|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Nå har ikke jeg mange venner i utgangspunktet, men jeg har en venninne fra Sri Lanka, en fra Pakistan og en fra Irak og min Svigerbror er muslimsk USAer. Alle barna har venner med både den ene og andre og tredje og fjerde kulturelle bakgrunnen, dog er de fleste av barnas kompiser født i Norge. Hvor ikke-vestlig er bakgrunnen deres da? |
|
|
|
|
|
#82 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Nei, men jeg har perifer omgang med flere via jobb. Herremannen leker litt med en gutt med afrikansk bakgrunn på SFO (ikke nære venner), og han var kjempegod venn med en gutt med afrikansk bakgrunn i barnehagen som vi dessverre ikke har klart å holde kontakten med.
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Nei det har jeg ikke, dessverre. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Nei, jeg tror faktisk ikke det.
|
|
|
#85 |
|
Tusenkunstner
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Ja, og ungene dems løper inn og ut her hele dagen.
|
|
|
#87 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Jeg har en god venninne fra Kosovo. Hun er førstegenarasjons innvandrer. Jeg vokste opp med mange vietnamesiske barn men jeg har bare sporadisk kontakt med dem nå.
|
|
|
#88 |
|
Tøff i frakk
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Æsj, nå er overskrifta endret. Da ble det ikke like morsomt å fortelle at jeg i mine studiedager i hovedstaden følte meg rimelig fremmedkulturell på fest i Bærum.
|
|
|
#89 |
|
Ferdig!
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Har vel ingen jeg kan kalle venner, men mange bekjente. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Javisst.
|
|
|
|
#92 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Jeg har vært hjemme hos folk fra mange land, hvis jeg tenker etter så husker jeg ihvertfall Iran, Irak, Somalia, Tyrkia, Syria, Vietnam, Thailand, Chile, Bosnia, Russland... Sikkert enda flere. Sist redigert av Filifjonka : 25-03-08 kl 08:52. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Nei, det har jeg faktisk ikke. Bor ingen innvandrere eller ikke-etnisk norske her hvor vi bor. Guttene har en gutt i hver sin klasse som er mørke i huden. Han ene har indisk pappa som ikke bor her, han andre er adoptert fra Russland og er mulatt.
|
|
|
|
#95 |
|
Originala
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Jeg har ikke det. En bekjent var samboer med en kvinne fra Bosnia for en stund siden, og da hadde jeg litt kontakt med henne. Men vi har ikke hatt kontakt annet enn småprat på gata etter at de flyttet fra hverandre. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Har venner fra Sør-Afrika, Kongo, Serbia og Kosovo. Har akkurat fått nye naboer fra Polen og vi håper å bli bedre kjent med de. De forrige var fra Tyrkia og det var trist når de flyttet.
|
|
|
#97 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?
Samme her. Hadde tenkt å legge ut om min for meg svært fremmedkulturelle svigermor på Sørlandet sammenliknet med min latinamerikanske venninne som det er tusen ganger lettere å identifisere seg med.
Enig.
|
|
|
#98 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Nei, faktisk ikke. Nå er det ingen på jobb da, og ingen i nabolaget eller i barnehagen. Kan liksom ikke bare sjekke de opp på Rema 1000 heller.
|
|
|
#99 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Hmmm, jeg har vist ikke det. Hvorfor? Kort og godt fordi at det ikke har vært anledninger til å bli kjent med noen. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Jeg har venner og bekjente fra flere ikke-vestlige land: Sri Lanka, Iran, Irak, Kroatia, Ghana, Tyrkia.
|
![]() |
|
|