|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir vi ungene våre "kakedeig"?
Vi begynner også med Hirse.
|
|
|
#2 |
|
Drømmer
|
Javel, min fikk hjemmelaget først før han fikk glassmat men spiste det ikke likevel.Å når man har barn som veier lite og nekter å spise maten så gir man da glassmat så han spiser. Det er ikke over så lang periode han fikk det at det bekymrer meg så mye. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gir vi ungene våre "kakedeig"?Middagsmaten er jo lett å lage selv, grøten syns jeg er litt værre. Lagde grøt til eldste, og syns ikke den ble så grei, ble veldig seig?? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Men dagsdosen betyr jo ikke at man blir forgiftet om man går litt over? Dagsdosen er jo minimumet av det man trenger, og ligger som regel VELDIG langt under giftgrensen. Gulrøtter inneholder betakaroten, det overdoseres ikke slik som A-vitamin, så det kan du gi ubegrenset av (nå tviler jeg uansett på at folk spiser 5 kg gulrøtter daglig, derfor sier jeg ubegrenset).
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 23-08-08 kl 19:56. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Sv: Gir vi ungene våre "kakedeig"?Jeg styrer unna all beriket mat, til store og små, for jeg vil ha kontroll over hva vi har i oss. Når det er tilsatt jern, A og D-vitaminer over hele fjøla, så blir det for mye når man tar tran, spiser olivenolje, makrell i tomat, leverpostei, gulrøtter osv. Jeg tror ikke beriket mat er for "sånne som oss", som får i oss alt fra kilden og spiser sammensatt og sunt.
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Ja, helt klart, A.vitamin er fettløselig og skal ikke overdoseres. Men dette gjelder jo rent A-vitamin, ikke Betakaroten, så jeg synes det blir litt feil å være redd for å spise for mye mat som feks. gulrøtter.
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Ja du har jo et poeng. Det er bla. derfor jeg utelukkende tar multivitamintilskudd med betakaroten fremfor A-vitamin, både til meg og vesla. Spesielt siden jeg må ta dobbel dose.
|
![]() |
|
|