|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilken situasjon beskriver best ditt navnvalg? | |||
Jeg har valgt et mindre populært navn og handler ikke i Sverige/leser ikke Se og Hør |
![]() ![]() ![]() ![]() |
93 | 40,97% |
Jeg har valgt et mindre populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør |
34 | 14,98% |
Jeg har valgt et populært navn og handler ikke i Sverige/leser ikke Se og Hør |
29 | 12,78% |
Jeg har valgt et populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør |
7 | 3,08% |
Dustepoll |
64 | 28,19% |
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiDet er minst fire parametre her. Hva hvis man ganget antall som har navnet med antall som fikk navnet i barnets fødselsår, og så delte med antall stavelser pluss antall ikke-norske bokstaver (c, w, x, z samt h på uortodokse steder)? Da kan det jo hende at lave tall korrelerer med harry-faktorene dine.
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 17-02-08 kl 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi
Regnestykket til Liv: (25568 X 57) / (1+0) = 1 457 376
![]() |
![]() |
#4 |
I farta!!
|
Storebror fikk 1 397 550 med dei som heiter akkurat det same som han
![]() |
#6 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Genial formel! Jeg må sjekke opp status og se hvordan ungene ligger an så fort freden senker seg her |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiFor en Cassandra født i 2005 får vi da 306 x 20 delt på 3 + 1 = 1530. Min eldste med litt sjeldent rotnorsk tostavelsesnavn får derimot 585 x 25 delt på 2 + 0 = 7312,5.
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiOg det enda du av og til kjøper Se og hør!
![]() |
#10 |
frakoblet
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiEnern har et navn som har blitt mer vanlig nå. Toerns navn er ikke spesielt vanlig. Jeg kjøper aldri Se & Hør, men handler innimellom i Sverige. Der får jeg tak i frokostblandinger uten sukker, og skikkelig hollandsk gouda. Da de små skulle ha babymat kjøpte jeg Sempergrøter der, for det var umulig å få tak i her.
![]() |
#11 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiTja, dustepoll er vel det mest korrekte. Barn med sjeldne navn, kjøper aldri Se & Hør (leser det heller aldri), men har handlet i Sverige. (Bla. barnemat uten sukker og dill.)
![]() |
#12 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiHvor finner man forresten ut hvor mange som fikk navnet i barnets fødselsår? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiVanskeleg med definisjonar her, men eg stemte vanlige navn og ikkje Sverige/Se og Hør. Hanna sitt namn var på topp 10 det året ho var født, Oda sitt var på topp 40. Vi handlar veldig sjeldan i Sverige, men det kan kanskje skje ein gong i året. Kjøper så godt som aldri Se og Hør, men kan lese det om eg kjem over det.
![]() |
#14 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiDet var egentlig ingenting som passet meg, men stemte Jeg har valgt et mindre populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør .
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiPå jenter/gutters første fornavn, kanskje.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiDa barnet mitt ble født var det 900 i Norge som het det. Bruker jeg begge navnene hans er det 5 i Norge som heter det. Jeg valgte et vakkert svensk navn, jeg leser Se og hør hver uke, og handler i Sverige flere ganger i året. Smuglet over grensa har jeg også gjort.
![]() |
#17 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiELdstemann har vel et midt på treet navn når det gjelder popularitet.
![]() |
#18 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg er egentlig veldig fornøyd med den formelen min, kjenner jeg.
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
Den duger ikke for de av oss som er så snobbete at vi har valgt dobbeltnavn. Uten tilgang til folkeregisteret, har jeg nada sjans til å finne ut hvor mange som heter det samme som poden og evt. om noen av dem er født samme år. (Jeg tviler på det, det første navnet var mest poppis rundt årtusenskiftet.)
![]() |
Emneord |
avsporing, navn, åndssnobberi |
|
|