|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva synes du om en FrP-regjering? | |||
Jeg tror FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 9,24% |
Jeg tror FrP får regjeringsmakt, og ser det som negativt. |
38 | 31,93% |
Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som negativt. |
3 | 2,52% |
Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt. |
62 | 52,10% |
Annet |
5 | 4,20% |
Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)
Neida! Leste du ikke dette: |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
Å, så det var ikke ironiserende og nedlatende ment, altså? Jeg er rimelig sikker på at vi kan plukke litt flere ting fra fremmede kulturer som er positivt enn hvitløk og krydder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Deltidsmamma
|
Nå kom jeg på at holdning mot homofile er noe FrP tydeligvis mener at man kan plukke fra fremmede kulturer. Fra debatten om ekteskapsloven; man måtte ta hensyn til innvandrere som kommer fra en kultur der homofili er forbudt. Selvfølgelig er jeg uenig i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
Selvfølgelig. I et enkulturelt samfunn er det jo ikke så mange å være rasistiske mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Deltidsmamma
|
Og hvor skulle man utvist de til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Deltidsmamma
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Deltidsmamma
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Hva menes med en "bærekraftig innvandring"? Er det ikke slik at vi trenger arbeidskraft?
![]() |
#91 |
Glamorøs
|
Det er en myte spredt av nettopp partier som frp. Skal se om jeg finner rapporten fra FN som omhandler bl.a. dette.
![]() |
#92 |
Deltidsmamma
|
Jeg tenkte dette var et svar på det:
Vi trenger jo arbeidskraft, men da må vi sørge for at innvandrere og asylsøkere blir nettopp det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Sviiisj!!
|
Bønna: ja, det er jo et poeng. Men jeg tror virkelig ikke FrP brenner for å bygge opp psykisk helsevern (som alle kan ha råd til) nok til å verken dekke eksisterende eller kommende behov... (evt bruke alle oljepengene på det, slik at folk får helsetilbud, men ikke kan kjøpe seg bolig pga skyhøy rente). Og da blir det litt sånn: vi vil ikke ha flere hit til landet, for vi har ikke godt nok støtteapparat, og ikke vil vi bygge det opp heller.
![]() |
#94 |
Passiv
|
Jeg vil hevde at FrP-velgere er mer stereotype enn alle andre velgere, og dette gjør det veldig lett å sette dem i bås. Under forrige bensindebatt var FrP det eneste politiske partiet som tok til orde for å senke bensinavgiftene og aktivt støttet aksjonene som ble satt i gang. Opinionsmålingene viste at FrP økte sin oppslutning med nesten 10% i løpet av 2 måneder. Dette er ganske ekstremt, og viser at de som sier at FrP-ere kun tenker på bensinpriser ikke er så langt fra sannheten. En annen ting som brennmerker FrP-velgere er deres syn på innvandring. Det innvandringssynet FrP forfekter er så kontroversielt, at enten er man enig og stemmer på partiet, eller så er man så uenig at man skyr dem som pesten. Derfor kan man si at alle som stemmer FrP er skeptiske til mer innvandring. Med tanke på at vi trenger mer arbeidskraft er det en syn som for de aller fleste ikke er basert på sunn fornuft. |
![]() |
![]() |
#95 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Klart stemmetallet har noe å si. Stemmetallet vil jo avgjøre hvorvidt de kan diskutere et regjeringssamarbeid eller ei, uten er det hvertfall ingenting å snakke om. Ellers tror jeg du har rett ang Høyre og hva de mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Jeg er faktisk redd for at FrP kan få makt ved neste stortingsvalg, og er alt annet en posetiv til det.
![]() |
#97 |
Quiet, please
|
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Hvorfor har ingen av de 12 FrP-tilhengerne som har stemt uttalt seg i tråden? Jeg kan jo forstå det, men tør virkelig ikke en eneste av tolv FrP-velgere å kaste seg ut i en slik diskusjon? :fordommene lever videre:
![]() |
#98 |
Passiv
|
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Et annet poeng som får meg til å riste oppgitt på hodet over FrP, er deres holdning i EU-saken. FrP har valgt å ikke ha et offisielt syn om EU. De mener at dette er en sak som er av en så stor betydning at kun folket selv skal bestemme ved en folkeavstemning. FrP vil forholde seg nøytrale til EU som fenomen, men vil godta resultatet av en avstemning. Det likner mistenkelig på holdningen til Det politiske parti (tullepartiet til Johan Golden og Atle Antonsen). Det er knapt noen i Norge som har bedre oversikt over hva et EU-medlemsskap vil innebære enn hva politikerne har. Allikevel har FrP ingen mening om EU. Hvis EU-saken er for kompleks å ta standpunkt til, hvordan kan de da ha så bombastiske synspunkter i alle andre saker? Kan det ha noe med at godt som alle velgerne stiller seg unisont bak kravet om mer penger til veier, lavere bensinavgifter, mindre innvandring, mens EU-saken deler partiet i to? |
![]() |
![]() |
#99 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Ang. Frp og innvandring så tror jeg de kaprer mange velgere på det; og skulle egentlig ønske at andre partier også vurderte noen av de samme tiltakene; f.eks. 24 års aldersgrense for familiegjenforening via ekteskap. Sist redigert av bønna : 12-07-08 kl 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)24 års grense er er ikke dumt med tanke på å unngå at noen blir tvangsgiftet bort i ungg alder. Der tror jeg kan det kan være til nytte.
![]() |
|
|