|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)
Jepp. Til tross for at den eneste Guds Rettferdige der, Lot, bød frem datteren sin for gruppevoldtekt for å mildne gemyttene (Genesis 19). Heldigvis for henne tok de ikke i mot tilbudet. Så heldig var ikke medhustruen til en reisende mann i den parallelle historien i Dommerenes bok 19, hvor den uheldige voldtas til døde. Hverken Lot eller den andre kritiseres for ikke å ha løftet en finger for å forsvare disse kvinnene, men får ros for å ha budt dem frem for å skåne de mannlige husgjestene. Så hetrosesksuell voldtekt regnes tydeligvis som en mindre synd enn homofili. Ikke rart de var på hugget utenfor stortinget i går. Skogbranner er nok bare første steg: I følge selvproklamert Messias Yisrayl “Buffalo Bill” Hawkins, grunnleggeren av en sekt i Abilene, Texas, går verden under i en atomkrig i dag, torsdag 12. juni 2008. Tilfeldig? Neppe!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 12-06-08 kl 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
For all del bare 6:9, ja. Må ikke ta med resten av setningen, om de grådige eller drukkenboltene eller slikt.
![]() |
#3 |
|
Var et par andre ting der jeg glatt ignorerte også, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)Tilsvarende rørende var FrPs omsorg for de "dårlig integrerte fremmedkulturelle muslimene, som nå kom til å bli enda mer fremmedgjorte overfor vestlige lover".
![]() |
#8 |
Mother of Dragons
|
Jepp, for Ulf Erik Knudsen (FrPs representant i Stortingets familie- og kulturkomité) prøver å innbille andre at han liksom har gått igjennom litteraturen på forskning angående homofile vs heterofile par.
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
«Samvittigheten min tillater meg det ikke!», sier lege, «Men jeg har stor respekt for ham som menneske likevel».
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() |
#12 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)"Jeg anerkjenner retten hans til å holde med Enga. Men jeg kan ikke hjelpe ham til å leve ut legningen sin."
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)«Forskning viser at det er mer vold blant fotballfans enn bridgefans, så jeg kan ikke være med på å støtte denne formen for idrett»
![]() |
#14 |
frakoblet
|
![]() |
#15 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)I diskusjonen vedrørende homofiles rettigheter så kommer ofte kirke og religion opp som motpart. Jeg tenker at det er litt viktig å nyansere dette litt. Ja, det er svært viktig å jobbe med kirkens holdninger til homofile, spesielt siden det er en stor og enn så lenge statlig institusjon. Jeg tror allikevel at problemet med stygge homofobe holdninger er ganske bred, jeg vil anta at prosentandelen blant homofobe i Frp er større enn i kirken (?). Jeg tror dette er ganske folkelige holdninger, ikke nødvendigvis kun religiøse.
![]() |
#16 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Det er jeg enig i, men samtidig legger jo loven dessverre direkte opp til å gjøre dette til en sak også da, med å blande inn «muligheten til å vie lesbiske og homofile i kirke- og trossamfunn.» Det er vel den ene tingen jeg er sterkt motsander av i denne saken. Den norske kirke har vel etter hvert egentlig blitt ganske homovennlig, har den ikke? Men i media overskygges jo det ganske grundig av Høybråten og hans like når de står der med fråden rundt kjeften, men han representrer jo heller ikke Den norske kirke på noen måte, han er jo en del av det mange (ok, jeg) vil kalle rablendetullingsegmentet innenfor norsk kristenhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)Jeg synes prostitusjon er skikkelig vanskelig. Eller, jeg synes lovdiskusjoner rundt prostitusjon er skikkelig vanskelig.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)Hovedgrunnen til å ikke begynne å lovregulere polygami tror jeg ligge mer i det juss-praktiske: Det blir uhyre komplisert (blant annet i arveforhold) og vil gjelde uhyre få forhold. Det går rett og slett en grense for hvor mange spesialtilfeller en skal tilrettelegge for juridisk.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)Eh, hva skjedde her? Logger meg spent på etter et døgn, og ingen har kalt meg hverken ond eller lite oppegående.
![]() |
|
|