Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken julebrus er best?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-06, 10:10   #81
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken julebrus er best?

Hva med julmust da? For de som ikke har hørt om det, er det svenskenes versjon av julebrus. Det smaker som en blanding av ingefærøl og doven cola. Helt grusomt spør du meg, men sambo heller nedpå som bare det. Noen flere som liker det?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 10:16   #82
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Hva med julmust da? For de som ikke har hørt om det, er det svenskenes versjon av julebrus. Det smaker som en blanding av ingefærøl og doven cola. Helt grusomt spør du meg, men sambo heller nedpå som bare det. Noen flere som liker det?

Har aldri smakt det, og ut fra din beskrivelse, er det en ting jeg heller aldri kommer til å smake på!

Gammel 26-10-06, 10:19   #83
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Har aldri smakt det, og ut fra din beskrivelse, er det en ting jeg heller aldri kommer til å smake på!

Pyse!

Gammel 26-10-06, 10:29   #84
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det ER jo selve julebrusen! Da har du gått glipp av noe. Løp og kjøp!

Hvor skal jeg løpe da? Den finnes jo ikke her.

Gammel 26-10-06, 10:30   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drikker virkelig voksne mennesker julebrus? På alvor?

Eller har dere rottet dere sammen for å lure meg nå?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 10:31   #86
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nei, det er heeelt sant, kors på halsen.
Vi spiser tilogmed Seigmenn!

Gammel 26-10-06, 10:32   #87
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Standard

Selvfølgelig drikker vi julebrus. Hvorfor tror du ellers vi går rundt og gleder oss til jul?

Gammel 26-10-06, 10:34   #88
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Selvfølgelig drikker vi julebrus. Hvorfor tror du ellers vi går rundt og gleder oss til jul?

Gaver?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 10:42   #89
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Standard

Gaver?

Syns det blir så overflatisk å bare glede seg til jul pga gavene. Så derfor velger jeg å rangere julebrusen på toppen, deretter kakemenn og så gavene på 3. plass. Føles mye bedre på den måten.

Gammel 26-10-06, 11:21   #90
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Jeg vet ikke hva den heter, men den er fra Tr.heim, er brun og på glassflaske. Den er god, den!

EC DAHLS JULEBRUS!!

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 15:44   #91
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

EC DAHLS JULEBRUS!!

Den er bestest!

Gammel 26-10-06, 15:53   #92
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes å huske at juleøl ble omdefinert som julebrus å unngå forbudet mot alkoholreklame. SÅ julebrusen skkal være brun.

Gammel 26-10-06, 16:45   #93
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det ER jo selve julebrusen! Da har du gått glipp av noe. Løp og kjøp!

de andre er jo bare eventyrbrus. Trio sin orange er overlegen.

Gammel 26-10-06, 17:26   #94
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Synes julebrus er noe ordentlig søtt skvip....-da holder jeg meg heller til Pepsi max og juleøl

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 17:31   #95
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Synes julebrus er noe ordentlig søtt skvip....-da holder jeg meg heller til Pepsi max og juleøl

xmasprty står allerede i butikkene og roooooper etter meg. *er-standhaftig-og-venter-til-desember*

Gammel 26-10-06, 17:33   #96
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Kos deg masse i desember, da Det skal jeg også

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

xmasprty står allerede i butikkene og roooooper etter meg. *er-standhaftig-og-venter-til-desember*

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 20:14   #97
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvor skal jeg løpe da? Den finnes jo ikke her.

Julegaveønske?

Gammel 26-10-06, 20:23   #98
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker Dahls sin, men bøtter innpå med Ringnes sin også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:43   #99
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Dahls brune julebrus er best!

I fjor fant jeg Dahls i 1, litersflasker på en Menybutikk her på Sunnmøre. Sjefen viste seg å være en trønder som hadde "spesialimportert" brusen til sin butikk. Han ble så begeistret over at jeg kommenterte min lykke over å ha funnet min barndoms julebrus at jeg fikk tilbud om å kjøpe noen glassflasker også. De hadde han gjemt på kontoret sitt og ble bare solgt til spesielt utvalgte.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:44   #100
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den røde julebrusen er kjip! - sukkerskvip, men EC Dahls julebrus på glassflaske er saker det! (ikke før 1.desember vel og merke) Den brune fra hamar er også brukandes, men smaker mye mindre enn EC Dahls.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.