|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Nei, jeg liker ikke navnet mitt. Jeg heter Bente og synes det er platt og kjedelig. Jeg har alltid drømt om et navn med en a i. Det har jeg gitt til begge mine barn.
![]() |
![]() |
#2 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Helt greit navn som jeg trives med. Deler det med mange tusen andre. Iflg. SSB var det ett relativt populært navn, som var poppis i 40 år mellom (1960-2000) og som nå har en svært fallende popularitetskurve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg ble ellers inspirert av denne tråden til å sjekke navnestatistikker, og såvidt jeg kan se, var 2007 det første året det var flere som fikk navnet til Poden (August) enn mitt navn (Anne). Snedig.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?
Takk. Jeg drømte nok mer om Beate, for det er faktisk bare å bytte ut en bokstav det også.
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Ja,jeg liker navnet mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg liker fornavnet mitt i bruk på meg eller andre med etternavn som er av latinsk opprinnelse. Men når mitt fornavn er i bruk med norske etternavn da er det rett og slett harry synes jeg. Det er1040 som har samme fornavn.
![]() |
#8 |
superbruker
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg har dobbeltnavn. Bruker bare det ene. Deler navn med mange andre som er født på 70-tallet. Det andre navnet deler jeg med mange medsøstre, en av de mer berømte er en dame nevnt i den hellig bok og mor til Jesus.
![]() |
#9 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Navnet mitt er helt ok. Men for langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Nå synes er det helt greit, men jeg likte det ikke mens jeg gikk på barne- og ungdomsskolen. Det er et navn som i følge statistikken hadde sin topp tidlig på 60-tallet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg har ett greit navn, som var en høydare i -71 da jeg ble født, men jeg måtte helt opp til videregående før jeg traff på noen som hette det. Etter det har det gått kjapt nedover med det, og på navnstatistikken for -07 ser det ut som om det ligger nære 0,1 prosent.
![]() |
#12 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Det er 667 kvinner som har Sylvia som eneste fornavn, Etternavnet mitt er det bare 18 stk som har.
![]() |
#13 |
frakoblet
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Da jeg var liten hatet jeg navnet mitt, virkelig hatet. Iallefall mellomnavnet, det var ganske spesielt og jeg ble litt ertet for det. Nå har jeg avfunnet meg med at jeg heter det jeg heter, men jeg kan vel ikke si at jeg direkte liker det.
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg har et ganske sjeldent navn, som staves feil 75% av tiden, og ikke rent sjelden uttales feil.
![]() |
![]() |
#17 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg har et dobbeltnavn. Liker det første godt (oppkalt etter bestemor), men ikke det andre (typisk 70-tallsnavn). Jeg bruker selv alltid bare det første navnet og krymper meg hver gang noen bruker begge.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Har aldri likt navnet mitt, Anne Cathrine. Liker ikke å ha dobbeltnavn, har alltid blitt kalt begge navnene. Anne må være det kjedligste navnet jeg kan tenke meg. Cathrine er greit nok. Ville mye heller hett bare det. Det kjedligste er at folk aldri husker hva jeg heter og at jeg alltid må stave navnet mitt. Før jeg giftet meg hadde jeg et etternavn som kan skrives med K eller Ch. Av en eller annen grunn trodde folk at fordi jeg heter Cathrine med th så var eternavnet mitt med Ch og.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Ja og nei. Er ikke veldig ofte jeg møter på noen som heter det jeg heter, men det er ikke et sjeldent navn heller, vil jeg påstå. Etternavnet mitt, derimot, er jeg veldig fornøyd med. Det er kun jeg i hele Norge som har dette navnet.
![]() |
|
|