Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gir vi ungene våre "kakedeig"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 09:12   #81
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir vi ungene våre "kakedeig"?

Og en annen ting som gjorde at jeg helst ville vite hva som gikk inn i mathullet hos mine: Det ble funnet glassbiter i et Småfolk-glass, husker jeg. Produksjonsfeil skjer innimellom.

Gammel 26-08-08, 09:14   #82
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager middagsmat selv til minste, men grøt kjøper jeg fra Hipp. Jeg kan leve med det hun får i seg, kjenner jeg. Hirsegrøt har jeg prøvd å lage, men da blir hun eitrende forbanna. Det er vel knappest noen hemmelighet at jeg synes Fedon hisser opp unødvendig med sin sleivete måte å snakke på, så jeg hører ikke nevneverdig etter denne gangen heller.

Gammel 26-08-08, 09:15   #83
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For mitt vedkommende er produksjonsfeil vel så sannsynlig i mitt eget kjøkken. (Men jeg vet at det ikke er like sannsynlig hos deg, Safran)

Gammel 26-08-08, 09:26   #84
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For mitt vedkommende er produksjonsfeil vel så sannsynlig i mitt eget kjøkken. (Men jeg vet at det ikke er like sannsynlig hos deg, Safran)

Jeg er litt usikker på irånien her, altså.

Gammel 26-08-08, 09:35   #85
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at jeg er håpløst naiv. Når det står usukret på pakken, er det allikevel sukker i den?

På Kreta i sommer hadde babygrøt med bilde av kjeks på utsiden av boksen. Dette smakte sukker/marie-kjeks. Denne grøten skjønner ejg at inneholder store mengder sukker, men trodde at jeg var reddet når det stod "usukret" på pakken.

Med knerten er vi "heldige". Han nekter å spise babyglass. Vi har gjort uendelig mange forsøk, men han nekter. Derimot går vår mat ned på høykant. Han spiser derfor vanlig mat allerede. Mannen min er ikke så nøye når han lager maten, så knerten får nok i seg for mye salt. Men proteiner blir det i hvert fall bra med.

Gammel 26-08-08, 10:00   #86
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg skjønner at jeg er håpløst naiv. Når det står usukret på pakken, er det allikevel sukker i den?

Det er maltodextrin i den, som er like ille som sukker, om ikke enda verre.

Gammel 26-08-08, 10:15   #87
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er maltodextrin i den, som er like ille som sukker, om ikke enda verre.

Oi, det visste jeg ikke. En slags mellomting mellom sukker og stivelse, eller?

I Småfolks "min første grøt" er den første ingrediensen mysepulver. Det er jo ikke rent sukker, men ikke langt unna tror jeg. (Dessuten ville jeg aldri gitt gluten i barnets første grøt, men det er jo en annen sak).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 11:07   #88
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er litt usikker på irånien her, altså.

Ikke det fnugg ironisk, kjære du! Jeg vet jo at du har *litt* mer ordning og reda på saker og ting enn meg. Din kontrollfrik.

Gammel 26-08-08, 11:18   #89
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Haha! Ja, jeg er vel en kontrollfrik.

Gammel 28-08-08, 18:50   #90
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Mine barn har vel ikke smakt Nestle eller andre fabrikanter sin instantgrøt. Her har vi bare brukt Helios sine som skal kokes. Vi foretrekker hirse, spelt og havre. I tillegg får de stort sett hjemmelaget middagsmos.

Jeg har alltid lurt på vitsen med å dytte i ungene de karbobombene. I tillegg lurer jeg på hvorfor i all verden man gir ungene nettopp ris- og maisgrøt. Er ikke ris og mais utrolig næringsfattig og stort sett bare stivelse (som blir omgjort til sukker veldig raskt når det kommer i kroppen vår)?

Barna mine foretrekker også søtsaker... spesielt i perioder hvor de har fått mye av det (feks sommeren hvor det blir en del is).

Javel, min fikk hjemmelaget først før han fikk glassmat men spiste det ikke likevel.Å når man har barn som veier lite og nekter å spise maten så gir man da glassmat så han spiser. Det er ikke over så lang periode han fikk det at det bekymrer meg så mye.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.