Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargete juletrelys?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-06, 00:17   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Oppsummert av tråden hittil:

• Noen synes fargede lys med bling og blink er vakkert, og bruker det uten ironi.
  • Noen synes fargede lys med bling og blink er morsomt og ironisk, og har et bevisst forhold til bruken av dem.
  • Noen er veldig redd for å fremstå som det de kanskje egentlig er, og fjerner seg bevisst fra sitt sosiale opphav ved å ta i bruk andre sosiale gruppers enkle og rene pynt.
  • Noen synes at det enkle er det beste, og har enkel julepynt, slik gjerne deres foreldre hadde før dem.
  • Noen bruker dyr julepynt som sosial markør og skiller oss fra dem ved hjelp av prisestimat på julekulene og farge på lysene.
  • Noen har bare dyr, fargeharmonisert og gjennomført julepynt, for de har aldr hørt om noe annet.

Hva med oss nostalgikere som har en herlig blanding av arvet julepynt etter besteforeldre og nye ting. Har et forhold til alle tingene.

Selv har jeg kjøpt engler de siste 5 årene, hver eneste en har en historie.

Jeg jobbet ørlite i en julebutikk. Utrolig hvor mange som kjøpte en eller to nye ting hvert år, men som brukte pyntingen som en mimrestund. Husker du når vi kjøpte? Husker du hva Per sa når osv osv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 12:29   #2
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det var voldsomt til belysning. Det virker som om noen konkurrerer.

Gammel 14-11-06, 12:52   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg syns det er harry med farger på juletrelysene...
og det fikk min foreldre høre til gangs i jula da jeg bodde hjemme!

Nå lar jeg min gamle far ha sine fæle fargede julelys i fred,
og nøyer meg med små hvite på mitt eget tre.

Gammel 14-11-06, 15:09   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et annet rosa alternativ som mine nieser ville elsket: ¨

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 15:11   #5
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei nå fant jeg årets julepynt.
Julepynt som aktiveres av klapping og som både snakker og synger.

Gammel 14-11-06, 15:31   #6
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nei nå fant jeg årets julepynt.
Julepynt som aktiveres av klapping og som både snakker og synger.

Den er original.

Gammel 14-11-06, 18:11   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg passer heller ikke inn i noen av Mims båser. Hvor plasserer man de som aldri er på Bohus, ikke liker bling og blink fra Nille, aldri kjøper dyr julepynt, gjerne går i retrobutikk, ikke er minimalistisk, har ikke arvet krystall, ikke er stylist og pynter stort sett med rødt og rosa og lager mye av pynten selv?

Jeg vil også ha en bås. :sutre:

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:17   #8
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Jeg fant ikke meg heller i skjemaet.

Gammel 15-11-06, 14:24   #9
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Jeg ser jo at jeg har helt andre smaker enn mange på forumet, men jeg gjør som jeg vil.
Minimalismen synes jeg er utrolig kjedelig og naken. 70-tallsstilen som er kommet tilbake nå, men store blomster og mønster i orange og gusjegrønt osv. liker jeg ikke.

I adventstiden bruker jeg å legge julegrønne løpere på alle bord. Jeg var nettopp ute og lette etter en duk til mit lille rund bord. Julegrønt finnes visst ikke, bare gusjegrønn. Merkelig....

Gammel 13-12-06, 15:22   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom til å tenke på denne tråden da jeg deiset inn på denne siden:

http://www.uglychristmaslights.com/

Selv synes jeg ikke det er så lekkert med fargede julelys, heldigvis drar ikke alle julepyntingen så langt som disse har valgt å gjøre:

Gammel 13-12-06, 15:25   #11
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jeg får skikkelige julevibber av sånne lys M@msen!

Helt rått

Gammel 13-12-06, 15:42   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt rått

Enig! Jeg elsker det når folk tør å dra på litt og har litt humor, i stedet for noen halmdyr og bonderøde hjerter her og der.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 15:47   #13
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der må da bruke noe enormt med strøm.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 23:16   #14
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes fargekoordinert julepynt er Harry.

Noe annet en vanlige hvite lys på treet inne har aldri slått meg, men jeg noterer nå at det er så alment oppfattet som Harry og ut at om en noensinne skulle ha det er det nå. For nå er det jo kult.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 15:47   #15
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlig link mamsen. Mange kule hus. Er dette hva vi kaller stusselig?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 15:51   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Herlig link mamsen. Mange kule hus. Er dette hva vi kaller stusselig?

Ja.

Gammel 13-12-06, 15:50   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg får skikkelige julevibber av sånne lys M@msen!

Helt rått

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Enig! Jeg elsker det når folk tør å dra på litt og har litt humor, i stedet for noen halmdyr og bonderøde hjerter her og der.

You crazy women.

Gammel 13-12-06, 15:56   #18
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er skikkelig harry jeg da som bruker julelysene jeg kjøpte i USA i mange farger, og de blinker og hvis jeg vil.
De har virket i 10 år nå, skiftet kun 3 pærer.
Er spent på om de virker i år også.
Til disse har jeg fått noen fine nisser som jeg trer på pæra, så lyser glass nissen opp. Også fra USA-

Resten av pynten er håndlaget/malte kuler og håndblåste eller hva pokker det heter.
Dyr pynt som vi har fått etter svigers la ned butikken, da delte hun ut pynt til alle barna sine-
Sammen med dette har vi pynt fra USA, Biltema, Ola Nordmann,Nille.
Ikke allt blir brukt hvert år.
Treet blir aldri likt pyntet, ny stil hvert år.
Men lysene blir det samme.
I år må den dyre pynten opp, for i år kommer svigers.
Men de henger øverst, har tross allt valp og 2 gale katter, så neders henger det plastikk kuler.

Jeg har ingen lys ute, kun en enkel krans på veggen ved siden av døre, fakler kommer på julaften ettermiddag.

Treet skal pyntes ikveld.
Ja, her pynter vi 1 til 1.5 uke før jul. Nyter den gleden og forventningene treet lager.

Her skal det PYNTES-

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 23:17   #19
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grusomt, men samtidig er det nostalgisk da besteforeldrene mine hadde det

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 09:39   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes det er bra at mange mener forskjelligt det er mangfoldet som gjør oss unike.

Men her så har vi arvet gammel julepynt og barnas lagede julepynt i skjønn forening om hverandre og noe kjøpt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.