Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er 630 kr i uka til mat lite for en student?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-08, 12:32   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?

Tilfeldig valgt eksempel: Man jobber som bartender to helger i måneden. Vips, minst 2000 kroner ekstra. Går det veldig utover karakterene? [fjas]I tillegg får man jo personalpris på øl, og kutter kraftig ned på andre utgifter.[/fjas]

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 13:58   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Studielånet er jo et gunstig lå all den tid det er rentefritt under studiene. Og det er personlig.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 01:12   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvor stort matbudsjett legges til grunn for sosialhjelpssatser?

Det varierer ganske mye fra kommune til kommune, men man skal som enslig ha rundt 4500,- etter at husleie og strøm er betalt iallefall. Og det inkluderer mye mer enn mat.

Jeg synes det er stor forskjell på om beløpet inkluderer husholdningsartikler, frisør, klær og andre forbrukesvarer - eller om det bare er til mat.

Gammel 28-08-08, 19:37   #4
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvor stort matbudsjett legges til grunn for sosialhjelpssatser?

Viss det kun er snakk om mat, er det vel ca 85,- per dag til ein vaksen person. Og det er ein relativt høg sats.

Gammel 29-08-08, 12:46   #5
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da jeg studerte i utlandet jobbet jeg i alle ferier, og slik hadde jeg det rimelig bra (sett bort i fra det siste året, hvor valutakursen endret seg dramatisk og studielånet krympet drastisk), men da bodde jeg også hjemme i feriene og fikk kost og losji der.

Jeg er fortsatt student og har det helt fint fordi mannen min tjener godt. Jeg kjenner ingen som ikke jobber ved siden av studiene for å få ting til å gå rundt.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det tror jeg så gjerne. Jeg brukte toppen fire timer daglig - i snitt, eksamensperioder medregnet.

Det som kanskje mange glemmer er at etter kvalitetsreformen er det mye av undervisningen som er blitt obligatorisk , så fire timer daglig går bort bare i det. Hvis du skal henge med er du nødt til å bruke mer tid en som så. Studietilværelsen er ikke fullt så fri som den var før.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 13:10   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Det som kanskje mange glemmer er at etter kvalitetsreformen er det mye av undervisningen som er blitt obligatorisk , så fire timer daglig går bort bare i det. Hvis du skal henge med er du nødt til å bruke mer tid en som så. Studietilværelsen er ikke fullt så fri som den var før.

Det er under ett år siden jeg var ferdig. Jeg savner feriekoloni-studenttilværelsen...

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 13:26   #7
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er under ett år siden jeg var ferdig. Jeg savner feriekoloni-studenttilværelsen...

Som sagt, jeg klager heller ikke. Men det var nok også litt enklere å kombinere jobb og studier før alt ble obligatorisk, fordi du kunne styre tiden enda mer selv.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 13:49   #8
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg kan godt gå med på å gi en ekstra tusenlapp i stipent til alle studenter som beviselig bruker 40 timer eller mer på studiene hver uke. Er ikke snittet på norske studenter 24 timer i uka? Tilsammen altså, forelesning og selvstudier.

Snittet er 37,5 timer i uka.

Gammel 29-08-08, 13:51   #9
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Snittet er 37,5 timer i uka.

Det er snittet på mastergradstudenter, ikke studenter generelt tror jeg?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.