Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Mims magiske cæsarsalat

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-10, 15:49   #81
linne@
har gullhår

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: Mims magiske cæsarsalat

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

En hel pakke bruker jeg.

En hel pakke er notert, men hvor mye er det ? Det er jo utallige pakningsvarianter fra ferdige i skiver til hele stykker du deler opp selv ( små, store ). Jeg er visst den eneste som må ha det inn med teskje

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 18:00   #82
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne skal jeg lage snart!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 19:27   #83
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk ikke til dressingen, den smakte pyton beisk. Hvilken olje bruker dere?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 19:58   #84
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Jeg fikk ikke til dressingen, den smakte pyton beisk. Hvilken olje bruker dere?

Jeg har funnet ut at solsikkeolje er best. Olivenolje har en tendens til å gi besk smak.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 10:58   #85
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

......og spør igjen: Heller dere dressingen over salaten eller serverer dere den i egen skål?

Gammel 22-06-10, 11:02   #86
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

......og spør igjen: Heller dere dressingen over salaten eller serverer dere den i egen skål?

Jeg har servert den ved siden av, mest fordi det er mest barnevennlig å ha alt hver for seg, så man kan velge hva man vil ha og ikke ha. (I alle fall mest vennlig overfor mitt barn, som er grunnleggende skeptisk til alt som ligner saus.)

Gammel 22-06-10, 11:08   #87
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må også som regel ha dressinger ved siden av pga. barna. Men det er jo fullstendig valgfritt.

Gammel 22-06-10, 11:09   #88
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av linne@, her.

En hel pakke er notert, men hvor mye er det ? Det er jo utallige pakningsvarianter fra ferdige i skiver til hele stykker du deler opp selv ( små, store ). Jeg er visst den eneste som må ha det inn med teskje

Salat er jo en "ca-ting", du tar jo bare så mye du vil? Jeg elsker bacon og bruker mye, bruk så mye du har lyst på vel.

Gammel 22-06-10, 11:14   #89
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av linne@, her.

Jeg bruker en sånn vanlig pakke med skivet bacon - er ikke det omtrent 150 gram, tro? Det går sikkert bra med mer også.

Gammel 16-12-10, 08:53   #90
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Tusen takk for oppskrift, Mim! Denne laget jeg til 6 sultne voksne i går, med kjempesuksess.

For å gjøre den enda mer mettende hadde jeg i masse daggammelt brød skjært i terninger, dynket i olje, litt smør, salt, pepper og litt revet parmesan på toppen. Ristet disse i ovnen på 200 grader i 10 minutters tid.

Hva betyr å riste i ovnen? Bare å putte de i ovnen på 200 grader?

Gammel 18-12-10, 11:32   #91
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Men hvor er ansjosen i dressingen? Ellers likner den veldig på aïoli pluss parmesan.

Å riste i ovnen er å ha terningene i ovnen, men snu dem med jevne mellomrom. Du kan også steke dem brune pent i stekepanne med litt smør.

Gammel 18-12-10, 12:50   #92
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Men hvor er ansjosen i dressingen? Ellers likner den veldig på aïoli pluss parmesan.

Det beskrives veldig levende på første side hvorfor det ikke er ansjos i dressingen. Jeg husker nemlig godt da oppskriften ble lagt ut, og siden jeg sjelden har ansjos i hus merket jeg meg denne spesielt.

Gammel 18-12-10, 12:56   #93
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå, så det er sånn. Jeg leste bare oppskriften, må jeg innrømme.

Cæsarsalat er sånn cirka det beste jeg vet i hele verden.

*edit* Etter å ha lest grunnen, må jeg si at jeg sympatiserer i retrospekt. Jeg takler fortsatt ikke laks noe særlig, enda jenta er snart 17 måneder gammel, og pesto brekker jeg meg av.

Gammel 18-12-10, 13:04   #94
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Uff da! Så synd, det er jo praktisk å kunne spise laks innimellom. Svangerskapskvalme er jammen meg snodige greier. Selv kunne jeg lukte julegodteriet i skålene på bordet, og jeg taklet ikke søtt, så det måtte ut. Det har gått over, kan man si.

Gammel 18-12-10, 21:21   #95
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Hva betyr å riste i ovnen? Bare å putte de i ovnen på 200 grader?

Jepp!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 22:15   #96
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jepp!

Jeg tok sjansen på det, og de ble veldig gode. Sånne skal vi lage flere av.

Gammel 07-03-11, 21:28   #97
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Er den vansklig å "dandere", og stort fat?? legger liksom bare lagvis eller? kan man bruke skål eller ser finest ut på fat kanskje..
Man serverer ikke noe annet til sant?

Sist redigert av ItsOnlyMe : 07-03-11 kl 21:37.
Gammel 07-03-11, 21:53   #98
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

og hvor lenge kan man lage den på forhånd?

Gammel 07-03-11, 23:02   #99
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Ingen altså? skal jeg ikke servere noe til, det trengst ikke?

Gammel 07-03-11, 23:07   #100
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lekreste er å dandere den i en stor, vid skål. De aller fleste salater er best når de er noenlunde nylaget, det vil jeg tro også denne er. Det er noe med at smakene blander seg på en måte som ikke er god hvis de står over natta eller noen timer.
Jeg liker å ha brød til salat, nesten uansett hvilken salat det er, i alle fall om den skal mette som middag. Grove rugbrød er knallgodt til salat.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.