|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Jeg har mange venner med ikke-norsk bakgrunn ja. For det første bor jeg sammen med og har barn med en. Både i min, hans og vår felles vennekrets er det mange med tilknytning til andre land og kulturer på en eller annen måte. Vi bor i en bydel i Oslo med mange med utenlandsk bakgrunn. Og i min avdeling på jobben er det ca 40% som har utenlandsk bakgrunn.
|
|
|
|
#3 |
|
Peppy!
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?
Takk! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Nei, jeg tror faktisk ikke det.
|
|
|
#5 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Vi har noen veldig gode venner fra Hellas. Har også ei venninne fra Bosnia, men hun bor ikke her lenger så vi har ikke så mye kontakt nå.
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Min mor kjenner ekstremt mange fra utrolig mange forskjellige land, og mange av dem har jeg også blitt kjent med oppigjennom. Og sønnene mine har venner og venninner fra bl.a. Iran, Filippinene og Kosovo. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Jeg har vært hjemme hos folk fra mange land, hvis jeg tenker etter så husker jeg ihvertfall Iran, Irak, Somalia, Tyrkia, Syria, Vietnam, Thailand, Chile, Bosnia, Russland... Sikkert enda flere. Sist redigert av Filifjonka : 25-03-08 kl 08:52. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Jeg har norskfødte med ikke-vestlig bakgrunn i nær familie, teller det? Til og med en (sekularistisk) muslim!
|
|
|
#9 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Nå har ikke jeg mange venner i utgangspunktet, men jeg har en venninne fra Sri Lanka, en fra Pakistan og en fra Irak og min Svigerbror er muslimsk USAer. Alle barna har venner med både den ene og andre og tredje og fjerde kulturelle bakgrunnen, dog er de fleste av barnas kompiser født i Norge. Hvor ikke-vestlig er bakgrunnen deres da? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Nei det har jeg ikke, dessverre. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Jeg har en god venninne fra Kosovo. Hun er førstegenarasjons innvandrer. Jeg vokste opp med mange vietnamesiske barn men jeg har bare sporadisk kontakt med dem nå.
|
|
|
#13 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Æsj, nå er overskrifta endret. Da ble det ikke like morsomt å fortelle at jeg i mine studiedager i hovedstaden følte meg rimelig fremmedkulturell på fest i Bærum.
|
|
|
#14 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Har vel ingen jeg kan kalle venner, men mange bekjente. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?
Samme her. Hadde tenkt å legge ut om min for meg svært fremmedkulturelle svigermor på Sørlandet sammenliknet med min latinamerikanske venninne som det er tusen ganger lettere å identifisere seg med.
Enig.
|
|
|
#16 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Javisst.
|
|
|
|
#18 |
|
Originala
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Jeg har ikke det. En bekjent var samboer med en kvinne fra Bosnia for en stund siden, og da hadde jeg litt kontakt med henne. Men vi har ikke hatt kontakt annet enn småprat på gata etter at de flyttet fra hverandre. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Nei, faktisk ikke. Nå er det ingen på jobb da, og ingen i nabolaget eller i barnehagen. Kan liksom ikke bare sjekke de opp på Rema 1000 heller.
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Jeg har venner og bekjente fra flere ikke-vestlige land: Sri Lanka, Iran, Irak, Kroatia, Ghana, Tyrkia.
|
![]() |
|
|