|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?17. mai har vært en pesete dag uten like fra jeg kan huske. Jeg var aktiv i speideren til jeg var 15, og nasjonaldagen var den store Dagen i speiderbevegelsen - opp og i farta og hit og dit fra vi møttes på skolen til flaggheising klokka 7 til langt utpå dagen.
![]() |
#82 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg elsker 17. mai. Å stå opp før klakka seks og kle hele familien i bunad, gå i tog klokka sju, hjem til frokost og så til byen for å se på ungene gå i tog og ofte gå selv også (en av frynsegodene som lærer), tusle litt i sentrum, luns og nok et tog. Og moro på skolen. Jepp! Jeg elsker dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?17. mai er først og fremst fryktelig masete. Stressa voksne og stressa unger som må tidlig opp og pyntes. Klaging over pensko, gnagsår, is på bunader osv. osv.
![]() |
#84 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?Det er stress og mas og jeg vil mye heller sitte på en hytte og drikke portvin og se på himmelen. Men samtidig er jeg glad alle andre feirer i stor stil, for det er vakkert å beskue utenfra, det hører med - og det er magisk for de små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?Spørsmål sånn på sidelinja - er det obligatorisk frammøte i barnetoget når man går på skolen - altså, må jeg pålegge 7-åringen min å gå i toget om han blånekter og det snør sidelengs?
![]() |
#86 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg blir som ett lite barn igjen, står opp tidlig og henger opp flagg og synger høyt her hjemme. Når jeg hører korpset gå rundt i gata må alle ungene ut sammens med mamma og da gråter jeg blir veldig følsom da. Nå er vi så heldig att korpset stopper rett utenfor verandaen våres og spiller en del sanger her i borettslaget å så heiser dem flagget, visste den leiligheten var bra for noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?
Nei, men som oftest er det ett klassetrinn som er ansvarlig for gjennomføringen av 17. mai-feiringen - 3.klasse på skolen vår, hvor eldstemann går, og DA er det obligatorisk å stille, for at det i det hele tatt skal bli 17. mai med kaker, is, pølser, leker, stoler, flagg, pynt +++. I hvertfall her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg har alltid hatet nasjonaldagen. Snø/haggel/slafse-storm, fryse rompa av seg i de nye sommervottene, sommerlua og sommerjakken rett og slett fordi det var for tidlig å pakke bort vintertøyet, krampeaktig gledesrop, gå lengre enn langt for å rope hurra. Jeg forstår hvorfor min far fikk akutt influensa hver eneste 17. mai.
![]() |
#89 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?Det er det som er så rart her i huset, ser du - jeg har trumpet gjennom feiringa av 17. mai siden ungen ble født - og han kan rett og slett ikke fordra det. Han lider seg gjennom toget, siden mamma vil - han drasses med på lekeplassen hvor det er is og pølser på ettermiddagen, fordi mamma vil.
![]() |
#90 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?I år blir det stress, så i år gleder jeg meg ikke. Storebror skal feire at han er ferdig med 10. klasse (opplegg på skolen om natten), mellomste spiller i korps og skal spille både her og der og vi er med i arrangementkomitéen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?Ja, jeg må si jeg virkelig gleder meg til gymsalhelvetet og alle de lykkelige menneskene.
![]() |
#92 |
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?I år som i fjor håper jeg at jeg ligger på en solseng på Rhodos og spiser is med ungene.
![]() |
#93 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg liker 17.mai-tog, forventningsfulle barn og folkeliv. Jeg har et noe mer anstrengt forhold til skolearrangementet på ettermiddagen, så det gjør vi så kort som mulig.
![]() |
#94 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?
Om du leser tråden ordentlig er de fleste lite lykkelige på 17. mai. Ja, om du ikke slumper til å treffe på Iset, meg og noen få til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Ferdiglada
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?Eg har aldri likt 17mai og gler meg dermed voldsomt over at dagen i år blir "feira" i Legoland.
![]() |
![]() |
#96 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg har alltid likt 17. mai, men ble litt "rotløs" i feiringen etter at jeg sluttet i korps. Siden vi nå bor i min barndoms by igjen gleder jeg meg veldig til dagen, siden byen har verdens fineste ramme rundt feiringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg liker 17 mai. Når toget er ferdig drar vi til storesøster sin skole for å spise pølser og kaker + masse leker for barna. Der er det heller ikke overfullt som i byen så det er helt greit |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg har aldri likt 17. mai. Forbinder den dagen med krampaktig skolearrangement med div tvangsaktiviteter. Som voksen syns jeg det er bare stress og kaos, sure voksne og grinete unger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: 17. mai er vi så glad i?17. mai er en fin dag, så lenge det er fint vær. Ungene har det gøy, og vi legger ikke opp til noe pes. (Men jeg kan styre meg for innbitt fløyting før frokost)
![]() |
![]() |
|
|