Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tid og rutiner om morgenen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 21:24   #81
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tid og rutiner om morgenen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er jo brått en halv time ekstra om vi skal spise frokost her.

Ja, herregud. Toer´n her kan finne på å sitte en time, han. Ener´n er noe kjappere, men en halvtime er liksom minimum.

Har jeg tidligvakt, så er jeg oppe 05:30, vekker gutta 06:05, og så steller jeg og mannen en unge hver. Så hives de i bilen ca 06:30 og vi kjører den 7 minutter lange veien til bhg. Da er begge ungene levert på hver sin avdeling, og jeg er klar på jobb (på en tredje avdeling) til klokka 7. Mellomvakt gir samme skjema, bare forskjøvet med en time. Gutta spiser frokost i bhg på tidlig- og mellomvakt.
Seinvakt er en helt annen dans. Da begynner jeg ikke før 10, og frokosten spises hjemme. Til tross for at vi da har god tid, blir det gjerne litt stress. Frokosten er tidstyven.
Jeg er veldig heldig som har gutta med meg på jobben (og mannen er altfor heldig som slipper alt som har med levering og henting i barnehage å gjøre. ).

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:31   #82
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Poden må vanligvis vekkes, rimelig motvillig, sånn i syv-/halv åtte-tiden. På hverdager, altså. I helgene spretter han gjerne glad og fornøyd opp før halv syv.

En lørdag for et par måneder siden så sov og sov storebror. Da han våknet så proklamerte han: "Jeg har jo sovet KJEMPELENGE i dag! Det var fordi jeg hadde glemt at det var lørdag! Jeg trodde det var torsdag!!"

Vi vekker ikke barna, nei, men det er fordi det fortsatt er permisjon her i huset.

Når høsten kommer blir det nok vekking, ja.

Gammel 09-02-08, 00:06   #83
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Storesøster har alltid vært en morgenfugl, så når hun våkner kl 07:30

Måtte bare litt av denne
Lillegutt er morgenfugl - han står gjerne opp 05:30 han. 07:30 ville vært laaaangt på dag for oss

0530:lillegutt våkner, kommer inn i min seng og leker litt, leser litt, prater litt, døser litt. Hvis han ikke vil det går vi og titter litt på tv eller han leker litt mens jeg våkner med en kaffekopp.
0700: jeg drar meg ut av senga/vi setter igang morgenstellet og lillegutt går i dusjen mens jeg steller og kler meg
0720: lillegutt spiser frokost mens jeg pakker alt som er lagt klart på kjøkkenet. Tannpuss+medisiner.
0735: ut av døra
0755: ferdiglevert i barnehagen
0815: sitter på toget - 45 min reise
0905: inn døra på jobb

Jeg bruker 2 timer og litt fra vi står opp til jeg er på jobb, inklusive 1 time og 15min reisevei. (litt mer hvis jeg kjører bil). Men jeg har ett barn og han er grei om morgenene.
Jeg spiser min frokostmatpakke+ svær kopp med kaffe i bilen på vei til toget- det sparer meg for mye tid om morgenen Jeg pleier også å duppe litt på toget.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 11:13   #84
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke at unger som våkner 7.30 er morgenfugler, de har jo sovet lenge. Vi synes at vi har sovet lenge dersom ungene sover lengre enn kl 6. (og det er sjelden)

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 11:30   #85
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Unger som våkner 07.30 er ikke morgenfugler. I alle fall ikke i min verden.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 11:37   #86
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Lillegutt våkner alt fra kl.05.30-kl.07.00. Vi står opp rundt kl.7. Dusjer, ordner oss, ordner ungene og ungene spiser frokost foran tv'n mens vi lager middagen og smører matpakke. Vi er ute av huset ca.07.45-07.55 og leverer i bhg. Jeg er på jobb mellom kl.8.15 og 8.30. Føler at det går veldig greit, selv om det er litt stress de dagene lillegutt ikke vil ha på seg klær eller spise frokost.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 10:52   #87
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg er målløs over hvor kjappe en del av dere er om morgenen. Her i huset er vi oppe kl 6, min mann leverer gutten i barnehagen 8.30 og han er da på jobb kl 9. Da samarbeider vi, hvor jeg bl a har ansvaret for å finne frem klær til guttungen kvelden i forveien. Vi må da være sjeldent talentløse om morgenen.

Neida, akkurat som hos oss.
Jeg liker å somle om morgenen, og de få gangene sønnen min sover lengre enn til kl. 6 får vi plutselig dårlig tid.

Gammel 11-02-08, 15:15   #88
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk for mange gode svar. Etter å ha sett litt mer på rutinene ser jeg at å vekke ungene og å spise er det som stjeler tiden. I tillegg bruker storesøster mye tid på hår, påkledning etc og bli pottesur av å bli gjort oppmerksom på at vi har det travelt.
Vi dusjer kvelden før og hår og sminke er ganske fort gjort.

Etter at hun begynte på skolen må vi spise hjemme for det er ingen mat før kl. 11 på skolen. Det er litt lenge å vente.

Gammel 11-02-08, 21:18   #89
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tid og rutiner om morgenen ?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Alt som kan gjøres kvelden før må gjøres da!

Bruker ca en time fra ungene våkner til vi er ute av døren. Jeg står opp lenge før ungene sånn jeg kun har meg å tenke på, godt å være ferdig før de er oppe. Konttene spiser frokost i barnehagen.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 21:24   #90
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil også ha 07,30 morgenfugler her!

Gammel 11-02-08, 22:17   #91
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker 1 time. Klokka ringer 6.30 og 7.30 går vi ut døren.

Mannen dusjer selv og kler på unger. Jeg lager frokostmatpakker til ungene og matpakke til meg selv. Deretter spiser jeg frokost. Det er bare jeg som spiser frokost hjemme.

Jeg sparer litt tid med de små påleggspakkene som finnes. Ungene har småtuber med kaviar, leverposter og makrell i tomat med seg til frokosten i barnehagen.

Neste år begynner eldste på skolen. Da må han kanskje spise frokost hjemme? Eller spiser unger på SFO kanskje?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.