Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det galskap å kvitte seg med hagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-08, 13:49   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Dere flyttet til rekkhus med hage for tidlig. Man må bo i leilighet med barn og bli skikkelig lei det, for å verdsette den lille hageflekken ordentlig.

Det tror jeg på.

Hilsen "Miss-bo-i-hus?!-aldri-i-verden-fnys!"

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 14:00   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Kanskje det til og med er sant at alle får lyst til å gå med blomstrete skjørt og ha blå krøller idet vi passerer 80? Eller at vi får kappe-gardiner idet vi fyller 55? :stoler ikke på noenting lenger:

Neida, takket være frykten for nettopp disse tingene, kommer du til å gå en lys midtlivskrive i møte, og gå med bar mage på rave-party

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 14:12   #3
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje det til og med er sant at alle får lyst til å gå med blomstrete skjørt og ha blå krøller idet vi passerer 80? Eller at vi får kappe-gardiner idet vi fyller 55? :stoler ikke på noenting lenger:

Hvis vi skal følge samme tankegang så vil det si at det er de som har gardinløse vinduer som til slutt vil gå lei av dette og opparbeide seg et ønske om kappegardiner. Jøye meg, som jeg frister skjebnen.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 13:54   #4
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har helt rett. Vi har flere ganger angret og sagt at vi burde ha blitt boende til han ble født, slik at vi hadde erfaring i å ha barn i byen. Vi var imidlertid så utålmodige at idet den første folatpillen ble svelget så flyttet vi til et sted med hage. For det MÅTTE man nemlig med barn.

Nei, nei, det trenger man ikke før barnet er tre år kan det se ut som i denne tråden.

Gammel 12-03-08, 14:02   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du har helt rett. Vi har flere ganger angret og sagt at vi burde ha blitt boende til han ble født, slik at vi hadde erfaring i å ha barn i byen. Vi var imidlertid så utålmodige at idet den første folatpillen ble svelget så flyttet vi til et sted med hage. For det MÅTTE man nemlig med barn.

Jeg synes barn i byen har vært hyggelig frem til nå. Nå blir hun 3 og skal bli storesøster og da ser jeg behovet for hage. Så vi tar turen til rekkehus i Bærum øst med 150m til oppegående T-bane som bringer oss til Majorstua på 12 min. Vi hadde ikke bestemt oss, og vurderte rekkehus og store byleiligheter med fin bakgård parallelt helt fram til siste slutt. Men rekkehuset vant, så får vi se om hage er like stort som vi har drømt. Ble litt skremt av innlegget ditt. Jeg har bodd skremmende sentralt i to hovedsteder de siste 15 årene og er veldig godt vant med alle fasiliteter utenfor døren, så dette blir overgang.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 14:50   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en utvikling denne tråden har fått. Greit å vite at vi skal på raveparty sammen med bar mage og blått, krøllete hår om 30-40 år. Kanskje jeg til og med skaffer meg en piercing eller tre. :P

Jeg tror den elendige sommeren i fjor skremte dere litt, jeg. For det var liksom ikke så stor nytte man fikk ut av å ha hageflekk når været tilsa inneliv uansett. Det finnes jo sentrumsnære leiligheter med egen uteflekk, også. Hvilket kan være et alternativ hvis sentrum fortsatt kaller etter at sommeren er over.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 14:59   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis vi skal følge samme tankegang så vil det si at det er de som har gardinløse vinduer som til slutt vil gå lei av dette og opparbeide seg et ønske om kappegardiner. Jøye meg, som jeg frister skjebnen.

Er det liksom noe gæærnt med kappegardiner også nå da. Hm? Hæ?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 15:04   #8
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Er det liksom noe gæærnt med kappegardiner også nå da. Hm? Hæ?

Jeg velger å tolke deg dithen at du har kappegardiner og svarer derfor at; kappegardiner er like ille for meg som gardinløse vinduer sikkert ville vært for deg. :diplomatisk:

Gammel 12-03-08, 15:06   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg følelsen av å bli strøket medhårs.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 15:10   #10
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nå fikk jeg følelsen av å bli strøket medhårs.

Du kan nok stole på følelsene dine.

Gammel 29-03-08, 20:07   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt treig jeg, men her er min mening: Jeg setter mer pris på at det er utearealer i nabolaget enn på en hage (så lenge jeg har en terrasse). Her vi bor har vi begge deler og den eneste grunnen til at jeg vil sette pris på gresset som vil gro i år er at da kan jeg slippe den unge mannen ut på terrassen uten at jeg trenger å være bekymret for at han skal dra med seg jord og skitt inn (gress er OK). (Ellers er det OK med hage fordi den etterhvert når vi får hekk og den blir stor vil hindre litt innsyn og gjøre det litt mer privat.) Vi har 2 lekeplasser i umiddelbar nærhet. Der vi bodde før mens vi ventet på at nyhuset skulle stå ferdig var det INGEN lekeplasser. Hvis vi gikk i 15 minutter kom vi til en barnehage vi kunne leke i etter stengetid. At det var stusselig fant vi ganske åpenbart. Nå bor vi i paradis.

(Den unge mannen har akkurat blitt 3 år og mitt svar reflekterer nok også at han ikke slippes ut alene enn så lenge. Kanskje jeg blir mer hageavhengig når han blir eldre.)

Gammel 30-03-08, 09:43   #12
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke hage, og det savner jeg noe vannvittig... Både for å slippe vesla ut, og for å ha et sted å tilbringe late sommerkvelder på. Trenger ikke å være så stor - bare akkurat passe til å spille badminton i .

Vi ser oss om etter hus med hage. Jewg hadde aldri foretatt notsatt bytte igjen før jeg var middelaldrene - minst...

Gammel 30-03-08, 10:46   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere flyttet til rekkhus med hage for tidlig. Man må bo i leilighet med barn og bli skikkelig lei det, for å verdsette den lille hageflekken ordentlig.

Gammel 08-03-08, 21:15   #14
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vokste opp i sentrum i en bygård med grønn bakgård. Resultatet er at jeg ønsker hage for mine gutter å leke i. Det ble mye inneaktiviteter på meg husker jeg.
Nå er jeg blitt glad i hagen min, til tross for manglende grønne fingre og ikkeeksisterende talent for hagearbeid.

Gammel 09-03-08, 15:01   #15
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I dag skal vi bruke hagen vår igjen for første gang på noen måneder. Mannen har gravd et hull i snøen (på en meter) og plassert grillen der. Han har også måket terrassen og laget snøsofa nede der som grillen er. Hagesesongen har begynt!

Åhh-snø.... Jeg vil også ha snø på verandaen min... :misunnelig: Kose dere masse med hagepremieren for i år...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.