|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Tilfeldig valgt eksempel: Man jobber som bartender to helger i måneden. Vips, minst 2000 kroner ekstra. Går det veldig utover karakterene? [fjas]I tillegg får man jo personalpris på øl, og kutter kraftig ned på andre utgifter.[/fjas] |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?
Det varierer ganske mye fra kommune til kommune, men man skal som enslig ha rundt 4500,- etter at husleie og strøm er betalt iallefall. Og det inkluderer mye mer enn mat.
|
|
|
#4 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Viss det kun er snakk om mat, er det vel ca 85,- per dag til ein vaksen person. Og det er ein relativt høg sats.
|
|
|
#5 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Da jeg studerte i utlandet jobbet jeg i alle ferier, og slik hadde jeg det rimelig bra (sett bort i fra det siste året, hvor valutakursen endret seg dramatisk og studielånet krympet drastisk), men da bodde jeg også hjemme i feriene og fikk kost og losji der.
Det som kanskje mange glemmer er at etter kvalitetsreformen er det mye av undervisningen som er blitt obligatorisk , så fire timer daglig går bort bare i det. Hvis du skal henge med er du nødt til å bruke mer tid en som så. Studietilværelsen er ikke fullt så fri som den var før.
|
|
|
#6 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er under ett år siden jeg var ferdig. Jeg savner feriekoloni-studenttilværelsen...
|
|
|
#7 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#8 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Snittet er 37,5 timer i uka.
|
![]() |
|
|