|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Eg e ikkje stril. Eg bor godt innenfor kommunegrensen, og det har eg gjort så lenge eg har bodd her vestpå. Eg e født og oppvokst på Kalfaret, og bedre blir det ikkje.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Jeg hører hva som beskriver folk fra ulike deler av landet og veldig ofte bekreftes det når jeg treffer mennesker fra de forskjellige stedene. Sunnmøringer og folk fra Ålesund er definitivt gjerrige. Nordlendinger har en tøffere måte å uttrykke seg på enn østlendinger, sørlendinger og vestlendinger. Bergensere er brautende. Jeg er opprinnelig fra Oslo (norges navle). Sist redigert av pippimamma : 25-03-08 kl 13:49. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Ja! Jeg har fordommer, men jeg lar ikke fordommene hindre meg fra å gi folk en sjanse til å bevise det motsatte.
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Mine vage fordommer overfor nordlendinger og bergensere har ikke akkurat fått seg noen nådestøt av denne tråden, ser jeg.
|
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Fnys! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
*_*
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Klart jeg har fordommer mot mennesker fra distriktene. Det er noe galt med alle. Har fordommer mot folk fra det sentrale østlandet også, de som ikke er fra samme kommune som meg.
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Jeg har fordommer mot folk som gjemmer seg bak fordommene andre har mot dem, eller som spiller opp under dem.
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Men da er det jo ikke egentlig fordommer du har, men alminnelige dommer.
|
|
|
#12 |
|
|
Jeg tenker at de er stokk dumme som gjemmer seg bak stereotypier, men ok da. Det er ikke fordommer, men dommer
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Nettopp. Det finnes mange som gjør stokk dumme ting, men fordommer blir det bare hvis man antar at de gjør stokk dumme ting ut fra at man vet noe helt annet om dem ("aha, du er fra Tvedestrand, da pleier du sikkert å sykle uten hjelm!").
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#15 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Jeg har fordommer mot alle som ikke er Rogalendinger.
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln" Sist redigert av syllan : 25-03-08 kl 15:05. Årsak: rogalenninger=rogalendinger.. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#19 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Etter å ha sittet 1 time på legekontoret og irritert meg kraftig, så tror jeg bare at jeg har fordommer mot damer som kler seg barnsligt, snakker barnsligt, tøyser barnsligt med håret sitt og sitter barnsligt med bena! :så irritert at jeg nesten revner:
|
![]() |
| Emneord |
| eplekjekk, fordommer, hedmarkinger, nordlendinger, oslolosen, rogalendinger, samer, trygge oslo, trøndere |
|
|