|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du blitt utsatt for hersketeknikker basert på kjønn, i arbeidslivet? | |||
Nei, aldri |
![]() ![]() ![]() ![]() |
33 | 33,00% |
Ikke nevneverdig |
28 | 28,00% |
Før, men ikke nå lenger |
24 | 24,00% |
Ja, rett som det er |
15 | 15,00% |
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?ikke nevneverdig, heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
This is normal!
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?
Jeg mener at jeg møter folk med åpenhet, har både humor og selvironi og blir ikke lett fornærmet, men jeg ser ikke humoren i at noen behandler meg nedlatende fordi jeg er kvinne. Tvert i mot mener jeg det er grunn til å reagere på en klar og tydelig måte når slikt skjer, slik at mine døtre slipper å måtte oppleve slik i skole- eller jobbsammenheng. Og verden går heldigvis framover på dette feltet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Ustabil
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?
Var nå ikke helt sånn jeg mente det, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Haha, jeg vil si at de fleste som har møtt meg vil karakterisere meg som åpen, blid, masse humor og en god porsjon selvironi. Jeg er vel så langt man kommer fra en gretten selvhøytidlig kjerring som tar alt ille opp, som man kan komme. Jeg er heller ikke en lettvekter-bimbo som utstråler kom-og-ta-meg.
![]() |
#85 |
Epikur
|
Ja, klart det er. Ingen mannlig diplomstudent ville noensinne bli tatt for å være sekretær, ville han vel? Og ingen ville kommet på å spørre en ung mann om å lage kaffe, booke flybilletter eller løpe ærend? Det er jo fordi de er damer, at man øyeblikkelig antar de er sekretærer, at de ikke har noe annet vettugt der å bestille?
![]() |
#86 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du synest ikkje slike formuleringar er i overkant nedlatande? Det du eigentleg seier her er jo at dei som omtalar seg som forskjellsbehandla på grunn av kjønn eigentleg berre er for dumme til å innsjå at andre er betre kvalifiserte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Ustabil
|
Nei, Alfa. Jeg sier bare at det finnes situasjoner som er åpenbart og objektivt trakassering, og det finnes situasjoner som ikke er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Ustabil
|
Men TRAKASSERING, Mim, er ikke det litt mer enn å gjøre feil antagelser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
This is normal!
|
Når det skjer gjentatte ganger, er det trakassering i min verden i hvert fall... |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Bina: jeg anser meg ikke for å være trakassert når noen feilaktig tar meg for å være sekretær. Jeg er helt enig med deg at det ikke går inn i definisjonen. Derimot anser jeg meg for å være forkjellsbehandlet, all den jeg aldri hører om gutter eller menn som blir utsatt for den samme feiltolkningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Dukkar plutseleg opp ...
Eg kjenner at eg vert veldig nysgjerrig på kva du definerer som situasjonar som er- og ikkje er åpenbar og objektiv trakassering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Ustabil
|
Så du leste ikke hele det første innlegget mitt, altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Ustabil
|
Nei, det var i grunnen det jeg også ville fram til. Forskjellsbehandling kan man gjerne kalle det, men kall det ikke trakassering. Det syns jeg er å skyte spurv med kanoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Dukkar plutseleg opp ...
Jau, men ut frå gjennomgangstonen i innleggga dine så verkar det som om du meiner at puppetafsing og voldstektsforsøk er det einaste som kan kvalifisere til å bli omtala som trakassering på grunn av kjønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Mye mer tidligere, men det hender fremdeles.
![]() |
#96 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Siden den må være regnet delvis på meg, så velger jeg å svare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Ustabil
|
Jaha. Så når du ba om eksempler, så mente du...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Dukkar plutseleg opp ...
Heilt einig med Blå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Dukkar plutseleg opp ...
Så håpte eg at du kunne komme med andre, litt mindre sjølvsagte døme, men det kunne du visst ikkje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Ustabil
|
Takk for tilliten. Ut i fra definisjonen på trakassering i denne tråden trakasserte du nettopp meg. Bare så det er sagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|