Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan klarer dere det??

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 15:17   #81
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan klarer dere det??

Opprinnelig lagt inn av Dragonfly, her.

Jeg slapper ikke av om det ikke ser ryddig ut.
Når vi står opp så rer jeg opp sengene .
Når de minste bader så vasker jeg badet.
Jeg rydder litt noen ganger om dagen og etter alle barn er i seng så ryddes alle lekene unna .
Kost og brett står på kjøkkenet og brukes flittig.
Prøver å ha rutiner og system .
Det er så deilig å legge seg på sofaen etter at alle barn er i seng og vite at huset ser ok ut .
Ikke noe er bedre enn å stå opp til et ryddig kjøkken.
(Men det er ikke alle dager som er like enkle med de rutinene )

Den følelsen har jeg aldri.

Gammel 08-11-06, 15:24   #82
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragonfly, her.

Det er så deilig å legge seg på sofaen etter at alle barn er i seng og vite at huset ser ok ut .

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Den følelsen har jeg aldri.

Jeg synes det er deilig å legge seg på sofaen hvis leiligheten flyter av rot også, jeg. Det er riktignok enda deiligere å legge seg på sofaen når det ser ryddig ut, men det er ikke mye deiligere at det er verdt den store ekstra innsatsen.

Gammel 08-11-06, 15:53   #83
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er deilig å legge seg på sofaen hvis leiligheten flyter av rot også, jeg. Det er riktignok enda deiligere å legge seg på sofaen når det ser ryddig ut, men det er ikke mye deiligere at det er verdt den store ekstra innsatsen.

My thoughts exactly! :sjuske:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 16:01   #84
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Her er Skilpadda og jeg helt på nett.

Gammel 08-11-06, 16:01   #85
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg er enig med Skilpadda.

Hos oss er det egentlig aldri særlig ryddig og det har jeg forsonet meg med. Det er ikke skittent, men det er alltid for mye ting. Jeg er klar over at jeg kunne gjort noe med det, men jeg synes ikke at det er verd anstrengelsen.

Jeg har to mål og det er at kjøkkenet og yttergangen skal være ryddig hver kveld. Jeg synes at så lenge rotet ikke lyser mot meg med en gang jeg kommer inn i huset og så lenge det er oversiktlig på kjøkkenet så kan jeg leve med rot andre steder.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 16:10   #86
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å rydde mens man har små barn, blir det samme som å måke snø, mens det snør. Like greit å vente til "uværet" gir seg, mener nå jeg.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:31   #87
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maya80, her.

Det lurer jeg på å. Jeg kan rydde å få det helt strøkent, å i løpet av dagen ser det like ille ut igjen.

Og vi er bare to ...

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:36   #88
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har verdens beste tips, men det er ganske dyrt.

Au pair. Nå er vi nødt å ha det da jeg reiser i gjennomsnitt 3 dager i uken og mannen reiser en del også. Hvis ikke hadde hjemmet vårt sett helt bomba ut. I tillegg trenger vi hjelp de kvelder/morgener vi reiser samtidig. Dette skjer heldigvis ikke ofte. Au pair innebærer at vi får masse tid over til Herremannen og jeg tror at han totalt sett får mer tid sammen med oss nå, tross reisingen. Tidligere var vi mer opptatt med å ordne i huset, lage mat, vaske, rydde etc når vi var hjemme, uten at det ga så alt for mye resultat. Vi er to rotekopper.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:37   #89
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Vel, vi benytter også Gremlis besøksstrategi med stort hell. Innimellom lar vi det rett og slett skli ut. Med knakende god samvittighet.

Det vi prioriterer er å ha det fint med hverandre, deretter støvfjerning, flekkfjerning og til slutt det å ha det strøkent.

Synes skilpaddas strategi er en fin påminning.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:46   #90
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi får det ikke til.

Selv om jeg har intensjoner om å rydde og vaske og følger det, så flyter det over i løpet av no time. De samme tingene må jo ryddes flere ganger daglig i dette huset Og tinge har tydeligvis ikke faste bosted, så kommoder og hyller er fulle av hjemløse ting....

Vi skal ha vaskehjelp, men jeg regner med at vi må gjøre ryddingen selv for det

Gammel 08-11-06, 21:01   #91
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Flylady!

Ja da blir det bedre,15 minutter med husarbeid om dagen

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:08   #92
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Hva er Flylady?

Gammel 08-11-06, 21:11   #93
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er Flylady
Dette med vaskehjelp er så utrolig verdt pengene sine! Hver tirsdag kommer jeg hjem med to unger og det dufter vaskemidler i hele huset, alle gulver er rene, kjøleskapet polert og hele badet er rent. Jeg får en så avslappet følelse og får en helt annen ro til å sitte sammen ungene og gjøre noe sammen.
Det trigger jo også ekstra rydding i en eller to dager før, så det er en liten ekstragevinst.
Men her er det sånn at det er ikke så altfor lenge det varer, så man må skynde seg å nyte følelsen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:27   #94
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hva er Flylady

Her kan du lese masse om Flylady, men jeg linket babysteps tråden jeg da.

http://www.frustrertefruer.net/forum...ead.php?t=1115

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.