Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En kvinne med bart ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-08, 18:30   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kvinne med bart ...

Jeg plages av hårvekst på både legger og under armene som damer flest. Ser ikke helt at det kan være så kjempeproblematisk å barbere bort en bart jeg, pcos eller ikke.
Tilstår faktisk å ha fjernet litt dun på leppa selv. Jeg er veldig mørk og da er jo hårene der tilsvarende mørke. Er man litt jålete så er ikke dette mye pes.. sånn jeg ser det.

Er jeg lite empatisk nå?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 18:38   #2
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

For min del må dere gjerne le. Det er enkelt å le av problemer som ikke rammer en selv.

For oss som sliter med uønsket hårvekst er det ikke så kult.
Selvsagt går det an å barbere det vekk, men har dere noen anelse om hvor kjapt det kommer tilbake?
Jeg føler med de som har mørke hår i tillegg, og jeg beundrer de som er tøffe nok til å la være å fjerne det, men som heller godtar at de faktisk er sånn!

Ke@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 18:41   #3
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ke@, her.

For min del må dere gjerne le. Det er enkelt å le av problemer som ikke rammer en selv.

For oss som sliter med uønsket hårvekst er det ikke så kult.
Selvsagt går det an å barbere det vekk, men har dere noen anelse om hvor kjapt det kommer tilbake?
Jeg føler med de som har mørke hår i tillegg, og jeg beundrer de som er tøffe nok til å la være å fjerne det, men som heller godtar at de faktisk er sånn!

Det er jeg helt enig i (det siste altså). Men om man ikke ønsker dra oppmerksomhet så er vel hår noe av det som er enklest å kvitte seg med?
Jeg må fjerne hver dag om jeg skal se ok ut.. Sånn er det bare. Jeg opplever det ikke som problematisk.
Jeg er også enig i at det ikke er pent å le av folk alltid heller, men det er lov å ha litt selvironi også.....

Gammel 06-03-08, 18:44   #4
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er jeg helt enig i (det siste altså). Men om man ikke ønsker dra oppmerksomhet så er vel hår noe av det som er enklest å kvitte seg med?
Jeg må fjerne hver dag om jeg skal se ok ut.. Sånn er det bare. Jeg opplever det ikke som problematisk.
Jeg er også enig i at det ikke er pent å le av folk alltid heller, men det er lov å ha litt selvironi også.....

Det er ikke noe problem for meg heller, å fjerne det hver dag, men noen synes kanskje det er det.
Selv om jeg ikke tar meg nær av denne tråden selv, er det kanskje noen som gjør det, som blir såret.

Ke@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 21:26   #5
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ke@, her.

Det er ikke noe problem for meg heller, å fjerne det hver dag, men noen synes kanskje det er det.
Selv om jeg ikke tar meg nær av denne tråden selv, er det kanskje noen som gjør det, som blir såret.

Joda. Men man har et reelt valg liksom. SÅ mye bry er det da ikke..

Gammel 06-03-08, 18:45   #6
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke bart på mannen min heller forøvrig, tror ikke han syns det er noe pes å fjerne den hver dag.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 18:51   #7
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Hei jeg er Azi og jeg har bittelitt bart. Jeg våger ikke å gjøre noe med det, er redd at det skal bli masse og mer synlig. Akurrat nå må man veldig nærme for å se barten min! *Azi hårete bamse*

Gammel 06-03-08, 18:59   #8
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser at jeg er sitert her, og skjønner at jeg formulerte meg vagt og dårlig. Innlegget mitt var ment som en kommentar til at det er unødvendig å hetse eller å spørre om de ikke ser det selv. Det med tynn hårvekst var referert til meg selv, skulle gjerne hatt kraftigere hårvekst på hodet, men ser jo at det kan medføre andre "ulemper" også.
Jeg beklager uansett, og støtter Umuriel helt og holdent.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:35   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er forresten glad denne tråden kom opp, en fin påminnelse om å ta en oppfølgingstime med elektrolyse. Noe jeg ellers fortrenger nødvendigheten av.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 08:54   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt plaget, og pinsett er nok ikke den beste løsningen.

Elektrolyse er vondt, problemet mitt er at jeg ikke følger det opp igjenn på litt for lenge.

Jeg oppdaget for en tid tilbake lange tynne dun under haka :iik: ikke så mørke men huff så ekkelt. En time med elektrolyse er VONDT. Nå skjer det en del ting hormonelt med meg, så forhåpentligvis må jeg ikke gjøre noe mer drastisk og veksten vil avta.

Jeg føler meg forøvrig overhode IKKE støtt av denne tråden. I følge hudterapeuten min så var både bart og skjegget mitt mere synlig for meg enn for andre, jobben som skjegget dame på sirkus var et stykke unna. Likevel så håper jeg at noen bryr seg nok om meg til å si fra om det er synlig for andre. Trenger jo ikke å gjøres så offentlig det.

Sist redigert av Maz : 07-03-08 kl 09:17.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:34   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen liker å bli minnet på at når man rusler rundt i verden blir man sett på, vurdert og bedømt ut fra utseendet, til og med av mennesker man ikke kjenner. Hovedinnlegget og flere andre bidrag i denne tråden var en litt guffen påminnelse om at dette er tilfellet, med potensiale til å treffe ikke bare de med uønsket hårvekst og komplekser over dette, men også mange andre som lurer på om folk ser på deres overvekt/undervekt/pigmentflekker/skallethet osv. og "tenker sitt".

Gammel 07-03-08, 10:51   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg syns av og til at denne fjasingen blir irriterende. Det blir litt krampaktig "hjelp, nå er jeg visst veldig uenig med folk jeg egentlig liker og det er litt ubehagelig, så jeg fjaser litt i stedet, jeg", utav det.

Gammel 07-03-08, 10:54   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jeg syns av og til at denne fjasingen blir irriterende. Det blir litt krampaktig "hjelp, nå er jeg visst veldig uenig med folk jeg egentlig liker og det er litt ubehagelig, så jeg fjaser litt i stedet, jeg", utav det.

Jeg har ikke noe problem med å være veldig uenig med folk jeg liker, men det er jo selvfølgelig ganske mye større sjanse for at en diskusjon med f. eks. Bæret, som jeg vanligvis er helt på nett med, ender i fjas før enn en diskusjon med noen som jeg ikke er ...på nett med. I overført betydning.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 21:55   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke annet enn å fascineres av all svadaen i denne tråden. Makan til nek. :irritert:

Gammel 06-03-08, 21:58   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Honda og Kate: Dere tuller, sant?

Gammel 06-03-08, 22:00   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Honda og Kate: Dere tuller, sant?

Jeg har ikke helt inntrykk av det, men det er mulig det er noe humor mellom linjene her som jeg ikke får med meg...?

Gammel 06-03-08, 22:03   #17
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har PCOS, og er derfor velsignet med både kraftig overvekt og kraftig hårvekst (pga økt testosteron i kroppen). Heldigvis har jeg lys hårvekst, så barten min vises ikke så godt. Jeg har fått bare en eneste kommentar på hårveksten i livet, ikke mer. Likevel sitter det i meg at sånt skal bort, hårvekst i ansiktet er unaturlig og en styggedom. Om jeg ikke napper eller barberer en dag spiller det ikke så stor rolle, det vises ikke så godt likevel. Men jeg har venninner som er fryktelig plaget med tett, mørk skjeggvekst og de lider veldig under det. Selv om de napper, barberer og tar laser så er skjeggveksten fortsatt der, og ei må faktisk barbere seg to ganger pr dag for å unngå 'five o'clock shadow'. Og det synes dere er så kvalmt fascinerende? Jeg har ikke ord.

Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:44   #18
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

...

Sist redigert av Beckett : 07-03-08 kl 13:20. Årsak: :ferdig med å oute meg selv:
Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:03   #19
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg er redd de ikke vet bedre.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:24   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg kan lese, Kate.

...og nå venter jeg bare på Skilpadda som kan komme og forklare hvorfor det er støtende.

:in loss of words:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.