|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
| Se resultatene: Når starter du å pynte? | |||
| I good tid, rundt oktober! |
|
0 | 0% |
| Starter så smått i november ja. |
|
3 | 2,05% |
| Helt i starten av desember! |
|
63 | 43,15% |
| Ikke en dag før lille julaften! |
|
44 | 30,14% |
| Pynter ikke til jul.. |
|
1 | 0,68% |
| Midt i desember. |
|
35 | 23,97% |
| Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
tankefull
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Begynner å pynte til jul fra midten av desember, men juletreet blir ikke pyntet før lillejulaften. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Vi tar det gradvis, men stemte midten av desember. Vi holder et gløggselskap 2. søndag i advent og pynter bittelitt da. Pynter litt til den 15. for da har jeg bursdag. "Den store æska me' jul'pynt" (sitat: Gjertrud Sand) åpnes når juletreet pyntes på lille julaften.
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Siden første søndag i advent er i november så svarte jeg det. Da finner vi frem adventstaken og lilla lys.
|
|
|
#4 |
|
Javel
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Jeg stemte "i midten av desember".
|
|
|
|
#5 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Jeg starter med adventspynt først i desember, og da henger jeg også opp julegardinene. Nisser og slikt kommer ikke opp før en uke før jul eller så. Og juletreet blir pyntet på lille julaften |
|
|
|
|
|
#7 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Vi drar opp alt vi har 1. søndag i advent. Men så er jeg klar for å ta det ned 1.juledag og så, selv om vi så klart venter til 2. januar. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Begynner ved første "lovlige" juledag. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Jeg stemte for midten av desember, men vi begynner vel vel sånn gradvis før det . |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Ungene pynter 1 Desember. Juletreet tar vi 22. All pynten er nede igjen etter nyttårsaften. |
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?1.søndag i advent kommer adventstake og julestjerner i plexiglass opp i vinduene. Julekalenderen og juleservicet tas også fram og brukes hele desember.
|
|
|
|
#13 |
|
Superaktiv
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Starter med litt adventspynting til 1. søndag i advent. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Vi begynner så smått rundt 1. søndag i advent. Da pynter vi kjøkkenvinduene og kjøper noen julete blomster. Juletre og øvrig pynt kommer som regel fram 22. desember.
|
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Det var litt vanskelig å stemme. Vi pynter kjøkkenvinduet med julegardiner og lys og med lys i mange andre vinduer og i et lite tre i hagen til 1. søndag i advent evnt. til 1. desember alt etter hva som kommer først. Resten av pynten venter vi med til 22. eller 23. desember.
|
|
|
#16 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lørenskog
![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Begynner å pynte 1.desember jeg!
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Lillejulaften. Kan henge opp en dørkrans tidligere. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Jeg begynte i dag. Adventstakene og julestjernene i vinduene kom opp |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Foreldra mine har alltid pynta lille julaften og latt det stå til laaaangt ut i januar. Da foretrekker jeg å pynte midt i desember og ikke la det stå så lenge.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Jeg er vant til at man pynter rundt 22. desember. Men i de senere årene har man også i mitt barndomshjem begynt å pynte tidligere. Jeg må innrømme at jeg flirte litt av dem som pyntet veldig tidlig, helt til jeg var hjemme i permisjon første gangen og nesten ikke kunne vente med å begynne. Jeg synes alt med julen er koseligst i adventstiden. Adventstiden er tiden for å være glade og nyte. Vi koser oss med juleforberedelser, gløgg, litt kaker o.l. Da må man jo ha stemning rundt dette! Jeg kan ikke fordra pynt i januar, så alt røskes ut 1. eller 2. nyttårsdag. Pynten får være der nyttårsaften, men etter det er det jo ikke jul. |
|
|
|
![]() |
|
|