Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oslofolk: I hvilken bydel bor du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: For de som bor i Oslo: I hvilken bydel bor du?
Alna 10 11,24%
Bjerke 4 4,49%
Frogner 7 7,87%
Gamle Oslo 10 11,24%
Grorud 3 3,37%
Grünerløkka 8 8,99%
Nordre Aker 9 10,11%
Nordstrand 7 7,87%
Sagene 5 5,62%
St.Hanshaugen 1 1,12%
Stovner 3 3,37%
Søndre Nordstrand 5 5,62%
Ullern 6 6,74%
Vestre Aker 7 7,87%
Østensjø 4 4,49%
Deltakere: 89. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 21:00   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslofolk: I hvilken bydel bor du?

Jeg så Xian i Frognerparken i sommer, men turte heller ikke si noe .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 21:02   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan vet alle hvem Xian er?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 21:05   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hun er kjendis.

Gammel 26-08-08, 21:05   #4
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Bloggen hennes er litt kjent

Gammel 26-08-08, 21:50   #5
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bor ikke i Oslo nå, men da jeg gjorde det bodde jeg i Vinderen bydel.
Er den borte?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 22:01   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Jeg bor ikke i Oslo nå, men da jeg gjorde det bodde jeg i Vinderen bydel.
Er den borte?

Vinderen er ikke borte - men bydelen heter Vestre Aker.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 22:32   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Bloggen hennes er litt kjent

Aha, jeg følte meg litt utenfor. Link?

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 27-08-08, 00:24   #8
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Det må være fordi jeg er notorisk til å legge ut bilder av meg selv.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 00:23   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg så Xian i Frognerparken i sommer, men turte heller ikke si noe .

Iik. Byen er full av FPere, åpenbart. Jeg må nok begynne å tenke mer på hvordan jeg ter meg i det offentlige rom.

Deg skulle jeg gjerne ha slått av en prat med, apan. Med tiden får vi kanskje barn på samme skole? Barna her vi bor sokner til skoler Østensjø bydel, nemlig.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 18:41   #10
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så mange Gamle Oslo'ere det er her! Selv er jeg bare en Gamle Oslo-beboer i ca 5 uker til. Forflytter meg til bydel Günerløkka (Løren).

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 19:42   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Så mange Gamle Oslo'ere det er her! Selv er jeg bare en Gamle Oslo-beboer i ca 5 uker til. Forflytter meg til bydel Günerløkka (Løren).

Er ikke Løren i Bjerke bydel?

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 27-08-08, 20:25   #12
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det trodde jeg også inntil venninnen min, som bor på Løren, kunne fortelle at de tilhører Grunerløkka. Bydelene strekker seg jo ganske langt etter en del sammenslåinger.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:36   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i den ytterste utkanten av Grünerløkka, faktisk helt ute i Twilight Zone. Da kommer z-ene ogzå.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 00:51   #14
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg bor i den ytterste utkanten av Grünerløkka, faktisk helt ute i Twilight Zone. Da kommer z-ene ogzå.

Litt sånn Ari Behnsk utkantdialekt altså? Blir for avansert for meg nå. Jeg har nok med å tviholde på mine a-endinger og tjukke l'er, og samtidig unngå schjkj-invasjonen..

Gammel 01-09-08, 16:02   #15
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjenner jeg er bittelitt nysgjerrig på hvem de de andre nordstrandbeboerne er (ikke de som har svart i tråden her, for de har jeg sånn ca plassert, men de som bare har krysset av i pollen...).

Gammel 07-09-08, 21:00   #16
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er ikke Løren i Bjerke bydel?

Så ikke denne meldingen før nå. Nei, det er som Mandino skriver, bydel Grünerløkka. Tror kanskje Løren tilhørte Bydel Bjerke i den gamle bydelsinndelingen.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 22:26   #17
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg bodde i Oslo, bodde jeg på Majorstua og på Rosenhoff. (Altså ikke samtidig ).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 22:50   #18
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bor på midten, Sagene nå, vi ender vel opp i Nordre Aker tenker jeg. Jeg husker jeg syntes hele øst-vestgreien i Oslo var veldig eksotisk da jeg flyttet hit.

Som innflytter trives jeg helt klart best på midten. Jeg tror både vestkantkulturen og østkantkulturen blir sterkere jo lenger bort fra elven man beveger seg. Jeg har ikke lyst at barna mine skal vokse opp i et miljø hvor det er en stor del av deres identitet at de er øst- eller vestkantunger.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 18:28   #19
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg heller nok mest til vestkanten, men har bodd lenge i øst, nå i sør (som kanskje er vel så "ille" som øst). Jeg elsker livet i Suburbia, men skulle jeg fritt velge meg et sted innenfor Ring 2, ville det nok blitt vest for Akerselva, ja. Kanskje Frogner, igjen.
: sucker for pene omgivelser :

Man kan foretrekke det ene eller det andre, men å disse steder blir litt tannløst.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.