleste besserwissere er gjerne ikke så altfor smarte heller, de bare tror det sjøl. Folk som faktisk vet bedre enn de fleste, er ofte intelligente nok til å holde en mer beskjeden og spiselig profil.

Her sier du det

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 15:46   #89
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Besserwisser.
Det tror jeg er en tysk hunderase.

På norsk heter den "Bissevovven", tror jeg.....

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 01:00   #90
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Besserwisser.
Det tror jeg er en tysk hunderase.

På norsk heter den "Bissevovven", tror jeg.....

Jepp, og den ser sånn ut:

Gammel 11-01-08, 01:06   #91
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Så fekk du lurt inn biletet av hundane dine her også Line*, bra gjort.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 01:08   #92
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg laget like godt en egen tråd.

(Bildekritikk I)

Gammel 11-01-08, 01:10   #93
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Eg såg det der fyrst.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 01:11   #94
Line*
Expired

Standard

Også sa du ikke noe?

Gammel 11-01-08, 01:11   #95
Line*
Expired

Standard

Ikke på nynorsk engang?

Gammel 11-01-08, 15:40   #96
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg satt forresten på bordet ved siden av to utmerkede eksemplar av besserwisserarten i dag. De var 65-70 år, StauteHviteMannfolkTM og visste det beste om alt. Særlig om politikk og Innvandring. Det gjaldt bare å sende dem hjem igjen, med norskfødte unger og barnebarn og alt, og Hjelpe Dem Der De Er. igjen

Jeg sier som Radio Jalla: - Vi er i Tøyengata! Hjelp, hjelp!

- No. 4 -
Gammel 11-01-08, 15:42   #97
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg satt forresten på bordet ved siden av to utmerkede eksemplar av besserwisserarten i dag. De var 65-70 år, StauteHviteMannfolkTM og visste det beste om alt. Særlig om politikk og Innvandring. Det gjaldt bare å sende dem hjem igjen, med norskfødte unger og barnebarn og alt, og Hjelpe Dem Der De Er. igjen

Jeg sier som Radio Jalla: - Vi er i Tøyengata! Hjelp, hjelp!

Det er så godt når man får høre Sannheten fra sånne flotte, oppegående mennesker!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 15:49   #98
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ikke sant? Særlig rørende er det å høre slike uttalelser fra De Som Bygde Landet og Har Opplevd Krigen.

- No. 4 -
Gammel 11-01-08, 16:04   #99
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jepp, og den ser sånn ut:

Den så jo skikkelig skummel ut

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 17:14   #100
Line*
Expired

Standard

Ja, den gjør.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.