Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sykkelvogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-09, 20:40   #1
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sykkelvogn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det ikke fryktelig tungt å sykle med slike vogner? Jeg har lyst på en etterhvert, men nå ser jeg for meg at det er et mareritt å sykle med to barn i en slik?

Vi syklet 20 mil i sommer (fordelt på 4 etapper med flere dagers pause i mellom - halve Kystriksveien). Jeg hadde denne vognen med begge jentene oppi, mannen hadde en sykkelvogn fra XXL med all bagasjen og det gikk overraskende bra. Ingen av oss er noe særlig trente, så det ble litt tungt oppover, men ellers gikk det bra. Har ellers brukt den på småturer i Osloområdet og er superfornøyd. Pulken har vi bare brukt en gang, så den skal tas i bruk til påske.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:41   #2
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for tipset om oppgradering av setet (får ikke prikket) , det er nå underveis i posten sammen med en ny meie til pulken og en ny pulkdel.

Gammel 28-02-09, 22:34   #3
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Har også bestilt ekstra sete. Topp service fra dem!

Når det gjelder Helårs Sport, tror jeg det bare er det joggehjulet som blir med. Vi har ikke savnet et slikt hjul,- enda i allefall.

Gammel 01-03-09, 02:19   #4
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Har også bestilt ekstra sete. Topp service fra dem!

Når det gjelder Helårs Sport, tror jeg det bare er det joggehjulet som blir med. Vi har ikke savnet et slikt hjul,- enda i allefall.

Vi fikk jo helårs sport fordi de ikke hadde vanlig helårs inne. Har aldri brukt joggehjulet, men har sett en del som bruker det vinterstid på vogna. Er nok lettere å komme seg frem i snøen hvis man benytter den som vogn.

Gammel 01-03-09, 05:00   #5
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror de har blitt strengere med rabatter, dessverre. Men det er jo lov å prøve!

Jeg har forresten kjøpt den nye trekkselen, med årets oppgradering med fjæring i draget; to tykke gummistrikker og karabinkroker som skjøtes på plaststengene og festes i metallringer på selen. Virket overraskende bra på pulken. :fornøyd:

Jeg synes det er tyngre med to barn i pulken enn med to barn i skkelvogn, bare så det er sagt. Hvis jeg har to barn i pulken er erfaringen min at man bør pakke minst mulig bagasje i pulken i tillegg... Da er det letttere med en sekk på ryggen. Jeg testa ut litt ifjor i ifht hvor bagasjen føltes lettest ut, og endte opp med min egen konklusjon på at det bør fordeles med omhu sekk på ryggen/i pulken.

Ellers må jeg bare si til alle dere som ikke har fått bestemt dere om dere skal kjøpe eller ikke; jeg elsker vidundervogna! :løp og kjøp!:

Gammel 03-03-09, 03:20   #6
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ehem... Jeg har et tips til hvordan få rabatt likevel... Kan ikke love noe altså, bare et forslag... Hvis man bestiller 2 pakker og argumenterer med at man vil ha en i syden i ferieleiligheten sin og en hjemme her til lands, så kan det jo hende man får noen prosenter? :Überkreativ:
Og så tror jeg ikke de har vanlig helårs inne nå, bare helårs sport og er man heldig kan det hende man får helårs sport til samme pris som helårs. (Har jeg hørt av noen som bestilte før helgen)

Gammel 03-03-09, 12:31   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på en ting: Hvordan er det nye setet? Er det så mye bedre at det lønner seg å ta jobben med å sende en mail og spørre? Jeg synes sånt er litt pes men gjør det om det er lurt altså.

Gammel 06-05-09, 23:08   #8
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Da har jeg fått det nye setet med plate i ryggen, men ble egentlig litt skuffet. Da lillebror skulle sove, ble det en knekk øverst over hodet. Han lå skikkelig ubekvemt og klarte ikke å sove. På det gamle setet var det to stenger på sidene, men jeg får ikke disse til å passe på det nye setet.

Hvordan opplever dere det nye setet?

Gammel 06-05-09, 23:27   #9
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Litt både og, mtp på den knekken øverst ja. Man må dra setet så langt fram man får det og stramme de reimene i ryggen helt til, da tror jeg det blir flatt i ryggen hele veien. Nesten iallfall... Jeg foreslo for Erik ifjor at de burde utforme putene litt annerledes: gjerne tykkere puter, med innsving der hodet skal treffe. Den stanga som er helt øverst er også irriterende, både med hjelm og når du legger ned setet litt for soving.

Lurt at vi er flere som "klager" åp dårlige funksjoner; da ser de raskere behovet for å utbedre!

Gammel 07-05-09, 12:26   #10
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Standard

Vi syns også det nye setet er litt både og mtp liggedelen, men nå er det ikke så ofte lenger at barna ligger i vognen. Må uansett skryte av servicen hos Nordic Cab. Det ene vinduet vårt ble ødelagt, en kjapp telefon, en MMS med bilde av skaden og helt ny sidedel på vei i posten

Gammel 07-05-09, 23:16   #11
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Vi syns også det nye setet er litt både og mtp liggedelen, men nå er det ikke så ofte lenger at barna ligger i vognen. Må uansett skryte av servicen hos Nordic Cab. Det ene vinduet vårt ble ødelagt, en kjapp telefon, en MMS med bilde av skaden og helt ny sidedel på vei i posten

Ja, servicen er upåklagelig! Sidepanelet revnet og vi fikk nytt tilsendt med en gang, etter å ha sendt bilde.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.